شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری برای چهارمین بار و به‌منظور حضور در مجمع عمومی‌سازمان ملل، امروز تهران را به مقصد نیویورک ترک می‌کند.

به گزارش همشهری، براساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده، محمود احمدی‌نژاد در سفر به آمریکا، روز دوم مهرماه در  شصت و سومین نشست مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

اصلاحات ساختاری سازمان ملل به‌ویژه در شورای امنیت، توسعه کشورها و مبارزه با فقر و ایدز، از جمله موضوعات مهمی‌است که در نشست مجمع عمومی‌سازمان ملل مطرح و بررسی می‌شود.

پس ازنشست سران کشورهای عضوسازمان ملل، مباحث عمومی‌اعضای شرکت‌کننده 2هفته ادامه خواهدیافت.

برنامه‌های سفر

دیدار با اقشار مختلف، دیدار با دانشجویان، اصحاب اندیشه و هنرمندان آمریکایی، شرکت در نشست ادیان، نشست آفریقا ، نشست همبستگی برای صلح ، دیدارهای دوجانبه با روسای جمهوری کشورهای مختلف، دیدار با دبیر کل و رئیس مجمع عمومی‌سازمان ملل نیز از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر اعلام شده است.

گفت‌وگو و دیدار با متخصصان و سرمایه‌گذاران ایرانی، سخنرانی در نشست ایده ائتلاف برای صلح و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا هم از دیگر برنامه‌های احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک است. 

رئیس‌جمهوری همچنین در گفت‌وگوهای اختصاصی با برخی رسانه‌های آمریکا و همچنین شرکت در نشستی خبری و مطبوعاتی، دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی‌را در باره موضوعات مختلف، تشریح می‌کند‌.  سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، احتمالا تا پایان هفته جاری به طول خواهد انجامید.

احمدی‌نژاد در آستانه سفر به نیویورک گفت: سازمان ملل به جای تضمین منافع قدرت‌ها باید تجلی آرای ملت‌ها باشد.

وی در گفت‌وگویی با شبکه پرس‌تی‌وی که خبر آن را پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری  منتشرکرد، تصریح کرد: سازمان ملل واقعاً باید سازمان کل ملل باشد و نه سازمان برخی قدرت‌ها، لابی‌ها و احزاب.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه باید همه ملت‌ها در سازمان ملل حق رأی و تصمیم‌گیری واقعی داشته باشند، اظهارداشت: سازمان ملل باید در سرزمینی مستقل قرار گیرد تا همه بتوانند بدون محدودیت در آن بحث و اعلام نظر کنند و به‌طور کلی تجلی آرای ملت‌ها باشد.

احمدی‌نژاد گزارش جدید البرادعی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به نفع ملت ایران دانست و تاکید کرد: فعالیت‌های جمهوری اسلامی‌ایران در موضوع هسته‌ای براساس قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌بار دیگر مورد تایید قرار گرفته و عدم‌انحراف آن رسماً اعلام شده است.

وی ادعای دولت آمریکا در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را فاقد ارزش و خارج ازچارچوب و قواعد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌دانست و تصریح کرد: امروز مسئله هسته‌ای ایران، مسئله‌ای حل شده است.

رئیس‌جمهوری جار و جنجال و فریاد بعضی از قدرت‌ها در مسئله هسته‌ای ایران را ناشی از مواضع کینه توزانه و تبعیض آلود آنان و همچنین خلاف قوانین بین‌المللی دانست و گفت:اینگونه حرکات این قدرت‌ها بیشتر به منزوی شدن آنها خواهد انجامید.

احمدی‌نژاد در ادامه این مصاحبه،  رژیم صهیونیستی را رو به اضمحلال دانست و تأکید کرد: این رژیم فلسفه وجودی خود را از دست داده؛ چرا که از اساس برپایی این رژیم غلط بوده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی‌ایران رژیم صهیونیستی را از اساس قبول ندارد و معتقد است ملت فلسطین باید درباره سرنوشت و حاکمیت کشور خود تصمیم بگیرند.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدهایی که از سوی برخی قدرت‌ها علیه کشورمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: آنان کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند ایران را تهدید کنند؛ چرا که آنان اکنون نمی‌توانند حتی خودشان را حفظ کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران قادر است از تمامیت ارضی و منافع خود با اقتدار دفاع کند، خاطر نشان کرد: آنها می‌دانند ایران امروز یک کشور و قدرت بسیار بزرگ است و البته قدرت ما قدرتی صالح، انسانی و فرهنگی است.

وی افزود: البته این تبلیغات هیچ اثری در ملت ما ندارد، چرا که دوران تهدیدها و تبلیغات دروغین گذشته است. احمدی‌نژاد همچنین دیروز در مراسم ثبت ملی آیین‌های رمضان و آیین روز جهانی قدس حضور یافت.

در این مراسم و پیش از سخنان رئیس‌جمهوری، سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی‌ایران نیز در رابطه با روز قدس و فلسطین سخنرانی کرد.

کد خبر 63899

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز