پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

‪ ۱۲‬هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه 18 آبان حریم هوای لبنان را نقض کردند.

به گزارش ایرنا، این هواپیماها بر فراز مناطق ناقوره در جنوب ، بعلبک و الهرمل در شرق و طرابلس و عکار در شمال لبنان پرواز کردند.

پرواز هواپیماهای جنگی اسراییل در منطقه بعلبک در ارتفاع بسیار پایین در مناطق مسکونی باعث ایجاد ترس و وحشت بین زنان و کودکان شد.

با وجود هشدارهای مکرر مقام‌های سازمان ملل و فرماندهان چندملیتی حاضر در جمع نیروهای " یونیفیل " به رژیم صهیونیستی مبنی بر خودداری از تجاوز به حریم لبنان ، مقام‌های این رژیم بطور رسمی اعلام کرده‌اند که به این خواسته جامعه جهانی اعتنایی نخواهند کرد.

از زمان فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در خرداد ماه سال ‪ ،۱۳۷۹‬نظامیان این رژیم تاکنون هزاران بار به حریم هوایی، دریایی و زمینی این کشور تجاوز و حق حاکمیت لبنان را نقض کرده‌اند.

دولت لبنان تاکنون بارها به خاطر نقض مکرر قلمرو این کشور به وسیله اسراییل، به سازمان ملل شکایت کرده اما این شکایت‌ها تاکنون اقدام عملی از سوی سازمان ملل در پی نداشته است.

بر مبنای قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬شورای امنیت که پایان مردادماه گذشته به منظور توقف حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد ، مقرر گردید ، ‪۱۵‬ هزار نیروی بین‌المللی در جنوب و شرق لبنان مستقر شوند تا از ادامه تجاوز ارتش اشغالگر به جنوب این کشور جلوگیری شود.

کد خبر 7891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز