یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار پنج بمب که بر روی دوچرخه حاسازی شده بودند و شلیک ده‌ها خمپاره در بغداد باعث کشته شدن ده‌ها عراقی و 3 سرباز آمریکایی شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، بر اثر این حملات 44 عراقی جان خود را از دست دادند تا ماه آوریل به خونبارترین ماه مردم عراق و نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور تبدیل شود.

حملات یک‌شنبه 22 اکتبر در یازار احشام شهرک محمودیه در حالی اتفاق افتاد که مردم خود را برای مراسم افطار آماده می‌کردند.

ابتدا چند بمب که بر روی دوچرخه جاسازی شده بودند منفجر شد و سپس ده‌ها خمپاره به سوی بازار شلیک شدند.

این شیوه حمله به تازگی از سوی گروه‌های تروریستی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد  چون تلفات آن بر اثر ازدحام و دستپاچگی مردم بسیار بیشتر از تلفات بمبی است که در ابتدا منفجر می‌شود. تعداد مجروحان این حمله تروریستی 70 نفر اعلام شده است.

آسوشیتدپرس تعداد کشته شدگان عراقی را در ماه اکتبر  که مصادف با ماه مبارک رمضان است تا یک‌شنبه 22 اکتبر 907 تن اعلام کرده است که برابر میانگین 43 نفر در هر روز است.

این ماه همچنین برای نظامیان آمریکای که در عراق حضور دارند بسیار خونین بوده است به گونه‌ای که در آن نزدیک به هشتاد سرباز بر اثر حملات تروریستی کشته شده‌اند.

میانگین 43 کشته عراقی در ماه اکتبر در حالی از سوی آسوشیتد پرس اعلام شده است که این میزان در ماه آوریل 27 نفر بوده است.

با این حال به نظر می‌رسد میانگین کشته‌شدگان خشونت‌ها در عراق بیشتر از این میزان باشد چون بسیاری از قتل‌ها در عراق گزارش نمی‌شوند.

میانگین کشته شدن سربازان آمریکایی هم در ماه اکتبر بسیار بالا بوده است.

در حالی که هنوز نزدیک به یک هفته به پایان ماه اکبر باقی مانده است 78 سرباز آمریکایی در عراق کشته شده‌اند و از این منظر اکتبر خونبار‌ترین ماه سربازان آمریکایی در عراق طی دو سال گذشته بوده است.

کد خبر 6385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز