نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای اعلام کرد: مذاکرات وین بسیار مهم است و ایران باید گزینه‌ خود را مشخص کند.

رابرت مالی

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت: «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای مدعی شد: واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است و اگر تهران معتقد باشد می‌تواند از زمان برای گسترش نفوذ خود استفاده کند، موفق نخواهد شد.

مالی همچنین مذاکرات آتی در وین را نقطه بسیار مهمی خواند که در آن ایران باید گزینه‌های خود را مشخص کند.

نماینده آمریکا در امور ایران همچنین مدعی شد در صورتی که در وین به توافقی دست پیدا نکنند، واشنگتن به دنبال اعمال کردن فشارهای جدیدی علیه ایران خواهد بود.

با نزدیک شدن به موعد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران در وین آمریکا از در تهدید وارد شده و مسئولان این کشور به طور مداوم سعی دارند با تهدیدات مختلف مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد ایران پیش از این اعلام کرده بود که لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین است اما سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از زمان دولت دونالد ترامپ آغاز شده و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد.

علی باقری در ادامه به لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی انگلیس اشاره و اعلام کرد اروپایی‌ها باید عدم پیروی خود از تعهداتشان ذیل برجام را با گام‌هایی عملی جبران کنند.

با وجود بدعهدی کشورهای غربی در اجرای تعهدات خود ایران با مهلت دادن به این کشورها گام های برجامی خود را کاهش داد.

کد خبر 639988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اشنا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    رابرت اینجوری تهدیدنکن ازترس دارم زهره ترک میشوم !!!خخخخخخخ
  • محمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    ایران گزینه خود را مشخص کرده است این شمایید که باید مشخص کنید قادر هستید که یک تصمیم قاطع و انقلابی بگیرید؟.تاکنون هر چه تهدید کرده اید نتیجه نرفته اید ایا وقت ان نرسیده که در رفتار خود تجدید نطر کنید.