رئیس جمعیت هلال احمر دامغان گفت: کوهنوردانی که عصر دیروز جمعه به دنبال تاریکی هوا و شرایط جوی نامساعد در کوهستان شاهدار کوه گرفتار شده بودند، توسط امدادگران نجات یافتند.

نجات کوهنوردان مفقودشده در ارتفاعات دامغان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا داوودیان رئیس جمعیت هلال احمر دامغان گفت: ۳ کوهنورد مفقودشده در شاهدار کوه، ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز پس از ۸ ساعت جستجوی عوامل امدادی هلال احمر به دامنه کوه منتقل و در سلامت هستند. 

او ادامه داد: با عنایت به اخبار واصله مبنی بر گیرافتادن کوهنوردان در ارتفاعات، برودت هوا و احتمال مواجهه با برف و کولاک، شب گذشته جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان به منظور بررسی شرایط و اتخاذ تدابیر لازم درخصوص اقدامات اولیه امدادرسانی و بسیج نیروهای خدمات رسان و امدادی به محل مورد نظر تشکیل شد.

داوودیان اظهار کرد: پس از مشخص شدن مکان دقیق کوهنوردان، ۳ تیم امدادی متشکل از ۲ تیم تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر و یک تیم کوهنوردی به محل اعزام شدند و درنهایت حوالی ساعت یک بامداد تیم امداد و نجات به افراد مفقود شده رسیدند و به پایین کوه منتقل شدند که حال همگی مساعد است. 

رئیس جمعیت هلال احمر دامغان افزود: تیم متشکل از ۱۳ کوهنورد دامغانی در مسیر بازگشت از شاهدار کوه این شهر دچار مشکل شدند و از این تعداد ۱۰ نفر خود را به دامنه کوه رسانده بودند و در راستای یافتن ۳ کوهنورد دیگر، تیم نجات و امداد کوهستان هلال احمر و تیم واکنش سریع هلال احمر سمنان نیز در این عملیات شرکت داشتند. 


 

کد خبر 637218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha