بی‌حطر بودن مسافرت شما در حال حاضر به جز میزان شیوع کرونا به وضعیت واکسیناسیون شما بستگی دارد.

travel

بهترین کار این است که قبل از رفتن به مسافرت دوره واکسیناسیون کرونایتان را کامل کنید.

به جز وضعیت واکسیناسیونتان، همچنان باید احتیاطات بهداشتی مانند پرهیز از ماندن در فضاهای دربسته که شمار زیادی از افراد بدون ماسک در آن قرار دارند، را رعایت کنید. سویه‌ی دلتای کروناویروس بسیار واگیر است و از طریق ذرات ریز میکروسکوپی شناور در هوا که با تنفس افراد دچار عفونت از دهان و بینی‌شان خارج می‌شود، به دیگران انتقال پیدا می‌کند.

حتی اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید، اگر به کرونا مبتلا شدید یا آزمایش کرونایتان مثبت شد، باید تا پایان دوره ایزوله شدنتان از مسافرت خودداری کنید. افرادی که واکسینه‌نشده که می‌خواهند مسافرت کنند، باید یک تا سه روز پیش از رفتن به مسافرت و سه تا پنج روز پس از بازگشت از مسافرت آزمایش کرونا بدهند.

در طول مسافرت در قطار، هواپیما و سایر محل‌های دربسته حمل‌ونقل عمومی همچنان باید ماسک بزنید.

شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند با توجه به چرخش و فیلتراسیون خوب هوا درون کابین هواپیما احتمال انتقال ویروس در آن کم است. اما باید توجه داشته باشید که در پروازهای داخلی در حال حاضر مسافران بدون نیاز به ارائه مدرک واکسیناسیون یا آزمایش منفی می‌توانند سوار هواپیما شوند و همچنین اگر سرویس غذا و نوشیدنی به مسافران عرضه شود، ممکن است آنها ماسک‌هایشان را بردارند.

در هتل یا سایر اقامتگاه‌ها مادامی که در مجاورت افراد غریبه ماسک بزنید، خطر چندانی شما را تهدید نمی‌کند. اما اگر سالمند یا دچار بیماری زمینه‌ای هستید و با بستگان و آشنایانی که واکسن نزده‌اند، همراه می‌شوید، باید احتیاط بیشتری کنید.

همیشه به وضعیت شیوع کرونا در مقصد مسافرتتان توجه داشته باشید.

منبع:AP

کد خبر 639074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha