همشهری آنلاین: یک مقام بلندپایه سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی نیروهای سازمان ملل را با پرواز هواپیماهای خود بر فراز لبنان آزار می‌دهد

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، ژان ماری گوئننو، فرمانده نیروهای صلح‌بان سازمان ملل دوشنبه 23 اکتبر (اول آبان)  در یک گردهمایی با بیان این که این مساله با رژیم صهیونیستی در میان گذاشته خواهد شد، افزود: ما فکر می‌کنیم این اقدامات به واقع به نیروهای صلح‌بان لطمه می‌زند و آنها نباید چنین کاری انجام دهند.
وی ادامه داد، در همین حال باید تصریح شود که سربازان صلح‌بان "مطابق با قوانینی بسیار شدید" رفتار می‌کنند و "کار غیرمنطقی" انجام نمی‌دهند.
بنا به اعلام پلیس لبنان، دو جنگنده رژیم صهیونیستی روز گذشته بر فراز بیروت پرواز کرده‌اند و در همین حال چهار هواپیمای دیگر نیز بر فراز شهر بندری تیروس دیده شده‌اند. بدین ترتیب اسراییل دوباره برخلاف قطعنامه سازمان ملل و درخواست فرانسه عمل کرد.
ژنرال فرانسوی آلن پلرینی، فرمانده نیروهای صلح بان سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) روز سه‌شنبه گذشته تاکید کرده بود که یونیفیل ابزارهای دیگری را برای وادار کردن اسراییل به پیروی از قطعنامه در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک بی‌نتیجه باشند، در اختیار دارد.
روز دوشنبه هم این ژنرال در تلویزیون اسراییل امکان شلیک نیروهای صلح‌بان به سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی را مطرح کرده بود. پلرینی علاوه بر این تاکید کرده بود که پرواز هواییماهای اسراییلی غیرقابل پذیرش است و نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود
کد خبر 6510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز