همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعتراف کرد از بمب‌های فسفری برای حمله به نیروهای حزب‌الله در جنگ این رژیم علیه لبنان استفاده کرده‌است.

خبرگزاری اتریش از تل‌آویو گزارش کرد، روزنامه هاآرتص امروز نوشت که یاکوب ادری، از وزیران صهیونیستی در برابر پاسخ یکی از نمایندگان پارلمان این رژیم استفاده از چنین تسلیحاتی را تایید کرد.

فسفر ماده‌ای بسیار سمی است که باعث می‌شود قربانیانش به شدت و غالبا به صورتی مرگبار دچار سوختگی شوند.

رژیم صهیونیستی تاکنون اعلام کرده بود که چنین بمب‌هایی را فقط برای علامت‌گذاری برای برخی اهداف یا مناطق استفاده کرده است.

ادری بر اساس این گزارش گفت: "ارتش اسراییل در جریان جنگ علیه حزب‌الله از عامل فسفر برای حمله به اهداف نظامی در فضای باز استفاده کرده است."

وی در همین حال مدعی شد که در جریان به کار گیری این سلاح بسیار سمی از قوانین بین‌المللی پیروی شده است. با این وجود او اعلام نکرد که چه اهدافی با این بمب‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

سلاح‌های شیمیایی

پس از آن که گزارش‌هایی مبنی بر سوختگی شدید غیرنظامیان منتشر شد، امیل لحود، رییس جمهور لبنان در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان این رژیم را به استفاده از بمب‌های فسفری متهم کرد.

کارشناسانی هستند که به دلیل به شدت سمی بودن بمب‌های فسفری خواستار معرفی آنها به عنوان سلاح شیمیایی و ممنوع کردن استفاده از آنها هستند.

اسراییل و آمریکا پروتکل الحاقی کنوانسیون 1949 وین را امضا نکرده‌اند. این کنوانسیون حملاتی را که به همه افراد صدمه بزند، ممنوع کرده است.

کد خبر 6372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز