آخرین خبرها از حضور جهانی فیلم‌های کوتاه ایرانی «سفیدپوش» و «سایکو» منتشر شد.

فیلم کوتاه

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم کوتاه سفیدپوش به کارگردانی رضا فهیمی در تازه‌ترین موفقیت‌های بین‌المللی خود برای حضور در بخش مسابقه‌ جشنواره‌های اَمیتی ترکیه، کانبرا استرالیا، سلیمانیه عراق و سما سوئد پذیرفته شد. فیلم کوتاه داستانی سفیدپوش به عنوان اثر منتخب جشنواره‌های کلرمون‌فران فرانسه، شورت‌شورتس ژاپن، کونکورتو ایتالیا و ... تنها نماینده‌ ایران در اسکار۲۰۲۲خواهد بود.

نمایش و رای‌گیری فیلم‌های کوتاه نیز در آکادمی اسکار از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ دسامبر به طول می‌انجامد و ۱۵فیلم برای رفتن به مرحله‌ بعد معرفی خواهند شد.  

امیرعلی رزاقی، محمدعرفان صادقی، بهزاد دورانی، سید محمدرضا حسینی کرمانی، فاطمه رادمنش، فرزانه ابوالهادی، احمد دهقان رحیمی، ربابه حسن شاهی، الهام فاتحی، ریبوارویسی و سودا ویسی گروه بازیگران فیلم سفیدپوش را تشکیل می دهند.  سفیدپوش به نویسندگی و کارگردانی رضافهیمی براساس قصه نعلبکی پنیر نوشته محمدصالح علا تولید شده است.

از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می توان به مدیر فیلمبرداری: آئین ایرانی، تدوین: مهیار بهمنش و ریحانه اسماعیلیان، طراح صحنه و لباس: الهام خدابنده‌لو، طراحی و ترکیب صداها: آرش قاسمی، مدیـر صدابـرداری: سیدوحید رضویان، آهنگساز: نیلوفر محبی، دستـیارکارگردان و برنامه‌ریز: امیرکرمی، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: مهدی احمدی، تصحیح رنگ: فربد جلالی، عکس: مهیاربهمنش، جلوه‌های ویژه بصری: علیرضا احمدی طیفکانی، و تهیه کننده: رضافهیمی اشاره کرد.

در همین رابطه فیلم کوتاه «سایکو» نیز به نویسندگی و کارگردانی مصطفی داوطلب منتخب نمایش در بیست و دومین جشنواره فیلم کوتاه کورتی دا سوگنی (Corti da Sogni) راونا ایتالیایی شد.

این فیلم کوتاه سایکو در هفتمین حضور جهانی خود، در بیست و دومین جشنواره فیلم کوتاه کورتی دا سوگنی (Corti da Sogni) راونا-ایتالیا حضور خواهد داشت. این جشنواره به نام منتقد معروف ایتالیایی آنتونیو ریچی راه‌اندازی و بیست و دومین دوره آن با همکاری شهرداری راونا و اداره فرهنگ این شهر سازماندهی شده است که طی سه روز از اول تا سوم آذر (۲۲ تا ۲۴ نوامبر) برگزار خواهد شد.

در این دوره جشنواره، فیلم‌ها در سه بخش «فیلم‌های کوتاه بین‌الملل»، «انیمیشن» و «فیلم‌های کوتاه ساخت کشور ایتالیا» حضور دارند که سایکو در بخش اصلی جشنواره (فیلم های کوتاه بین الملل) با ۱۰ فیلم دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

پیش از این نیز سایکو در جشنواره «سیتی بلو» City blue  به رقابت پرداخته و جایزه برجسته شانزدهمین جشنواره accolade global competition را از آن خود کرده است. پیشتر نیز، در جشنواره‌های داخلی حضور موفقی داشته است. این فیلم کوتاه در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه توسط مصطفی داوطلب شد. همچنین در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی دانشجویی «نهال» نیز موفق به کسب جایزه بهترین تدوین برای مصطفی داوطلب شد و دیپلم افتخار بهترین بازیگر را نیز برای محمد نریمانی را به ارمغان آورد.

رضا عموزاد، رویا حسینی و محمد نریمانی در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند. در خلاصه داستان سایکو آمده است: زن جوانی، همسر خود را که از بیماری حاد روحی رنج می‌برد، به آسایشگاه روانی می‌برد. با درگیری لفظی میان «سایکو» و راننده، اما، اتفاق دیگری رقم می‌خورد...

کد خبر 638829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha