چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که معتقدید حساب و کتاب تنها کار بانک است و باید پشت میز نشست و امور مالی را سر و سامان داد، سخت در اشتباهید

چون پشت فرمان و در حال رانندگی هم می‌شود پو‌ل‌ها را شمرد، اسکناس‌ها را دسته‌بندی کرد و حتی گوشه اسکناس‌های پاره شده را چسب زد. این صحنه‌ای است که گاهی هنگام برخورد با مسافربر‌ها با آن مواجه می‌شوید.

برخی از رانندگان بدون توجه به اینکه در حال رانندگی هستند و باید حواسشان را جمع کنند، پشت فرمان یاد دخل و خرج خود افتاده و اقدام به شمارش اسکناس‌هایی می‌کنند که از مسافر به عنوان کرایه گرفته‌اند.

حتی عده‌ای هم در این کار به تبحر رسیده و اسکناس‌های درشت را از اسکناس‌های خرد‌تر جدا می‌کنند. این در حالی است که تمرکز رانندگان روی شمردن پول، می‌تواند سوانح جبران ناپذیری را به بار آورد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه آنها در حین رانندگی سرگرم کار دیگری هستند به طور ناخودآگاه سرعت خودرو را کم کرده و موجب می‌شوند که رانندگان پشت سر از دست آنها به ستوه بیایند و گره‌های ترافیکی ایجاد شود.

گرانی  در باشگاه‌های ورزشی

در چند سال اخیر همزمان با بیشتر شدن شمار مشتریان باشگاه‌های ورزشی، کافی‌شاپ‌هایی هم در این مجموعه‌ها دایر شده‌اند تا ورزشکاران بتوانند مواد غذایی مورد نیاز یا نوشیدنی‌ها را از آن تهیه کنند.

این در حالی است که گاهی قیمت نوشیدنی‌ها یا غذایی که در این کافی‌شاپ‌ها ارائه می‌شود، چند برابر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های درجه یک است.

به عنوان مثال آبمیوه که یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در باشگاه‌های ورزشی به شمار می‌آید با قیمت بسیار گرانی به فروش می‌رسد و این در حالی است که قیمت میوه‌ای که برای یک لیوان آبمیوه مصرف شده به یک پنجم قیمت لیوان آبمیوه هم نمی‌رسد.

از سوی دیگر، قیمت کیک و بیسکوئیت یا شکلات‌های کارخانه‌ای که در این مکان‌ها به فروش می‌رسد نیز چندین برابر قیمت درج شده روی آنهاست.

باجه‌های معیوب

تعدادی از باجه‌های جدید تلفن‌همگانی هنوز رنگشان خشک نشده بود که معیوب و بلااستفاده شدند. تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد برخی افراد ناهنجار به شکستن شیشه‌ها و گوشی‌های تلفن‌های عمومی علاقه خاصی دارند.

با اینکه برخی شهروندان نسبت به حرکات غیرمسئولانه این افراد واکنش نشان می‌دهند اما این واکنش‌ها هنوز جنبه عمومی پیدا نکرده‌ است؛

به طوری که اگر یک دوربین مخفی کنار یک باجه تلفن نصب شود و  این دوربین از فردی که قصد قطع کردن گوشی تلفن یا شکستن شیشه‌های آن‌را دارد، فیلم بگیرد به طور حتم اغلب سیاه‌لشگر‌های عبور کننده از لوکیشن‌های  این فیلم مستند، به هیچ‌وجه نسبت به حرکات مخرب فرد خاطی واکنشی نشان نمی‌دهند.

در مورد بهانه‌هایی از این دست که ما جرأت تذکر به این افراد را نداریم نیز باید  گفت که یک تماس با پلیس 110 و ارائه مشخصات فرد خاطی به طور حتم در دراز مدت می‌تواند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

محل عبور دانش‌آموز!

تا چند روز دیگر دانش‌آموزان پر هیاهو یکباره به خیابان‌ها می‌ریزند و مطابق معمول‌، راننده‌های بی‌احتیاط نیز خطر تصادف را برای آنها در جای جای شهر یدک می‌کشند.

خطوط عابر پیاده هم که کماکان برای بسیاری از آنها به کلی بی‌معنی است و از روی آن به سرعت برق و باد عبور می‌کنند.

این رانندگان در چند روز آینده اگر بخواهند با خطوط ویژه عبور دانش آموز نیز همینطور رفتار کنند به طور حتم باید هر چند روز یک‌بار منتظر یک تصادف دانش‌آموزی بود. علاوه بر این، برخی مدارس هم از سیستم پلیس مدرسه غافل می‌مانند و کسی برای عبور امن آنها از خیابان، خودرو‌ها را متوقف نمی‌کند؛

این در حالی است که در سال‌های گذشته تعداد تصادف‌ها در مدارس دارای چنین پیش‌بینی‌هایی به مراتب کمتر از سایر مدارس بوده است. البته نباید از این موضوع غافل ماند که آموزش کودکان برای عبور صحیح از خیابان نیز بسیار مهم است.

کد خبر 63686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز