ساکنان و کارکنان وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین محله منطقه ۱۶ در سومین بازدید هفتگی شهردار تهران و معاونانش میزبان «لطف‌الله‌فروزنده» معاون برنامه‌ریزی، توسعه و سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران بودند.

تقویت نیروی انسانی

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور:  او آمده بود تا در جریان آخرین فعالیت‌ها قرار گیرد، از پروژه‌ها بازدید کند و با کارکنان و شهروندان به‌عنوان نماینده شهردار تهران به گفت‌وگو بنشیند. در این میان «هومن نصیری» معاون منابع برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی منطقه ۱۶ و «هادی ملازاده» شهردار ناحیه ۳ وی را همراهی کردند. دیدارها و بازدیدها از نخستین ساعت‌های صبحگاهی شروع شد و تا حوالی ظهر ادامه داشت.

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • خدمات بزرگ‌ترین ناحیه منطقه

«ناحیه ۳ منطقه ۱۶ با داشتن ۳ و نیم هکتار وسعت و بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت و وجود محله‌هایی مانند علی‌آباد شمالی، خزانه بخارایی و شهرک بعثت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین محدوده منطقه ۱۶ است.» این اطلاعات اولیه را شهردار ناحیه ۳ در جلسه پیش از شروع بازدید مطرح می‌کند. هادی ملازاده می‌گوید: «در این سال‌ها به دلیل برقراری ارتباط با ارگان‌ها و بانک‌ها توانسته‌ایم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا کارکنان بتوانند به راحتی از تسهیلات بانکی و رفاهی بهره‌مند شوند. همچنین برای رضایت شهروندان تمامی کارکنان توجیه شده‌اند که درخواست‌های اهالی در کمترین زمان پیگیری شود. علاوه بر این با توجه به سکونت اقشار کم درآمد در این محدوده و درخواست آنها برای اشتغال، زمینه‌ای فراهم شده تا با معرفی شورایاران افراد علاقه‌مند به فعالیت در زمینه خدمات شهری در این محدوده فعالیت کنند که اتفاقاً ۲۵ نیروی خدمات شهری ناحیه از ساکنان محله‌ها هستند.»

  • کمبود سرانه‌ها با وجود درشت دانه‌ها

ملازاده درباره روند نوسازی محله هم می‌گوید: «این محدوده جزو بافت فرسوده شهر تهران به شمار می‌آید و اکنون ۱۷ پروانه درحال ساخت داریم که نظارت جدی بر آنها می‌شود.» موضوع فرسودگی که مطرح می‌شود، نصیری، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار منطقه ۱۶ می‌گوید: «این منطقه ۱۶ و نیم هکتار وسعت دارد که ۴۹ هکتار آن فرسوده است. همچنین املاک درشت دانه‌ای مانند راه‌آهن و باراندازها و بنگاه‌ها در آن قرار گرفته‌اند. به همین دلیل ما با فقر سرانه‌ها مواجه هستیم و از طرفی محدوده‌ای با نام باغ آذری داریم که معضل بزرگ اجتماعی محسوب می‌شود.»

  • مشکلات کمبود نیروی انسانی

نصیری با بیان اینکه در محدوده منطقه، ۶۳۵ نفر مشغول کار هستند که از این تعداد ۴۹۴ نفر کارمندند، می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرداری در این منطقه فقر نیروی انسانی است. متأسفانه بیشتر کارکنان علاقه‌مند به فعالیت در مناطق شمالی تهران هستند وهمین موضوع باعث شده تا ما در چارت سازمانی حداقل ۱۸ نفر کمبود نیرو داشته باشیم.»
ساخت درمانگاه ویژه کارکنان، فعالیت تعاونی مسکن مناطق به شکل یکپارچه، انتقال نیروهای انسانی متخصص از مناطق شمالی به منطقه ۱۶ و افزایش سرانه اضافه کار کارکنان و... از پیشنهادهایی است که معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار منطقه ۱۶ برای ایجاد انگیزه و افزایش کارآیی می‌دهد و افزاید: «با وجود کاستی‌ها، منطقه همیشه جزو برترین‌ها بوده. با نخبگان ارتباطات خوبی برقرار و پروژه‌های قابل توجهی در منطقه شروع شده و در حال اجراست. البته برای بهبود شرایط نیازمند بهسازی سیستم‌های رایانه‌ای و ایجاد سالن مانیتورینگ برای نظارت و ایمن‌سازی معابر و کنترل‌ ترددها هستیم.»

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • ارائه خدمات به شهروندان

ادامه برنامه به دیدار با کارکنان و بازدید از منطقه اختصاص دارد. در این دیدار عنوان می‌شود که در ناحیه ۳، بوستان‌های اندیشه و بعثت به دلیل تجمع معتادان از نظر آسیب‌های اجتماعی بیشترین مشکل را دارند. ۱۲۰ نفر از خانواده‌های کم برخوردار تحت پوشش هستند که تعدادی را خانواده‌های شهدا تشکیل می‌دهند. همچنین با برخی از مراکز مانند مراکز نگهداری از کودکان‌کار و فنی و حرفه‌ای هماهنگ شده تا برای آموزش و اشتغال اقدام کنند. ۵۶۰ خانواده شهدا به شکل ویژه تکریم می‌شوند؛ به گونه‌ای که اگر تماسی داشته باشند به سرعت، پیگیری و در سالروز تولد شهید با عکس شهید برایش جشن تولد گرفته می‌شود. پس از این موارد هریک از کارکنان درخواستی ارائه می‌دهد. یکی درخواست کار برای فرزندش را دارد و دیگری می‌خواهد که سیستم‌های ناحیه به روز شود تا بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه و سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران قول پیگیری می‌دهد و از این مرحله به بعد بازدید از ناحیه ۳ و پروژه‌های منطقه شروع می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران:

  • ارتقای کیفیت امور ممیزی با مشارکت کارکنان

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در حالی که به منطقه ۱۶ رفته بود تا ضمن آشنایی با این منطقه بتواند بهتر به امور رسیدگی کند بر سرعت‌بخشیدن به امور ممیزی توأم با ارتقای کیفیت و دقت بیش از پیش تأکید کرد. «ابوالفضل فلاح» در قرار خدمت منطقه ۱۶ گفت: «از آنجایی که دقت و کیفیت کار در کنار سرعت انجام آن حائز اهمیت است باید مکانیزم نظارت دقیق‌تری را طراحی و اجرا کنیم که در منطقه ۱۶ به‌عنوان پایلوت می‌توانیم اجرای کار ممیزی را به همکاران منطقه بسپاریم و پس از کسب نتیجه مثبت، این اقدام به سایر مناطق نیز تسری یابد.»
معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در سومین قرار خدمت شهرداری پس از بازدید از منطقه ۱۶، خانه کودکان‌کار یاسر و دیدار با نخبگان منطقه با همکاران معاونت مالی منطقه دیدار کرد و پای صحبت‌ها و دغدغه‌هایشان نشست و از پیشنهاداتشان برای استفاده در طراحی سامانه جامع مالی استقبال کرد. این بازدید هفتگی با دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور و ملاقات با مردم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) محله باغ آذری پایان یافت.

  • آموزش ترافیک

بوستان ترافیک منطقه ۱۶ یکی از فعال‌ترین بوستان‌هاست که در آن علاوه بر آموزش رایگان موارد ترافیک، زمین پینت‌بال و اسکیت هم دارد. در این مکان دوچرخه‌هایی برای دوچرخه‌سواری وجود دارد. دانش‌آموزان مدارس، اعضای مساجد و هیأت‌ها بیشترین استفاده‌کنندگان از این فضا هستند. نصیری، معاون شهردار منطقه ۱۶ می‌گوید: «ارتباط‌های گسترده با نهادها باعث شده در شرایط فعلی این مکان رونق داشته باشد.»

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • بوستان ۵۳ هکتاری و حضور معتادان

بوستان ۵۳ هکتاری بعثت از بزرگ‌ترین بوستان‌های منطقه است و امکانات زیادی مانند شهربازی، تالار پذیرایی و... دارد و یکی از مقصدهای پرندگان مهاجر هم به شمار می‌آید. اما متأسفانه برخی معتادان از فضای آن استفاده می‌کنند و به گفته نصیری با وجود نظارت‌های مستمر برخی از فضاهای آن را به پاتوق خود تبدیل کرده‌اند.

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • موزه‌ای به وسعت یک منطقه

یکی از فضاهایی که مورد توجه معاون شهردار تهران قرار می‌گیرد، موزه محله‌ها منطقه ۱۶ است که در آن علاوه بر معرفی چهره‌های ماندگار و مراکز گردشگری منطقه، با توجه به سکونت مفاخر زیاد در این محدوده، نشانی از آنها در موزه دیده می‌شد. در این موزه کفش‌های فرشاد پیوس و حیدر سبحانی، لباس وکاپ نیلوفر اردلان(کاپیتان و مربی تیم‌ملی فوتسال) و برخی ا a ز وسایل شهدا از لباس تا دفتر و کوله پشتی و... شهیدان محسن کاوه، اکبر فلاح و... دیده می‌شد.

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • باغ آذری و مشکلاتش

باغ آذری محدوده‌ای با دیوارهای رنگی و پله‌های فراوان یکی از مقصدهای بازدید معاون شهردار تهران است. نصیری می‌گوید: «در گذشته این محدوده وضعیت خیلی بدی داشت. با کارهای صورت گرفته و جانمایی پله‌ها وضعیت تا حدودی بهتر شده است. اما همچنان آسیب‌های باغ آذری وجود دارند.»

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • پیگیری خواسته‌ها

حین بازدیدها، وقتی شهروندان وکارکنان در جریان حضور معاون شهردار قرار می‌گیرند، سراغش می‌آیند و درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند. ۲ جوان جلو می‌آیند. آنان و ۳ نفر دیگر به تازگی از مرکز معاینه‌فنی بیهقی تعدیل شده‌اند؛ آن هم پس از ۶ سال فعالیت. یکی از آنها می‌گوید: «چون زیر نظر پیمانکار کار می‌کردیم ما را اخراج کردند. درحالی که هریک از ما سال‌ها در این مکان کار کرده و تحصیلات بالایی هم داریم.» با طرح این موارد، معاون شهردار تهران قول پیگیری می‌دهد.

تقویت نیروی انسانی در کانون توجه

  • خبر خوش یک بازدید

پس از بازدیدها و دیدار معاون شهردار تهران با کارکنان شهرداری ناحیه و منطقه، فروزنده در گفت‌وگو با همشهری محله می‌گوید: «منطقه 16 آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین در گفت‌وگو با کارکنان و موارد مطرح شده توسط معاون شهردار منطقه، نیروی انسانی این محدوده از شهر تهران با طرح‌های اجرایی تقویت خواهد شد.»

کد خبر 638246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha