مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: یک گروه کامل از امداد و نجات ویژه کوهستان سازمان آتش‌نشانی تهران ۲ خانم جوانی را که شب گذشته در قله توچال گرفتار شده بودند، نجات دادند.

نجات ۲ خانم جوان در قله توچال 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر نجات ۲ خانم در ارتفاعات توچال گفت: شب گذشته به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که ۲ خانم به دلیل تغییرات جوی و کولاک در ارتفاعات توچال گرفتار شده‌اند. البته ظاهراً موفق شده بودند خود را به جان‌پناه قله توچال برسانند اما با توجه به سرمای بسیار زیاد و عدم داشتن تجهیزات مناسب، بیم این وجود داشت به آنها آسیب وارد شود. 

او ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم، یک گروه کامل از امداد و نجات ویژه کوهستان سازمان آتش‌نشانی تهران به همراه چند نفر از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و ورزشکاران هیأت کوهنوردی استان تهران در ابتدا به ایستگاه ۵ تله‌کابین توچال اعزام شدند و ساعت ۲۲:۴۶ با تله‌کابین خود را به ایستگاه ۷ رساندند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: نفرات با استفاده از یک خودروی برف‌کوب متعلق به مجموعه توچال تا حد ممکن پیش رفتند و سپس با پای پیاده در سرمایی که شاید به ۱۵ درجه زیر صفر می‌رسید، خود را به قسمت قله و جان‌پناه رساندند.

ملکی افزود: ساعت ۰۰:۱۷ بامداد امروز، گروه نجات با رسیدن به قسمت جان‌پناه با ۲ خانم ۳۴ ساله مواجه شدند. با وجود سردی زیاد هوا، این ۲ نفر به دلیل حضور در قسمت جان‌پناه زنده بودند و وضعیت عمومی خوبی داشتند و در نهایت با کمک ماموران به ایستگاه ۷ تله‌کابین و سپس به ایستگاه یک انتقال یافتند.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، این عملیات در ساعت ۲:۴۹ بامداد این عملیات به پایان رسید.
 

تصاویر | نجات شبانه ۲ زن جوان در قله توچال 

تصاویر | نجات شبانه ۲ زن جوان در قله توچال 

کد خبر 637231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha