باران شدید در هند بیش از ۱۵ کشته و ۱۰۰ مفقود بر جای گذاشت. به گفته کارشناسان این بارش‌ها تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سيل هندوستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیا تودی،‌ بارش باران‌های شدید، بیش از ۱۵ کشته و ۱۰۰ مفقود در منطقه آندرا پرادش برجای گذاشت؛ برخی از مناطق بیش از ۱۲ ساعت در تاریکی فرو رفتند. پرسنل نیروی هوایی هند و نیروهای امداد در بلایای طبیعی برای نجات افرادی که در سیل گرفتار شده بودند وارد عمل شدند.

وضعیت این منطقه «کاملا وخیم» گزارش شده است. آمار کشته شدگان به دلیل گیر افتادن سه اتوبوس شرکت حمل و نقل جاده‌ای، حداقل ۱۲ نفر افزایش یافت.

بر اساس گزارش‌ها حداقل ۳ نفر، از جمله راننده یک اتوبوس و ۲ مسافر در آب‌های روان گم شده‌اند. ده نفر نیز که در رودخانه چیتراواتی گرفتار شده بودند توسط یک هلیکوپتر امدادی نجات داده شدند.

عکس | سیل غافلگیر کننده و ویرانگر هند ده‌ها کشته برجای گذاشت

همچنین دو کودک پس از سقوط از یک ساختمان سه طبقه در شهر کادیری جان خود را از دست دادند.

بخش‌هایی از این منطقه از روز جمعه و به دلیل سیل بدون برق مانده است. به گزارش تایمز آو ایندیا، شرکت توزیع برق جنوبی تیم‌هایی را برای تعمیر و رفع این مشکل اعزام کرده است.

بارش شدید باران که بر اساس گزارش‌های هواشناسی به ۲۰ سانتی متر رسیده، سه منطقه رایالاسیما و یک منطقه ساحلی جنوبی در آندرا پرادش را ویران کرده است.

عکس | سیل غافلگیر کننده و ویرانگر هند ده‌ها کشته برجای گذاشت

بارش باران زندگی عادی را تحت تأثیر قرار داده و مقامات همه مؤسسات آموزشی را در مناطق آسیب دیده تعطیل اعلام کرده‌اند. شدت بارش‌ها آنقدر زیاد بوده که سیل به معابدی که بر فراز تپه‌ها بنا شده‌اند نیز رسیده است.

نخست وزیر هند، نارندرا مودی، از طریق تلفن با وزیر ارشد موهان ردی صحبت کرده و خواستار پیگیری موضوع شده است. کارشناسان اعلام کردند که بارش‌ها تا روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 638593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha