نسیم خنک روزهای آخر آبان ماه شاخه‌های درختان نیمه‌زرد امامزاده(ع) را تاب می‌دهد و گنجشک‌ها با سردادن زمزمه شادی به استقبال صبح و طلوع خورشید می‌روند.

پرونده گودها

همشهری آنلاین _ بهاره خسروی:  هنوز چنددقیقه‌ای تا اذان صبح زمان باقی‌مانده اما حال و هوای صحن و سرای امامزاده(ع) حسابی به نسبت روزهای قبل به دلیل میزبانی از گروه شهرداری تهران متفاوت است. با طنین صدای اذان، مهمانان ساختمان بهشت و میزبانان برای خواندن نمازجماعت قامت می‌بندند. بعد از اقامه نماز و صرف صبحانه‌کاری «قرار جهادی خدمت» شروع می‌شود.

در این دیدار صبحگاهی رئیس حراست شهرداری تهران‏،«محمد مقدم» مهمان «حسین پیرآردی» در ناحیه ۶ شدند تا از نزدیک در جریان روند کار و انجام پروژه‌های نیمه‌کاره و در دست اجرا قرار بگیرند.

  • ایجاد مسیر ویژه خودروهای امدادی

ترافیک، گره کور و جدانشدنی این روزهای پایتخت است. به‌ویژه در محدوده میدان ونک که شاهراه اتصال شمال و جنوب تهران محسوب می‌شود و تعداد زیادی از سازمان‌های دولتی، خصوصی و خدماتی و درمانی را در خود جای ‌داده است. تصور کنید در این شرایط یک حادثه غیرمترقبه رخ دهد. در ساده‌ترین شکل تردد آمبولانس‌ها به سمت بیمارستان هاشمی‌نژاد با مشکل همراه است. ایجاد خط ویژه برای خودروهای امدادی دغدغه اصلی شهردار ناحیه۶ است. پیرآردی می‌گوید: «در صورت بروز حادثه و نیاز به خودروهای امدادی، با ترافیک موجود به ‌هیچ‌عنوان امکان کمک‌رسانی در زمان مناسب وجود ندارد. به همین دلیل ایجاد خط ویژه برای این‌گونه خودروها بسیار ضروری است.» رئیس‌کل حراست شهرداری تهران ضمن تأکید بر حقوق شهروندان تهران، ایجاد این خط ویژه را درصورتی‌که مطالعات و بررسی‌های تخصصی آن انجام شود و مراجع ذیصلاح نظر مساعد خود را اعلام کنند، برای مدیریت بحران در مواقع مختلف بسیار مهم می‌داند.

پرونده گودها روی میز شهردار

  • ساماندهی گودهای رهاشده

حکایت گودهای رهاشده تهران و تبعات آن برای شهر و همسایه‌هایش این روزها یکی معضلات مهم زندگی شهری محسوب می‌شوند؛ گودهایی که علاوه بر ایجاد آلودگی زیست‌محیطی و به خطر انداختن ایمنی شهروندان تبعات اجتماعی فراوانی هم دارند. بازدید از گودهای رهاشده و بررسی وضعیت آنها بخش دیگر بازدیدهای قرار خدمت گروه حراست شهرداری تهران از ناحیه ۶ است. نخستین مقصد، گودی است که به گفته شهردار ناحیه بیش از ۵ سال رهاشده. مالک ساختمان مجاور این گود با دیدن رئیس حراست به‌سرعت خود را به او می‌رساند و از او درباره تعیین تکلیف این گود پرس‌وجو می‌کند. چون هرگونه بی‌توجهی به این مسئله، افزایش احتمال تخریب ساختمان‌های اطراف را در پی خواهد داشت و می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را سبب شود. رئیس حراست این موضوع را جزو اولویت‌های طرح در جلسه نظارت ستادی منطقه که با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود عنوان می‌کند.

پرونده گودها روی میز شهردار

  • بازگشایی سرای محله کاووسیه

بازدید از ساختمان‌های متعلق به شهرداری و بررسی مشکلات آنها برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و بهره‌مندی از مزایای فرهنگی و اجتماعی دیگر برنامه بازدید گروه حراست در ناحیه ۶ است. ساختمان سرای محله کاووسیه متعلق به شهرداری تهران است که از چند ماه پیش به ساختمانی متروکه تبدیل شده و اهالی محله امیدوارند با حضور رئیس حراست شهرداری تهران، درهای آن به روی آنها گشوده شود. مقدم در این بازدید با تأکید بر اینکه ساختمان‌های شهرداری تهران متعلق به مردم است می‌گوید: «حتماً سرانه خدمات فرهنگی و اجتماعی ناحیه باید افزایش پیدا کند.» او همچنین دستورات لازم را برای ارائه پیگیری‌های حقوقی و تعیین تکلیف وضعیت این ساختمان و ساختمان‌های این‌چنینی صادر می‌کند.

  • ارائه خدمات بر مبنای نیازهای هر محله

مقدم در ادامه این جلسه می‌گوید که ضروری است در مناطق مختلف آنالیز جمعیت بر پایه اطلاعات مختلف صورت بگیرد تا بر مبنای آن بتوان برنامه‌های مناسبی برای شهروندان طرح‌ریزی کرد و خدمات شهری متناسب با ظرفیت موجود توسعه یابد.
بازدید از چندین طرح و پروژه در ناحیه ۶ منطقه ۳ از مقاصد بعدی مدیران حراست کل شهرداری تهران است و سپس فهرست مهم‌ترین چالش‌ها و موانع برای طرح در جلسه نظارت ستادی تهیه می‌شود.

پرونده گودها روی میز شهردار
عباس حاج بیگی/ از اهالی محله دولت

  • راه‌اندازی بازار تره‌بار

وجود یک میدان میوه و تره‌بار برای تأمین نیازها و مایحتاج اولیه یکی ضروریات هر محله است. اما متأسفانه در محله دولت و زرگنده هیچ بازار میوه و تره‌باری نیست و اهالی برای خرید روزمره راهی محله‌های اطراف و همسایه می‌شوند و همین موضوع باعث اتلاف وقت و انرژی و ‌زمینه ایجاد مشکلات فراوان می‌شود.
علاوه بر این رسیدگی به وضعیت نظافت محله به‌ویژه شست‌وشوی مرتب و بادقت مخازن زباله از دیگر مشکلات محله دولت است. اغلب کارگران شهرداری در زمان جابه‌جایی مخازن پس از تخلیه، آنها را بدون شست‌وشو در گوشه‌ای از خیابان رها می‌کنند که چشم‌انداز زشتی ایجاد می‌کند و به مرور زمان حتی باعث انتشار بیماری‌ها می‌شود.

پرونده گودها روی میز شهردار
علی جم‌زاده/ دبیر شورایاری محله کاووسیه

  • ساخت پارکینگ برای کاهش بار ترافیک

محدوده میدان ونک بافتی تجاری و خدماتی و تفریحی دارد. به دلیل فراوانی وجود ارگان‌های مهم دولتی و خصوصی، ۷ بیمارستان و سایر نهادهای خدماتی بار ترافیک در محدوده میدان ونک و خیابان‌های اطراف آن در ساعت‌های اداری وکاری غیرقابل کنترل است؛ به‌ویژه در این روزهای کرونایی که مردم بیشتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین کار برای ساماندهی این حجم خودرو و شلوغی، ساخت پارکینگ است. البته برای حل معضل و ساخت پارکینگ بارها زمین‌ها و فضاهای مناسب به شهرداری پیشنهاد داده شده تا از ظرفیت آنها برای ساخت پارکینگ مکانیزه و چند طبقه استفاده شود. اما با همه پیگیری‌های انجام شده به دلیل اینکه وظیفه ساخت پارکینگ با شهرداری نیست و باید کار از سویی‌ک سرمایه‌گذار اجرا شود.

  • بازدید از مسجد ولایت

یکی از مسیرهای بازدید تیم حراست شهرداری تهران از ناحیه ۶ مسجد ولایت است؛ مسجدی که در ۵۰۰ متری میدان ونکواقع شده وبانی ساخت و تجهیز آن شهرداری بود. اما از مدتی پیش آموزش و پرورش از آن استفاده می‌کند.

کد خبر 639430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha