سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

«انیاک آی وی» (Enyaq iV) نخستین خودروی تمام الکتریکی اشکودا است، بنابراین برای آنها این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که بتواند خریداران را متقاعد کند که به سمت خودروهای تمام‌الکتریکی باتری‌دار بروند و آن را جایی در در زندگی پرمشغله‌شان قرار دهند.

اشکودا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اتواکسپرس، Enyaq iV بدون شک همچنان یک اشکودا را در قلب خود دارد. یک SUV با فضای قابل استفاده عالی، کیفیت ساخت فوق‌العاده و کیت‌های مناسب که این وسیله نقلیه را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است.

در حالی که به روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک می‌شویم، بد نیست به این نکته مهم اشاره کنیم که انیاک اشکودا در زمره برترین خودروهایی بود که در سال جاری میلادی توصیه به خریدش شده بود. در میان غول‌های بزرگ خودروساز در این قاره، این موفقیت اشکودا را نباید دست‌کم گرفت.

وسواس اشکودا در نخستین خودروی برقی‌اش

سطوح چشمگیر فناوری داخل این خودرو و ویژگی‌های ایمنی عالی، آن را به یک انتخاب خانوادگی بسیار متقاعدکننده تبدیل کرده است. در حالی که با در نظر گرفتن گزینه‌های شارژ سریع Enyaq iV و محدوده قابل اعتماد، نگرانی‌ها در مورد حرکت به سمت درایو الکتریکی باید کاهش یابد.

وسواس اشکودا در نخستین خودروی برقی‌اش

از آنجا که این شاسی‌بلند بر اساس پلت‌فرم MEB گروه فولکس واگن ساخته شده، می‌تواند شباهتش با فولکس‌واگن برقی ID.۴ و یا حتی آئودی Q4 e-tron را متوجه شد. اما Enyaq اولین خودرویی خواهد بود که در خارج از آلمان و در کارخانه خانگی اشکودا در جمهوری چک ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

Enyaq iV80x با بسته باتری ۷۷ کیلو وات ساعتی خود با یک مرتبه شارژ کامل، حدود ۴۸۸ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. البته بسته به شرایط آب و هوایی و جاده، این میزان کاملا متغییر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۶.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. موتور این SUV معادل ۱۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن نیز ۳۱۰ نیوتن متر است.

کد خبر 640320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    بد نيست اگر خودروسازان با اين شركت براي انتقال تكنولوژي و ساخت در ايران وارد مذاكره شوند