سیل و رانش زمین که منجر به کشته شدن حداقل یک نفر شده، برق ایالت واشنگتن آمریکا و دسترسی ریلی به شهر ونکوور ،بزرگترین بندر کانادا را قطع کرده است.

سيل كانادا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، حداقل یک کشته، بسته شدن بندر ونکوور کانادا، تخلیه ساکنان بریتیش کلمبیا و قطع برق در ایالت واشنگتن آمریکا همگی در نتیجه سیل و رانش زمین در بخش شرقی آمریکای شمالی رخ داد.

نیروی هوایی برای کمک به نجات صدها راننده‌ای که به دنبال باران سیل آسا ور رانش گل سرگردان شده بودند آمد.

حداقل یک زن پس از رانش گل و لای و تخریب یک بزرگراه اصلی در استان بریتیش کلمبیا کشته شد. سیل همچنین چندین بزرگراه را در منطقه بزرگ ونکوور و اطراف آن  بسته است. گزارش‌هایی مبنی بر مفقود شدن دو نفر دیگر نیز دریافت شده.

مسئولان این بندر اعلام کردند که مسیرهای ریلی دو شرکت بزرگ راه‌آهن اقیانوس آرام کانادا و راه‌آهن ملی کانادا را به دلیل سیل به حالت تعلیق درآورده‌اند. در بندر ونکوور روزانه ۴۴۰ میلیون دلار محموله از جمله غلات، زغال سنگ، اتومبیل و کالاهای ضروری را جابجا می‌شود.

طوفان همچنین به طور موقت حمل و نقل گندم و کلزا را از کانادا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات، متوقف کرد. نزدیک به ۳۰۰ نفر که در اثر رانش گل به دام افتاده بودند اواخر روز دوشنبه با هلیکوپترها در بریتیش کلمبیا نجات یافتند.

این مشکلات در نتیجه بارش‌های روز یکشنبه که معادل بارش یک ماه بود ایجاد شد و سیل در روز دوشنبه ادامه یافت. در ایالات متحده نیز هزاران نفر به دلیل باران شدید در ایالت واشنگتن، درست در جنوب بریتیش کلمبیا، با قطع برق مواجه شدند. 

یک نفر نیز در شهر کوچک اورسون، در شمال سیاتل، بر اثر سیلاب ناپدید شد. بریتیش کلمبیا و شمال غربی ایالات متحده اغلب با رویدادهای شدید آب و هوایی مواجه‌اند که کارشناسان تا حدودی علت آن را گرم شدن کره زمین می‌دانند.

این منطقه در طول تابستان شاهد آتش‌سوزی‌های بزرگ و دمای بی‌سابقه بود که صدها نفر را کام مرگ فرستاد. 

تصاویر از خبرگزاری‌های مختلف گردآوری شده است.

کد خبر 638050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha