یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام پلیس عراق اعلام کرد دست کم 24 مرد مسلح - که برخی از آنها لباس پلیس ملی را به تن داشتند- یک شنبه 19 نوامبر (28 آبان) با حمله به خانه عمار الصفار، معاون وزیر بهداشت عراق، او را ربودند.

به گزارش سی ان ان این آدم‌ربایی حدود ساعت 5:30 به وقت محلی درمحله شمالی بغداد، ادهمیه، که عمدتا سنی‌نشین است، رخ داد.الصفار که شیعه است، عضو حزب دعوه نخست وزیر نوری المالکی است.

مردان مسلح در ژوئن 2004 هنگامی که الصفار داشت از خانه‌اش خارج می‌شد، به سوی او آتش گشودند، اما او از این حمله جان به در برد.

همچنین یه گزارش آسوشیتدپرس یکشنبه وزیر خارجه سوریه برای ملاقات با رهبری عراق از جمله المالکی وارد بغدد شد.سفر وزیر خارجه سوریه ولید معلم به بغداد قدم عمده‌ای در اعاده روابط دیپلماتیک عراق و سوریه است که ربع قرن است قطع شده است و در زمانی صورت می‌گیرد که سوریه به عنوان یک به طور فزاینده‌ای کلید حل مشکل شورش‌های عراق تلقی می‌شود.

در همین حال یک بمب‌گذار انتحاری یک‌شنبه صبح در حله در جنوب بغداد باعث کشته‌شدن کارگر روزمزد و زخمی‌شدن تعدادی دیگر شد.بمب‌گذار وانمود کرد که می‌خواهد کارگران را به سر کاری ببرد و پس از جمع‌شدن افراد به دور ماشینش بمب را منفجر کرد.

پلیس بغداد همچنین اعلام کرد در جنوب‌‌شرق بغداد هم انفجار سه ماشین در یک ایستگاه اتوبوس دست کم 10 نفر را کشت و  بیش از  45 نفر را زخمی کرد. این ایستگاه اتوبوس در محله مشتال قرار داشت.

این انفجارها در زمانی رخ می‌دهد که نیروهای آمریکایی و عراقی به دنبال پنج پیمانکار امنیتی غربی ربوده شده و نیز افراد ربوده شده از یک موسسه پژوهشی بغداد هستند.

کد خبر 8825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز