سید جواد هاشمی می‌گوید: بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است.

سید جواد هاشمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد هاشمی می‌گوید بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!

هنوز یک هفته از شروع اکران فیلم کودک «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی نگذشته که کارگردان اعلام کرده در پاسخ به اعتراض برخی ها فیلمش را اصلاح می‌کند، این در حالی است که به نظر می رسد بیش از آنکه  فیلم زیر تیغ حاشیه‌ها باشد، خود سیدجواد هاشمی است که در تیررس حساسیت‌ها قرار دارد. 

سیدجواد هاشمی که بیشتر برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدسی شناخته می‌شود، چند سالی است تلاشی جدی را برای ساخت فیلم در حوزه کودک و نوجوان شروع کرده و تا کنون حدود هفت فیلم سینمایی ساخته که برخی از آن‌ها هنوز به اکران نرسیده‌اند.

او چندی قبل فیلم «شهر گربه‌ها» را در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان رونمایی کرد و اگرچه اکران در این روزهای کرونایی ریسک بالایی دارد، اما تصمیم گرفت به دلیل هزینه‌ زیاد تولید و چند فیلم اکران نشده‌اش، «شهر گربه‌ها» را راهی سینماها کند تا بخشی از بدهی‌هایش را جبران کند.

این فیلم در تمام اطلاع‌رسانی‌های گذشته با محور استکبارستیزی و نقد مهاجرت جوانان و خانواده‌ها معرفی می‌شد و حتی نام یکی از بازیگران فیلم «ترامپ» درج می‌شد، ولی در حالی که هنوز به فروش 200 میلیون تومان هم نرسیده به دلیل رقص و آنچه انحراف کودکان عنوان شده، مورد انتقاد قرار گرفته تا جایی که کمپینی علیه این فیلم و با هدف لغو اکرانش به راه افتاده است. 

اگرچه فیلم‌های سینمایی و حتی سریال‌های تلویزیونی متعددی تا به حال اکران و پخش شده که بنا به داستان، رقص در آن دیده شده اما این حاشیه‌ها کار را به جایی رسانده که سیدجواد هاشمی تصمیم به اصلاح فیلم گرفته؛ اصلاحی که قطعا هم هزینه زیادی در این شرایط دارد و هم، زمان‌بر است  ولی مهم‌تر از این‌ها دو پرسش را نیز به همراه دارد؛ اینکه نقش سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم که شورای پروانه نمایش جدیدش یک هفته قبل به این فیلم مجوز اکران داده، چیست؟ آیا همراهی با اصلاح این فیلم به معنای کوتاه آمدن از مجوز صادر شده توسط شورا و رد تصمیم اعضای آن نیست؟    

در این باره جواد هاشمی که نسبت به اتفاق‌های پیش آمده گله‌مند است و در عین حال ترجیح می‌دهد درباره انتظار خود از مسئولان سینمایی اظهارنظری نکند، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ متاسفانه با حذف برخی پلان‌ها تمام دی‌سی‌پی‌ها باید تغییر کند، فیلم باید دوباره صداگذاری و نیز بار دیگر اصلاح رنگ شود. این کار گرفتاری خیلی زیادی پیش روی من خواهد آورد که جدا از هزینه‌های تحمیلی، امیدوارم تا پایان هفته به انجام برسد.

این بازیگر و کارگردان که چند ماه قبل بخاطر بازی در سریال شبکه نمایش خانگی «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حاشیه‌ساز شد و از همان زمان بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفت، تاکید دارد: «نسبت به من و آثارم حساسیت ایجاد شده است و کاملا مشخص است که اگر من سازنده یکی دو فیلم دیگری که الان در حال اکران است بودم، حتما جماعت حزب‌اللهی اجازه اکران آن را نمی‌دادند. برای من سوال است که اگر پلان‌های رقص سریال «پایتخت» را کنار هم بگذارند و یک تیزر بسازند آیا کسی اعتراض می‌کند و کمپین به راه می‌افتد؟ خیر، این شرایط برای "من" درست شده وگرنه چنین چیزی اپیدمی شده و در جامعه و خانه‌ها رخ می‌دهد، در سریال‌ها هم دیده می‌شود. حتی برای گفتن مفاهیم درستی که هدف جمهوری اسلامی است بالاخره گاهی هم رقص و هم حتی بی‌حجابی در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. آیا به همه آن‌ها اعتراض می‌شود؟

او ادامه داد: با این حال تصمیم‌ام برای حذف برخی پلان‌ها نه بخاطر شیطنت‌های بعضی خبرگزاری‌ها بلکه به این خاطر است که متاسفانه برخی افرادی که اصلاً فیلم را ندیده‌اند با قضاوت جلو می‌روند و من این کار را می‌کنم تا یاد بگیریم به همدیگر احترام بگذاریم. امیدوارم آن‌ها نیز به من احترام بگذارند، فیلم را ببینند و متوجه شوند که قضاوت‌شان درست نبوده است.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا برای هزینه‌ این اصلاح تحمیلی سازمان سینمایی پشتیبانی مالی خواهد کرد یا خیر؟ گفت:‌ حتی اگر کمک کنند شاید خیلی فرقی نکند، چون واقعیت این است که من دیگر بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم  خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا شاید باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!

کد خبر 639972

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    ملت بیکار
  • الهام US ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    آنهایی که به شما گیر میدهند نظیر همان کسانی هستتد که مملکت را به فلاکت رسانده اند گوش به متلک های آدمای بی بصیرت ندهید آنها اگر شعور داشتند سرشان توکارخودشان بود و مثل خاله زنگ ها به شما گیر نمی دادند فراموش نکنید شما باید برای خود زندگی کنید نه آدمای,بی ارزش
  • نتنتنت IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    آره یاد بگیر با لباس بری
  • n IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    الان بیشتر درد مردم را می فهمی