سیدجواد هاشمی گفت: سال‌ها ایفای نقش در فیلم‌های دفاع مقدس و بازی در نقش شهدا باعث شده است برخی از من انتظارهای عجیب و غریب داشته باشند.

جواد هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا این بازیگر سینما و تلویزیون درباره سکانس حاشیه ساز سریال «زخم کاری» که باعث شد برخی با او شوخی کرده و برخی او را به باد انتقاد بگیرند، گفت: اتفاقاتی که در مورد سکانس سریال «زخم کاری» که من بازی کرده بودم افتاد، دو وجه کاملا متضاد دارد؛ یکی کاملا شوخی شوخی است و یکی دیگر کاملا جدی جدی است. وجه شوخی‌اش نه تنها من را آزرده نکرد بلکه خیلی هم خوشحال شدم.  در این شرایط ویژه که کشور دچار بحران، مرگ و میر و اتفاقات ناهنجار اجتماعی است، به نظر من این شوخی ها می‌تواند انبساط خاطری ایجاد کرده و ترموستاتی باشد برای اینکه مردم قدری بخندند و قدری خوشحال باشند.

هاشمی درباره وجه جدی‌ واکنش ها به پوشش در صحنه ای که در سریال «زخم کاری» مقابل دوربین رفت، بیانکرد: این وجه خیلی تعجب برانگیز است، چرا که خلاف شرع و  قانونی  انجام نشده است، اما انتظار برخی مردم از سیدجواد هاشمی در سینمای ایران، انتظار عجیب و غریبی است که به خاطر چندین سال بازیدر نقش‌های مختلف شهدا و فیلم‌های دفاع مقدس، شکل گرفته است.  شک ندارم که باید این تابو شکسته شود. من ادعا نمی‌کنم که بازیگرم بلکه بیشتر به کارگردانی و نویسندگی علاقه‌مندم و همین طور تهیه فیلم‌های کودک و نوجوان اما همان قدر که ادعا می‌کنم یک آدم مذهبی هستم، تلاش می‌کنم که چهارچوب‌های نظام‌مند شرعی را دچار خدشه نکنم.

  • تبلیغات خانه در دبی اشتباه بود 

این نویسنده و کارگردان افزود: گاهی اتفاقاتی برای من می‌افتد که این اتفاقات دور از عقل و منطق است و من باید این‌ تابوها را بشکنم.  البته گاهی چیزهایی هم هست که در شأن من نیست، مثل تبلیغاتی که درمورد خرید خانه در دبی کرده بودم که آن کار اشتباه بود و بابتش عذرخواهی هم کردم و با شهامت هم عذرخواهی کردم.

هاشمی گفت: بخش اعظمی از اشکال هم متوجه خود ما هنرمندان است که نتوانستیم فرهنگ درست، دقیق، سنجیده و منطبق با عقل را نهادینه کنیم. البته اذعان می‌کنم که ما هنرمندان دستمان بسته است و نویسنده ها سخت می‌نویسند. کشور ما دچار سانسور عجیب و غریبی است که خیلی‌هایش را به حساب مذهب می گذارند؛ در حالی که درست نیست و خیلی هایش را هم به حساب اخلاق می‌گذارند که آن هم به نظرم در خیلی از موارد تندروی است و باید اصلاح شود.

کد خبر 626495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha