نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش می‌کنیم در شورای شِشُم حوزه فرهنگی مورد توجه باشد.

نادعلی در خانه هنرمندان

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا نادعلی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با مدیرعامل و نایب رئیس شورای عالی خانه هنرمندان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی، اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تلاش کردیم پرچمی را به اهتزار درآوریم که حوزه فرهنگی با همه عرصه‌هایش باید محل توجه باشد.

او ادامه داد: اگر بنا باشد در حوزه کالبدی شهر حرف زده شود، باید حتماً در حوزه روح شهر و حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز حرف برای گفتن داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از دلایل ما برای انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران توجه ویژه او به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهر بود.

نادعلی با انتقاد از کم توجهی‌ها به عملکرد گذشته مدیریت شهری طی ۴ سال گذشته، گفت: طی ۴ سال گذشته زحمات زیادی برای شهر کشیده شده، اما متاسفانه ایرادی که به دوره قبلی شورا وارد بود، این است که برخی زحمات دوره ۱۲ ساله آقای قالیباف در شهر تهران، نادیده گرفته شده و آن موارد را رها کردند و مقداری سیاسی به این منظر توجه شد.

او ادامه داد: آقای قالیباف به دلیل ثبات و استمرار مدیریتش در شهر تهران و نوع نگاهش به مسائل توانست اقدامات بزرگی را در شهر تهران به ثمر برساند.

نماینده مردم تهران در پارلمان شهری پایتخت، گریزی هم به بدهی شهرداری تهران زد و گفت: امروز شهرداری تهران با بدهی نزدیک به ۷۵ هزار میلیاردی مواجهه است و همین مهم باعث شده شرایط با دوره مدیریت شهری آقای قالیباف تغییر کند.

نادعلی افزود: برخی رهاشدگی‌های ۴ سال گذشته در حوزه‌های مختلف خصوصاً، حمل و نقل و موضوع آلودگی هوا شرایط را کمی دشوارتر کرده است.

او با اشاره به مقوله هنر طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه طی ۴۰ سال گذشته به هنر نگاه جدی وجود داشته و این مقوله هم در تفکر امام (ره) و هم مقام معظم رهبری دیده شده است.

رئیس کمیته هنری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: معتقدم اگر کسی دٌز انقلابی بالایی دارد وظیفه او نسبت به هنر بیشتر است.

نادعلی با اشاره به وظیفه ذاتی حوزه هنری و خانه هنرمندان، گفت: حوزه هنری برای هنر و هنرمند انقلاب اسلامی ساخته شده و او را پرورش بدهد، اما جایی مثل خانه هنرمندان، هنر و هنرمند را به معنای عام تر شامل می‌شود، و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

نادعلی تصریح کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته مدیران فرهنگی بلد نبودند که باید چگونه با هنرمندان برخورد کنند.

در ابتدای این نشست صمیمی، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و حمیدرضا نوربخش نایب رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران ضمن توضیح وضعیت خانه هنرمندان از جایگاه ویژه این خانه در بین همه هنرمندان نکاتی را ارائه کردند.

نادعلی رئیس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران در پایان این نشست از بخش‌های مختلف مجموعه خانه هنرمندان و تئاتر ایرانشهر بازدید کرد.

کد خبر 640864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha