مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

فرماندار شاهرود از پیدا شدن ۲ تن از افراد گمشده در مناطق کویری این شهرستان خبر داد.

نجات کویرنوردها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود گفت: ۲ تن از افراد گمشده در مناطق کویری این شهرستان با تلاش گروه‌های مردمی و با گشت هوایی بالگرد اورژانس هوایی شاهرود ساعت ۹ و ۵۱ دقیقه امروز دوشنبه پیدا شدند.

او افزود: این ۲ تن در مرز بین استان‌های سمنان و خراسان رضوی در دهانه لاخو توسط گروه‌های مردمی و امدادگران پیدا شدند.

جلالی ادامه داد: بالگرد اورژانس با سوخت‌گیری مجدد در اطراف روستای گرماب برای یافتن ۲ نفر دیگر پرواز خود را از سر گرفت.

فرماندار شاهرود به نقل از افراد پیداشده گفت: ۲ تن دیگر که به سمت روستای گرماب حرکت کرده‌اند، احتمالا در بیابان‌های اطراف این روستا هستند.

یک گروه ۳۰ نفره کویرنورد شاهرودی  با ۱۰ خودروی کمک‌دار بعدازظهر جمعه گذشته در کویر خارتوران گرفتار باتلاق شدند. ۴ تن از این افراد برای یافتن کمک و اطلاع به نیروهای امدادی از گروه اصلی جدا شده بودند. ۲۶ تن از این کویرنوردان روز یکشنبه با تلاش نیروهای امداد پیدا شدند.

بیشتر بخوانید؛

این ۳۰ طبیعت‌گرد از چهارشنبه گذشته از دهستان طرود در جنوب شاهرود وارد کویر شدند و قرار بود روز جمعه از منطقه اسب‌کشان وارد بیارجمند در جنوب شرقی شهرستان شاهرود شوند. خودروهای این افراد در ۴۵ کیلومتری روستای احمدآباد بخش بیارجمند شاهرود در باتلاق گرفتار شد.

دیشب با حضور فرماندار شاهرود و تنی چند از مسئولان محلی و امدادگران  نشستی برای بررسی راه‌های دسترسی سریع‌تر به ۴ تن گمشده از کویرنوردان در روستای زمان‌آباد خارتوران برگزار شد. 

بالگرد اورژانس هوایی شاهرود در این رخداد با انجام ۲ سورتی پرواز و یک مرتبه سوخت‌گیری در منطقه برای تسریع در یافتن گمشدگان کویر به پرواز درآمد.

روستاهای منطقه کویری بیارجمند و خارتوران با گستردگی جغرافیایی بسیار، پارک ملی حفاظت شده توران نظر علاقه‌مندان‌، گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری را به خود معطوف می‌کند.

در بسیاری از روستاهای کوچک، دورافتاده و کویری این منطقه پوشش تلفن همراه به سختی امکان‌پذیر است.

مطقه خارتوران در منتهی‌الیه شرق استان سمنان و در۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان شاهرود در مجاورت استان خراسان واقع شده است.


 

کد خبر 637662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha