چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

مکمل بدنسازی یک گزینه عالی برای افزایش سرعت عضله سازی و چربی سوزی است که اکثر بدنسازان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما اگر شما تازه وارد دنیای ورزش حرفه‌ای شده‌اید، احتمالاً انتخاب بهترین مکمل بدنسازی از بین گزینه‌های بسیار مختلفی که در دسترس قرار دارند، باعث سردرگمی شما خواهد شد.

image-20211201095241-1.jpeg

ما در راهنمای خرید مکمل بدنسازی به شما کمک می‌کنیم که اطلاعات لازم برای خرید انواع مکمل‌ها را به دست آورید. با استفاده از اطلاعات این مقاله می‌توانید برای رسیدن به اهداف شخصی خود و دستیابی به فرم ایده آل بدنی، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

راهنمای خرید مکمل بدنسازی از صفر تا صد

چرا باید از مکمل بدنسازی استفاده کنیم؟

در همین ابتدای راهنمای خرید مکمل بدنسازی باید به یک نکته مهم اشاره کنیم: استفاده از مکمل برای بدنسازی اجباری و ضروری نیست. مکمل، همانطور که از نام آن پیداست، یک عامل کمکی و تکمیل کننده رژیم غذایی است که می‌تواند مواد مغذی و مورد نیاز بدن را تأمین کند. شما ممکن است بتوانید با یک رژیم غذایی مناسب تمام مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید، اما در اکثر موارد این اتفاق رخ نمی‌دهد. به همین دلیل است که استفاده از مکمل‌ها راه حل جایگزین و مناسبی برای تأمین مواد مغذی و ضروری بدن است و می‌توانید تکمیل کننده رژیم غذایی شما باشد.

از طرف دیگر، تحقیقات علمی ثابت کرده مواد موجود در مکمل بدنسازی مانند کراتین در عضله سازی و سینفرین در چربی سوزی تأثیر تأیید شده‌ای دارند. بنابراین با کمک مکمل‌ها سرعت عضله سازی و کاهش حجم چربی‌ها بیشتر می‌شود. این ویژگی‌های مثبت در کنار وجود مواد مغذی دیگر باعث می‌شود تا اکثر بدنسازان حرفه‌ای از مکمل بدنسازی استفاده کنند.

آشنایی با انواع مکمل بدنسازی؛ با نقش مکمل‌ها آشنا شوید

در قسمت بعدی از راهنمای خرید مکمل بدنسازی قصد داریم با انواع مکمل‌ها آشنا شویم. هر مکمل بر اساس موادی که در آن وجود دارد نقش ویژه‌ای در دوره‌های ورزشی شما خواهد داشت. بنابراین، شما با توصیه مربی و اهدافی که در بدنسازی دنبال می‌کنید می‌توانید از انواع مختلفی از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنید. به طور کلی مکمل‌های بدنسازی پرمصرف به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • پروتئین وی
  • گینر
  • کراتین
  • آمینو اسید
  • BCAA
  • ال آرژنین
  • ال کارنیتین
  • گلوتامین

بعضی از این مکمل‌ها گینر هستند یعنی برای افزایش وزن بدن کاربرد دارند. تعداد دیگر در چربی سوزی موثرند. مکمل‌هایی مانند BCAA برای افرادی که می‌خواهند بدون اضافه کردن حجم چربی، حجم عضلات خود را افزایش دهند، مناسب هستند. بنابراین شما باید قبل از انتخاب بهترین مکمل بدنسازی ابتدا نیازهای خود را تشخیص دهید و بر اساس آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. شما می‌توانید در داروخانه آنلاین بتادارو قیمت گینر، پروتئین وی، چربی سوزها، مولتی ویتامین‌های بدنسازی و ... را مشاهده و بهترین گزینه را براساس نیاز خود خریداری کنید.

راهنمای خرید مکمل بدنسازی از صفر تا صد

موارد مصرف مکمل بدنسازی، چه زمانی به مکمل نیاز داریم؟

شما در همه مراحل مختلف دوره‌های ورزشی با اهداف متفاوتی می‌توانید از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنید. یک نکته مهم در راهنمای خرید مکمل بدنسازی، آشنایی با موارد مصرف مکمل بدنسازی است. اکثر افراد تازه کار نمی‌دانند که چه زمانی و برای چه کاری باید از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنند. به طور کلی شما می‌توانید در موارد زیر از مکمل‌های ورزشی استفاده کنید:

  • افزایش حجم و توده عضلانی
  • کاهش وزن و چربی سوزی
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • حفظ سلامت عمومی بدن
  • افزایش سطح انرژی و احساس شادابی

اگر انواع مکمل‌های بدنسازی که قبلاً به آن اشاره کردیم را با موارد مصرف مکمل‌ها مقایسه کنیم، به خوبی متوجه می‌شویم که مکمل‌ها بر اساس نیازهای ورزشکاران تولید می‌شوند. برای مثال اگر قصد افزایش حجم و توده عضلانی را دارید باید به سراغ مکمل‌های پروتئینی مانند پروتئین وی بروید. با توجه به این که قیمت پروتئین وی نسبت به کارایی آن مناسب است و علاوه بر تأمین پروتئین، هضم آسانی دارد، یک گزینه فوق العاده و تمام عیار برای افرادی است که به دنبال عضله سازی و افزایش حجم توده عضلانی هستند.

در هنگام خرید مکمل بدنسازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به هزینه‌های نسبتاً بالا مکمل‌های پروتئینی و وجود مکمل‌های غیر مجاز و تقلبی در بازار، در هنگام خرید مکمل بدنسازی باید به چند نکته مهم توجه کنید تا خرید به صرفه‌ای داشته باشید:

· یک مکمل پروتئینی خوب باید در کنار ارائه بیشترین میزان پروتئین، وجود انواع آمینو اسیدها و مواد مغذی، کمترین مقدار کربوهیدرات و چربی‌ها را داشته باشد.

· طعم خوب مکمل اهمیت زیادی دارد. زیرا معمولاً دوره‌های ورزشی طولانی است و اگر طعم مکمل خوب نباشد ممکن است در استفاده از آن دچار مشکل شوید.

· مکمل بدنسازی باید دارای قیمت معقولی باشد و در هر سروینگ ارزش غذایی بالایی داشته باشد

· عدم وجود شیرین کننده‌های مصنوعی و رنگ‌های غذایی نیز می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند

· مکمل‌های چربی سوز باید با توصیه مربی و تحت نظر مشاور تغذیه مصرف شوند. همچنین بعضی از ترکیبات چربی سوز برای بدن مضر هستند و نباید به هر قیمتی به سراغ آن‌ها بروید.

· در خرید مکمل بدنسازی به عوراض جانبی آن دقت کنید. مکمل‌های معتبر اطلاعات کاملی در مورد عوارض جانبی ارائه می‌کنند.

در نهایت تاکید می‌کنیم حتی اگر بدنساز حرفه‌ای هستید و سال‌ها است که این ورزش را دنبال می‌کنید، حتماً از مربی و مشاور تغذیه برای خرید مکمل‌ها کمک بگیرید. انتخاب مکمل اشتباه علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی روی دست شما می‌گذارد می‌تواند باعث آسیب‌های جدی و دور شدن شما از فرم ایده آل شود.

راهنمای خرید مکمل بدنسازی از صفر تا صد

مکمل بدنسازی چی بخریم؟

بر اساس اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید، می‌توانید از گزینه‌های زیر به عنوان بهترین مکمل‌های بدنسازی انتخاب کنید.

مکمل بدنسازی کراتین و پروتئین وی و BCAA برای عضله سازی

کراتین، پودر پروتئین وی و بی سی ای ای جزو پر مصرف‌ترین انواع مکمل‌های بدنسازی هستند. این مکمل‌ها به دلیل حجم زیادی از پروتئین‌ها و مواد مغزی به شما کمک می‌کنند تا سرعت رشد و ترمیم بافت‌های عضلانی را افزایش دهید.

مکمل بدنسازی چربی سوز و ترموژنیک

مکمل‌های بدنسازی ترموژنیک میزان متابولیسم در بدن، درجه حرارت و سرعت چربی سوزی را افزایش می‌دهند. برندهای مختلفی مانند بایوتک و کارن می‌توانند جزو گزینه‌های مناسب چربی سوزی باشند که به راحتی قابل تهیه هستند.

مکمل‌های بدنسازی BCAA و وی ایزوله برای افزایش حجم خشک

اسیدهای آمینه شاخه‌ای شامل لوسین، ایزولوسین و والین نقش بسیار موثری در عضله سازی دارند و جلوی تجزیه و تخریب عضلات را نیز میگیرند. پروتئین وی ایزوله نیز با تامین پروتئین مورد نیاز بدون چربی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. با کمک این مکمل‌ها علاوه بر اینکه می‌توانید حجم عضلات را افزایش دهید، لازم نیست نگران چربی‌های اضافه باشید زیرا با کمک این مکمل‌ها در طول دوره بدون افزایش حجم چربی، حجم عضلات خود را افزایش می‌دهید.

خرید انواع مکمل‌های بدنسازی از داروخانه بتا دارو

در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای خرید مکمل بدنسازی جامع را در اختیار شما قرار دهیم. رعایت نکات بالا در هنگام خرید مکمل بدنسازی به شما کمک می‌کند تا خرید به صرفه‌تری داشته باشید و با سرعت بیشتری به اهداف خود برسید. شما می‌توانید همه انواع مکمل‌ را همین حالا از داروخانه آنلاین بتادارو خریداری کنید و برای این منظور کافی است “خرید مکمل بدنسازی از بتادارو” را در گوگل جستجو کنید. در بتادارو توضیحات کامل در مورد هر محصول از جمله تاریخ انقضا و موجودی انبار درج شده است.

کد خبر 640510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha