نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نگرش‌ تیم‌های مذاکره کننده در آستانه مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کرد و گفت که مشتاق شنیدن نظرات تیم ایرانی است.

اولیانوف: تردیدها درباره موفقیت مذاکرات را کنار بگذارید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» اتریش در آستانه مذاکرات روز هشتم آذر ماه «وین» برای احیای برجام تصریح کرد که همچنان احتمال رسیدن به توافق وجود دارد و نهایت تلاش برای تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات برای احیای برجام ضروری است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» تصریح کرد: «نگرش‌ها مثبت‌ است به این معنا که باید تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت‌آمیز این مذاکرات انجام داد زیرا جایگزین از بد تا بسیار بد متغیر است. من مشتاقم آن چه را که شرکای ایرانی ما با آن به دور هفتم مذاکرات آمده‌اند، بشنوم».

سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت که نشست کمیسیون مشترک برجام دوشنبه بعدازظهر هشتم آذر ماه در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه چندی پیش در گفتگویی در پاریس با بیان این‌که ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفته بود: موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه هم در اظهاراتی با بیان اینکه تمامی تحریم‌های آمریکا باید به صورت یک جا، مؤثر و قابل راستی‌آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود، گفت که همه تمرکز ایران و ۱+۴، در مذاکرات وین بر رفع این تحریم‌هاست.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

کد خبر 639994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha