دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

۱۵ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ در جاده‌های آلمان حضور خواهند داشت.

برقی

روزنامه همشهری - ساسان شادمان منفرد: تعهد آلمان برای افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و تقویت تلاش‌های حفاظت از شرایط آب و هوایی در نهایت می‌تواند منجر به ممنوعیت تولید و تردد خودروهای موتور احتراقی در این کشور در آینده نزدیک شود.

به گزارش وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر، براساس پیمانی که توسط دولت بعدی آلمان متشکل از سوسیال دمکرات‌ها، سبزها و دمکرات‌های آزاد منتشر شده است، این کشور متعهد شده که فروش خودروهای موتور احتراقی را با تعیین یک هدف بلندپروازانه تا پایان دهه جاری میلادی برای عرضه حداقل ۱۵میلیون خودروی تمام‌برقی در جاده‌ها متوقف کند. برای دستیابی به این رقم، آلمان ملزم به افزایش سریع تولید خودروهای برقی است، درحالی‌که احتمالا خودروهایی که با بنزین و گازوئیل کار می‌کنند، در چند سال آینده حذف خواهند شد. فولکر کواشنینگ، استاد سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه علوم کاربردی برلین به بلومبرگ گفت: «این مهم تنها زمانی محقق می‌شود که خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی تا پیش از سال۲۰۳۰رجیستر نکنند.» توقف رجیستری خودروهای بنزینی و دیزلی تا حدود سال ۲۰۲۸منطقی به‌نظر می‌رسد.

طبق گزارش بلومبرگ، آلمان هم‌اکنون حدود ۵۷۰هزار خودروی برقی باتری‌دار ثبت‌شده دارد که تنها یک درصد از ناوگان این کشور را تشکیل می‌دهد. این کشور برای رسیدن به هدف خود باید تولید و فروش خودروهای برقی را تا سال ۲۰۳۰ میلادی سالانه ۳۳درصد افزایش دهد؛ تلاشی که آلمان طی سال گذشته به لطف مشوق‌ها و بودجه‌ای که به رجیستری‌ها کمک کرد، پیشرفت داشته است. با این حال، این کشور پیش‌تر برای دستیابی به اهداف اولیه در مورد استفاده از وسایل‌نقلیه الکتریکی، ازجمله تعهد آنگلا مرکل صدراعظم پیشین برای عرضه یک میلیون خودروی برقی در جاده‌ها تا سال۲۰۲۰، تلاش کرده است. اگرچه کارشناسان گفته‌اند که مقاومت‌هایی در این خصوص ممکن است شکل بگیرد.

یولیو ماتیولی، محقق بخش برنامه‌ریزی حمل‌ونقل در دانشگاه TU دورتموند، به بلومبرگ گفت: «در مورد دستیابی به چنین سطوح بالایی از فروش خودروهای الکتریکی در عمل، ماهیت چندانی در توافق ائتلاف وجود ندارد. مصرف‌کنندگان قانع‌کننده خواهند بود.» با این حال، اگر آرزوهای آلمان محقق شود، جدول زمانی آن این کشور را از اهداف بزرگ‌تر اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن تدریجی خودروهای موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵جلوتر خواهد برد. در سند ائتلاف آلمان آمده است: «طبق پیشنهادهای کمیسیون اروپا، در سال ۲۰۳۵ فقط وسایل نقلیه بدون دی‌اکسید کربن در بخش حمل‌ونقل در اروپا مجاز به تردد خواهند بود. این موضوع در آلمان تأثیری زودهنگام خواهد داشت. خارج از سیستم موجود استانداردهای آلایندگی ناوگان، ما طرفدار این هستیم که فقط وسایل نقلیه‌ای که می‌توانند با انرژی الکترونیکی کار کنند، رجیستر شوند.»

برنامه انگلیسی‌ها
چندی پیش بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان اعلام کرد که خانه‌ها و ساختمان‌های جدید در این کشور طبق قانون ملزم به نصب نقاط شارژ خودروهای الکتریکی از سال آینده خواهند بود.

وب‌سایت بی‌بی‌سی در این خصوص نوشت که دولت اعلام کرده است که با این حرکت سالانه ۱۴۵ هزار نقطه شارژ در سراسر کشور نصب خواهد شد. سوپرمارکت‌های نوساز، محل‌های کار و ساختمان‌هایی که تحت بازسازی اساسی قرار دارند نیز شامل قانون جدید خواهند بود. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس قصد دارد به‌خودروهای الکتریکی روی بیاورد و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید از سال ۲۰۳۰ در این کشور ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید:

جانسون با اعلام قوانین جدید در کنفرانس کنفدراسیون صنایع انگلیس گفت: «این یک لحظه مهم است. ما نمی‌توانیم همانطور که هستیم ادامه دهیم. ما باید اقتصاد خود را با انقلاب صنعتی سبز تطبیق دهیم.» با این حال مخالفت‌های جدی در این خصوص در این کشور شکل گرفته است و مسائل فنی مختلفی به‌عنوان چالش‌های جدی پیش‌رو مطرح شده‌اند. 
 

کد خبر 640085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    البته المانها بیشتر شعار میدهند نمونه انکه المانها در اجلاس گلاسکو از مخالفین حذف موتورهای احتراقی بودند این برخلاف چیزی بود که تبلیغ میکردند. انگلیس از نظر زیرساخت بیشتر سرمایه گزاری میکند بنظر زودتر خودروهای الکتریکی در انجا رواج پیدا خواهند کرد