چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

مریم ایراندوست در سال ۱۳۵۷ در بندر انزلی بدنیا آمد. وی هم اکنون سرمربی تیم ملوان و از سال ۲۰۲۱ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران است.

مریم ایراندوست

به گزارش همشهری آنلاین، مریم ایراندوست زاده ۱۴ بهمن ۱۳۵۷ در بندر انزلی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران و مربی حال حاضر تیم ملوان بندرانزلی است. وی از ۲۰۲۱ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران است.  

پیشینه

وی در ۷۴ بازی رسمی به عنوان بازیکن در تیم فوتبال بانوان ملوان بندر انزلی به میدان رفته‌است و در این بازی‌ها ۳۶ مرتبه موفق به گلزنی شده‌است. او بعد از ۶سال در سال ۹۸ و در سن ۴۰سالگی به علت کمبود نفرات تیم ملوان که خود او مربی آن است به فوتبال بازگشت و زوج ویرانگری با سارا قمی تشکیل داده است. او در ۴ بازی ۸ پاس گل داده است که یک آمار فوق العاده برای یک بازیکن ۴۰ ساله می باشد.  

 وی علاوه بر سابقه عضویت و بازی در تیم ملی فوتبال بانوان ایران هم‌اکنون مربی حال حاضر تیم ملی فوتبال زنان ایران است. پیش از آن او سرمربی تیم ملوان وتیم ملی زیر ۱۶ سال ایران بود. او به عنوان بازیکن برای تیم‌های ملوان و پگاه گیلان بازی کرده‌است. مریم ایراندوست دختر نصرت ایراندوست بازیکن پیشین باشگاه فوتبال زنان ملوان بندر انزلی و مربی فوتبال آقایان است. او تا به حال به عنوان مدرس بین‌المللی فوتبال در چندین کشور به تدریس فوتبال پرداخته‌است.

بهترین و بدترین خاطره ورزشی اش از نظر خودش:

  • روز بیاد ماندنی: بهمن ماه سال ۹۱ و بازی در حضور ۲۵۰۰ تماشاگر خانم در تختی انزلی.
  • تلخ‌ترین خاطره ورزشی: حذف از حضور در مسابقات مقدماتی المپیک لندن به دلیل حجاب که توسط ناظر بحرینی صورت گرفت که پس از آن بازیکنان با اشک دور افتخار زده و بر پرچم ایران سجده کرده و استادیوم را ترک کردند آن هم پس از ۸ ماه اردوی سنگین.
کد خبر 638219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha