یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

ترجمه رزیتا شاهرخ: حقیقت این است که برخی توصیه‌های ساده و حتی شاید در نگاه اول، خنده‌دار، پلی هستند به سوی تناسب اندام شما. می‌گویید نه؟ بخوانید و امتحان کنید!

1- قدم درمانی
دویدن یا قدم زدن سریع در آب، نوعی فعالیت کششی عضلانی است که می‌تواند باعث سوختن 17 کالری در دقیقه شود. آب 12 تا 15 بار مقاوم‌تر از هواست و این کار باعث از دست رفتن اضافه وزن خواهد شد.

2- وقت درمانی
وقت تلف نکنید. تنبلی، کندی و یکنواختی باعث باختن مسابقه می‌‌شود. بعد از اینکه کمی خود را گرم کردید، با همه توان و هر چه سریع‌تر ورزش را شروع کنید. دوچرخه‌سوارانی که با تمام قدرت و در نیم ساعت اول سریع‌تر پدال می‌زنند و در نیم ساعت دوم، آرام‌تر پدال می‌ز‌نند، 10 درصد بیشتر از آنهایی که پدال زدن را کندتر شروع می‌کنند، کالری می‌سوزانند.

3- گرم درمانی
یک گردش کوتاه با دوچرخه، درجا زدن و یا کم راه رفتن باعث افزایش تعداد ضربان قلب می‌شود و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌کند. این کار باعث به جریان افتادن مایعات در مفاصل می‌شود و خاصیت کششی عضلات را هم افزایش می‌دهد. در این صورت اگر بتوانید وزنه‌های سنگین را راحت‌تر و در مدت طولانی‌تری بلند کنید، کالری بیشتری از دست می‌دهید.

4- موسیقی درمانی
سعی کنید نرمش‌ها و ورزش‌های جدید را همراه با موسیقی انجام دهید. هنگام انجام ورزش‌های جدید به دلیل عدم آشنایی بدن با این حرکات، با دقت بیشتری به انجام این ورزش‌ها می‌پردازید. این کار باعث هماهنگی عضلات گروهی شده و بدن سخت‌تر برای انجام آنها تلاش می‌کند.

5- موز درمانی
قبل از شروع ورزش کردن یک موز بخورید. خوردن موز به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشتر و مدت طولانی‌تری ورزش کنید. می‌توانید سخت ورزش کنید و با این کار کالری بیشتری بسوزانید.

6- شن درمانی
با راه رفتن و دویدن در ساحل و روی شن، 20 تا 50 درصد بیشتر از وقتی که روی سطوح صاف راه می‌روید، می‌توانید کالری بسوزانید.

7- قوز درمانی
قوزکردن نه تنها باعث بدشکلی بدن می‌شود، بلکه ورزش‌کردن با حالت خمیدگی باعث می‌شود نتوانید از اثرات مفید ورزش بهره‌مند شوید. ستون فقرات از کمر شما محافظت می‌کند، کمرتان را راست نگهدارید. دست‌تان را هنگام گرفتن تردمیل صاف بگیرید تا عضلات باز و کاملاً کشیده شود.

8- بازو درمانی
هنگام ورزش‌هایی که فقط پاهایتان درگیر است، سعی کنید بازوهایتان را نیز حرکت دهید. استفاده از اندام‌های بالایی و پایینی و درگیرشدن آنها هنگام ورزش، باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود. زمانی که دقت کافی برای ورزش کردن ندارید، سعی کنید در همان زمان کوتاه فعالیت‌هایی را انجام دهید که تمام بدن در آن شرکت کند. شنا، قایقرانی، اسکی و حتی پیاده‌روی باعث تحرک همه بدن می‌شود.

9- تمرکز درمانی
هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی، روی عضلات بدن متمرکز شوید زیرا هنگام تمرکز روی عضلات شکم، ران‌ها و بازوها، قدرت‌تان بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری ورزش می‌کنید، در این صورت کالری بیشتری نیز از دست می‌دهید.چ

10- صبح درمانی
افرادی که صبح‌ها و مدت زمان بیشتری ورزش می‌کنند، کالری بیشتری می‌سوزانند.

11- حرف‌ درمانی
وقتی در حال پیاده‌روی هستید، صحبت کنید. در صورتی که برای 10دقیقه این کار را بکنید و این کار را 3بار در روز تکرار کنید، 100کالری در ماه می‌سوزانید.

12- سالاد درمانی
قبل از آغاز  خوردن وعده‌های غذایی، سالاد و سبزیجات بخورید. این کار باعث کاهش حجم معده و کم‌تر غذا خوردن می‌شود. در این صورت 10 درصد کمتر از هر وعده کالری دریافت خواهید کرد.

13- خشکبار درمانی
دانشمندان دانشگاه‌ هاروارد معتقدند، یک مشت کامل خشکبار(شامل گردو، بادام و پسته و...) در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود که دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.

14- راه درمانی
در صورتی که هنگام کار مجبورید مدام بنشینید، می‌توانید به مدت چند دقیقه از صندلی بلند شده و حرکت بشین و پاشو را انجام دهید. به طور متوسط هر فرد با نشستن 100 کالری و با بلند شدن 140کالری در ساعت می‌سوزاند.

15- خواب درمانی
خواب ناکافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود و افزایش هورمون استرس منجر به پرخوری و عادات بد غذایی می‌شود. خواب کم باعث عدم سوختن کربوهیدرات و چربی در بدنتان می‌شود.

16- پروتئین درمانی
مصرف بیشتر پروتئین و کربوهیدرات‌ کم باعث می‌شود، عضلات بدن شما قوی‌تر شده و از شل شدن آن جلوگیری شود. پروتئین در گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد و بافت عضلانی شما را حفظ می‌کند.

17- لبنیات درمانی
یک تکه پنیر و یک فنجان شیر و یا ماست به بهتر شدن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که فردی در رژیم غذایی خود 3 بار در روز ماست می‌خورد،500کالری روزانه از دست می‌دهد و طی 12 هفته، 5 تا 6 کیلوگرم وزن کم می‌کند.

18- سیب درمانی
با انجام ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم و متعادل و خوردن یک سیب قبل از شام می‌توان در عرض 3 ماه، 5 تا 8 کیلوگرم وزن کم کرد.

19- کودک درمانی
بازی کردن با کودکان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیت‌های جسمی می‌تواند باعث سوزاندن کالری در بدن شما شود. در هر 20 دقیقه فعالیت، حدود 120 کالری از دست خواهید داد.هنگام تعویض کانال تلویزیون به جای استفاده از کنترل از راه  دور، برخاسته و مستقیماً از تلویزیون کانال را عوض کنید.

20- صبحانه درمانی
دانشمندان معتقدند، خوردن صبحانه هر روز احتمال چاقی و اضافه وزن و بیماری دیابت را 35 تا 50 درصد کم می‌کند.

منبع: اینترنت Health.com

کد خبر 6399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز