در شرایطی که برخی رسانه‌های بیگانه درصدد هستند که با فراخوان در شبکه‌های اجتماعی به بهانه زاینده‌رود، فردا جمعه در اصفهان تجمعی را ترتیب دهند، کشاورزان و مسئولان اصفهان اعلام کردند که از مراجع قانونی احقاق حقوق خود را انجام می‌دهند.

تجمع اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در شرایطی که برخی رسانه‌های بیگانه در صدد هستند که با فراخوان در شبکه‌های اجتماعی به بهانه زاینده‌رود، فردا جمعه در اصفهان تجمعی را ترتیب دهند، کشاورزان و مسئولان اصفهان اعلام کردند که از مراجع قانونی احقاق حقوق خود را انجام می‌دهند.

طی روزهای گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی درباره برگزاری تجمعات در روز جمعه آینده منتشر شد که این موضوع از سوی مسئولان استان و کشاورزان این شهر تکذیب شد.

کشاورزان: هیچ فراخوانی برای تجمعات اعلام نشده است

نظام‌صنفی کشاورزان اصفهان در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۱۰ آذر منتظر کرده، تأکید کرده که هیچ تجمعی بنا به درخواست آنها صورت نخواهد گرفت. در بیانیه نظام صنفی کشاورزان اصفهان آمده است: صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آب‌بران هیچ گونه فراخوانی برای روزهای آتی به ویژه روز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ نداده و انتظار دارد اولاً مردم عزیز و کشاورزان محترم توجهی به اخبار منتشره در فضای مجازی ننماید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: فراخوان‌های مطرح شده توسط معاندین می‌باشد و ان شالله به فضل الهی بتوانیم اموراد را به پیش برده و موجبات خوشحالی مردم فهیم استان و کشورمان و همچنین کلیه دوست‌داران اصفهان و زاینده‌رود و تالاب گاوخونی را فراهم نماییم.

هشدار دادگستری اصفهان به مردم در پی فراخوان معاندین برای تجمع در روز جمعه

همچنین روابط عمومی دادگستری استان اصفهان اعلام کرد:‌ معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان اصفهان در اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان اصفهانی خواست تا با توجه به سوء‌استفاده معاندین از موضوع مطالبات به حق کشاورزان و حقابه قانونی در حوزه‌های کشاورزی و محیط زیست و اینکه صنف کشاورزان استان اصفهان هیچ‌گونه فراخوانی برای روزهای آتی به‌ویژه روز جمعه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۰ نداده‌ و سابقه تعرض به اموال و نفوس شهروندان ‌توسط عوامل معاند و احتمال تکرار آن با پروژه‌هایی که هدف آن تخریب و آسیب به شهروندان عادی و حافظان امنیت است با هوشیاری کامل از شرکت در تجمع‌های غیر قانونی تحت هر عنوان جداً خودداری کنند.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان اصفهان از شهروندان خواسته است ‌در صورت داشتن هرگونه اطلاعات در خصوص محرکین و مرتبطین عوامل خارجی موضوع را به مراجع اطلاعاتی و امنیتی اعلام کنند.

ممنوعیت تردد در مسیرهای منتهی به پل خواجو

همچنین سرهنگ محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره این موضوع گفت: برابر مصوبه و ابلاغ صورت گرفته فردا ۱۲ آذرماه در حاشیه زاینده‌رود، مسیرهای منتهی به پل خواجو ممنوعیت تردد و توقف از ساعت ۵ صبح داریم. از شرق خواجو محدوده پل غذیر، شمال و جنوب به سمت پل خواجو و از سمت غرب از میدان انقلاب و هتل پل به سمت پل خواجو، خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی منتهی به زاینده‌رود از هر دو سمت شمال و جنوب، ممنوعیت تردد و توقف داریم.

وی ادامه داد: این محدودیت از ساعت ۵ صبح فردا جمعه انجام می‌شود و تحت هیچ شرایطی اجازه تردد موتورسیکلت‌ها نیز داده نمی‌شود و اگر خودرویی از قبل پارک کرده در محل، نسبت به انتقال خودروی خود اقدام کند وگرنه نسبت به انتقال خودرو با یدک‌کش اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

فرماندار اصفهان: مجوزی برای تجمع در جمعه صادر نشده است

همچنین محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز درباره این موضوع گفت: هیچگونه درخواستی برای اخذ مجوز تجمع در روز جمعه از فرمانداری اصفهان  نشده و مجوزی نیز برای تجمع صادر نشده است.

وی تصریح کرد: در هفته های گذشته بواسطه مطالباتی که کشاورزان داشتند، تجمعاتی را برگزار کردند و تجمعات به صورت مسالمت امیز طی شد.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: خود کشاورزان که پایبند به مبانی انقلاب اسلامی هستند وقتی احساس کردند جریانات ضد انقلاب می خواهند از این اجتماع موج سواری کنند، پایان تجمع خود را اعلام کردند.

وی افزود: کشاورزان با مسئولان هم صدا برای خدمت به مردم و انقلاب هستند و نمایندگان کشاورزان در جلساتی که با مسئولان برگزار شده توافقاتی را داشته و مطالبات کشاورزان توسط دولت در حال پیگیری است.

احمدی ادامه داد: همان طور که نمایندگان کشاورزان در شرق و غرب استان اعلام کردند، کشاورزان هیچگونه تجمعی ندارند و برای هیچ گونه تجمع دیگری نیز درخواستی از فرمانداری اصفهان نشده است.

محمدعلی احمدی خاطرنشان کرد: از این جهت تجمعی برای روزهای آتی برگزار نخواهد شد؛ کشاورزان نیز به صورت رسمی اعلام کردند که مطالبات خود را به صورت قانونی پیگیری می کنند و تجمع غیر قانونی برگزار نکرده و از هیچگونه تجمعی نیز حمایت نخواهند کرد و در آرامش پیگیر مطالبات خود هستند.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: هیچ‌گونه درخواستی برای تجمع در روز جمعه از فرمانداری اصفهان نشده است و هرگونه تجمعی غیر قانونی خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از اعلام فراخوان برگزاری نماز باران در اصفهان خبر داده بودند که این موضوع نیز از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تکذیب شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق ابطحی، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در بیانیه‌ای پیرامون این موضوع گفت: با توجه به تحرکات اخیر در فراخوان روز جمعه جهت اقامه نماز در بستر رودخانه زاینده رود و اهداف شوم دشمنان در برهم زدن امنیت جامعه، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که هیچگونه برنامه‌ای جهت اقامه نماز باران در سطح استان به‌ویژه شهر شهید پرور اصفهان از طریق مراجع قانونی اعلام نگردیده و در صورت تصمیم‌گیری در این خصوص در هفته‌های آتی از طریق صداوسیما و دیگر رسانه‌های عمومی و همچنین مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از عموم مردم غیور اصفهان، جوانان عزیز و به‌ویژه ائمه محترم جماعات دعوت می‌شود ضمن هوشیاری لازم نسبت به توطئه‌های دشمنان، در صفوف نماز دشمن شکن جمعه شرکت فرمایند.               

به گزارش تسنیم، با توجه به وعده‌های مسئولان استان اصفهان و پیگیری‌های استاندار اصفهان، مردم و کشاورزان اصفهان منتظرند که این وعده‌ها به نتیجه برسد و برگزاری تجمع در این خصوص را در شرایط کنونی کشور به صلاح نمی‌دانند.

کد خبر 640812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    74 8
    هیچ کشاورزی فراخوان نداد همگی از یک کره دیگه فراخوان دادند
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    دیگه دارن شورشودرمیارن به هربهانه ایی تجمع واعتراض ! چطوریه جدیدا دوباره همه یادشون افتاده اب برق گاز رتبه بندی وهمانسازی معلمین و.... همه با هم قصدضربه زدن به کشور روگرفتن معلوم نیست این تجمعات به اسم کشاورز وفلان وبهمان! اب که توی جوی کشاورزنیامده ولی برابعضیابطورختم نان میاره
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      33 4
      تجمع و اعتراض نشانه‌ی وجود یک جامعه‌ی مدنی فعال و آگاهه. این که مردم کشوری مرتب در حال تجمع و اعتراض باشن نه تنها بد نیست بلکه اتفاقا نشانه خیلی خوبیه. برعکس، کشوری که هرگز داخلش خبری از اعتراض نیست و همه ساکت و آروم دارن کار خودشون رو می‌کنن باید بهش شک کرد که از یک بحران اساسی داره رنج می‌بره. ضمناً کشور بزرگ ما هم نه تنها با اعتراضات ضربه نمی‌خوره، بلکه بهشون نیاز داره و باهاشون تقویت می‌شه. فقط کشورهای ضعیف و ناپایدار هستند که از اعتراضات داخلی ضربه می‌خورن.
  • حسین IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    9 50
    بنظرمن اینجورکارهابرطبق سوابق گذشته که باعث میشه درقسمت تصمیم گیرندگان تاثیربذاره وکاری کنن که سخت‌گیری‌های اجتماعی وسیاسی واقتصادی زیادبشه که به نفع پولدارها دلال‌ها ووومیشه پس حتمادست اوناهم توکار هستش
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      4 0
      مثل اینکه واسه شما همه چیز رو به راهه .مردم مشکل دارند رسیدگی نمیشه اعتراض نکنند ؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    18 90
    با هرج ومرج هیچی درست نمیشه با آشوب هیچ جا درست نشده هم وطن باهوش باش
  • مردم اصفهان IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    26 91
    کشاورزان شرق وغرب ومرکز اصفهان به نظام جمهوری اسلامی پایبند بوده وهستند واز طریق قانونی پیش میروند انشالله که به حمد وثنای خداوند متعال زاینده رود جاری َود
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      79 5
      اونایی که نونی می برن باید بترسن ولی من کارگرکه نه خونه ای دارم ونه درآمد ترس ازچی
  • عنن IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    53 38
    مردم اصفهان بالاخره انتقام خود را از اراذل و اوباش خواهند گزفت
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    47 10
    بحران آب خطری جدی است و شاید،برای علاج آن دیر شده چون نیاز به زیرساخت ازقبیل انتقال آب از،دریا به اقصا نقاط،کشور مقداری،از این بحران را بکاهد،خطری به مراتب خطرناکتر از تحریم و تورم وووووو
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    18 6
    زمینهای کشاورزی را که قطعه قطعه می کنند وبه چندین هزار برابر جهت باغها ی تفریحی تبدیل می کنند کشاورزی را دور کردند. د
  • مردم زجر کشیده IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    52 14
    حقشون رو میخوان که به ناحق راه میره یزد
  • الخلج IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    21 72
    باید مردم ایران آگاه باشند تا ایران را تبدیل به عراق و سوریه ولیبی که خواسته دشمنان است تبدیل نکنند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    18 79
    من تو اصفهان زندگی میکنم هیچ فراخوانی از کشاورزها نیست اونی هم که این فراخوان را میکنه در همچین روزی صدرصد از جایی دیگه اب میخوره در زمانی که مذاکرات وین هست با اینکارها میخواهند دست بالا را در مذاکره با ایران داشته باشند چطور توی این چند ساله که زاینده رود خشک بود چیزی نمیگفتند اما تو این چندروزه به فکر زاینده رود افتادن
  • حق بین باش IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    42 19
    اگر کشاورز باشند و مطالبه قانونی داشته باشند نیاز به صدور تجمع نیست توازن رو بر هم نزنین اجازه بدین با آرامش مطالبه گر باشند دادستان خلاف خلاف قانون حرف نزند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    41 9
    بابا چرا حق وحقوق کشاورز ومردم اصفهان را که داشتن ااب هزاران ساله است را خشک کردند تا به‌ اینجا بکشد اصفهان آلوده ترین شهر شده به‌ خاطر خاتمی که کل سرمایه ملی ایران را به‌ اردکان انتقال داده این حرف من اصفهان زاده نیست این حرف همه مردم ایران است چرا باید من وامثال من زندگی خود را برای لقمه نان به‌ اردکان کوچ کنیم مسؤلین باید جواب همه چیز را بدهند
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    33 4
    اصفهان زیبا متعلق به همه ایرانیان است زیبائ را ازش نگیریم وهمه باهم برای امنیت وزاینده رودش ازطریق قانونی دنبال کنیم
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    14 24
    مردم اول باید فرق بین اعتراض و اختشاش رو بدونن
  • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    14 40
    یکعده فرصت طلب شلوغ می‌کنند کشاورزکجابوده
    • غریبالغربا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      اختشاش چیه مجید دلبندم اغتشاش
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    26 3
    کشاورز بدبخت دنبال احقاق حقه
  • شهرام IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    4 29
    با هرج و مرج و بر هم زدن آرامش جامعه چیزی درست نمیشه حق رو باید از طریق قانون گرفت مسعولین دلسوز حتما رسیدگی میکنن لطفا با تخریب اموال عمومی و شعارهای هنجار شکن قلب رهبری رو مکدر نکنید که اگه خدایی ناکرده دل آقامون بشکنه خدا به هممون غضب میکنه
    • مهدی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      28 1
      اگر باقانون میشد حق را گرفت سه سال است قانونی درخواست کردند دوسال پیش در نمازجمعه درخواست کردند جلو استاندار رفتند کسی گوشش بدهکار نیست مردم چاره ای جز اعتراض ندارند
  • ص IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    19 26
    اصفهان از نظر بارش،رتبه ی ۲۵رو در کشور داره، اما از نظر آبِ مصرفیِ صنایع، رتبه ی دوم و از نظر آبِ مصرفیِ کشاورزی و شرب رتبه ی پنجم رو داره...چرا یه استان کویری اینقدر مصرف آب سرسام آوری باید داشته باشه؟ کشاورزای اصفهانی با چ منطقی در کویر برنج میکارن!؟!؟
    • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      7 12
      احسنت👌👌
    • ایرانی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      8 5
      امکان جابجایی صنایع کم ومیتونندازپسماندفاضلاب استفاده کنندمسئله مهم کشاورزی وبرنج کاری وازبین بردن چاههای غیرمجازکه درحال حاضرشدنیست
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    32 4
    کشاورزان چگونه صدای خود را به مسولان برسانند اگر تجمع نکنند
    • حسین IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      21 1
      ای درود برشرفت گل گفتی
    • بازنشسته IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      4 20
      خب آرام و بدون ضرر درخواست شون رابگن چه اشکالی داره . اما هر کار کنی باز هم آخرش یک گروه مسیر رو عوض می کنند . وهدف اصلی منحرف میشه . خود اصفهانی ها حساب اغتشاشگران را جدا کنند .
  • فرزانه IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    35 2
    شیخ بهایی این اب رو برای اصفهان تعبیه کرده بود نه یزد و کرمان مدیران و مسئولان اب رو خشکاندن ما زاینده رودمان را میخواهیم
  • EC ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 6
    برکت آب باران از بد حجابی و غضب خداوند متعال است وقتی با مانتو کوتاه و رنگی و سگ گردانی با ماشین وارد خیابان میشویم میخواهید خدا خشکسالی را برای تنبیه ما نفرستد بجای مقصر شناسایی سر سجده و نماز بجای آوریم و از خدا تقاضای باران کنیم جامعه اسلامی را باید پوشش اسلامی را باید احترام گذاشت تا در رحمت خدا باز شود آسمان ولایت نیاز به دعا و توسل به خدا دارد اگر بجای تخریب مردم دعا و نماز شب و حجاب و عفاف را رعایت میکردن این مشکلات بوجود نمی آمد امید پروردگار از سر تقصیر ما بگذارد
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      0 0
      عمو اگه بارون بیاد اونها و شما هم سهیم هستید .اصلا آب نیست .شما میگید آب را نبرید نفت هم نیست .پس خوزستان به اصفهان نفت و گاز ندهد ؟
  • نوری IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    13 0
    تمام مشکلات بخاطر عدم مدیریت صحیح در اکثر ارگان ها و ادارات است مردم از حرف بدون عمل خسته شدن بیکاری گرانی فساد ....... باعث میشه مردم به خیابان بیان و صدای اعتراض شونو به گوش مسئولین برسانن
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 3
    اصفهان بیدار است از فتنه گر بیزار است
  • محمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 3
    هرج و مرج واغتشاش چیزی جز بدبختی به بار نخواهد اورمردم عزیز هوشیار باشید گرفتار مکر وحیله دشمن معاند نشوید