نیروی هوایی ارتش چین در رزمایش خود در نزدیکی جزیره تایوان، از هواپیمای ترابری بزرگ Y-20 به‌عنوان یک تانکر سوخت‌رسان استفاده کرد.

Y-20

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گلوبال‌تایمز چین، به نظر می‌رسد که این هواپیمای غول‌پیکر بتواند در نقاط مختلف در نقش یک تانکر سوخت‌رسان ظاهر شده و به جنگنده‌های چینی کمک کند تا برد طولانی‌تری داشته باشند.

رسانه‌ها گزارش دادند که این نخستین بار است که هواپیمای سوخت‌رسان Y-20 در یک کانال  هوایی در نزدیکی جزیره تایوان مشاهده می‌شود. آنها خاطرنشان کردند که هواپیمای Y-20 ظاهراً مراحل سوخت‌گیری هوایی را با دو فروند جنگنده J-16S انجام داده است.

ارتش چین هنوز در خصوص تولید انبوه این نسخه از هواپیمای Y-20 چیزی اعلام نکرده است، اما «تانگ چانگونگ»، طراح اصلی هواپیمای ترابری Y-20، در نمایشگاه ایرشو ۲۰۲۱ چین گفته بود که Y-20 می‌تواند برای کارهای خاص از جمله استفاده به‌عنوان یک تانکر هوایی سفارشی‌سازی شود.

«فو کیان شائو»، کارشناس هوانوردی نظامی چین، روز یکشنبه به گلوبال تایمز گفت که بر اساس گزارش‌ها، این نوع از هواپیماهای Y-20 اخیراً آزمایش‌های سوخت‌رسانی هوایی را بر فراز دریا انجام داده است.

فو در این خصوص گفت: «Y-20 نه تنها یک هواپیمای ترابری استراتژیک برجسته است، بلکه می‌تواند در انواع مختلفی تولید شود.»

تانکر غول‌پیکر Y-۲۰ چین حوالی آسمان تایوان دیده شد

یکی دیگر از کارشناسان نظامی می‌گوید، این تانکر هوایی یکی از مهم‌ترین تقویت‌کننده‌ها در جنگ‌های مدرن است.

هواپیمای ترابری Y-20 ساخت کارخانه ژی‌آن نخستین پرواز خود را در روز ۲۶ ژانویه ۲۰۱۳ انجام داده و در روز ششم ژوئیه سال ۲۰۱۶، رسما معرفی شده است.

بیشتر بخوانید:

این هواپیما با ظرفیت ۵۵ هزار کیلوگرم، ۴۷ متر طول دارد. گفته شده نسخه تانکر آن قادر به حمل ۹۰ تن سوخت است.

کد خبر 640025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 1
    Y20 کپی ایلیوشین 76 است و J-16S هم کپی سوخو 27 با موتورهای خریداری شده از روسیه است دارای تکنولوژی 40 سال پیش شوروی سابق . واقعا چینی ها دارند ریسک بزرگی میکنند . و در یک نبرد روز آمد احتمالا کارشان به بن بستی همچون جنگ ارمنستان خواهد کشید .
  • احمد IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    باید پذیرفت که چین بعد آمریکا ابرقدرت دنیا هستش اتفاقا تا ده سال دیگه آمریکا یه حریف تمرینی برای این چینی ها محسوب میشن .تو این هفتاد سال واقعا پیشرفت کردن چون همه چینی ها میهن پرست هستن