شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

در دو هفته گذشته همراه با موج سوم گرانی پودر لباسشویی، موج نو انبار و ذخیره آن نیز به راه افتاده بود.

البته این‌بار کمی کمرنگ‌تر اما به طور محسوس در کنار صندوق‌دار‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شد چند تایی پودر مازاد بر احتیاج را دید که به اصطلاح محض اطمینان روی غلطک به پیش می‌رفتند تا صندوقدار قیمت آنها را وارد فهرست خریدکند.

جدا از تمام باید‌هاو نباید‌های مربوط به کنترل قیمت پودر که در شرح وظایف نگارندگان این ستون نیست، خود ما شهروندان نیز می‌توانیم در کنترل قیمت‌ها و محتویات جیب‌هایمان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشیم.

برای نمونه استفاده از حداکثر ظرفیت ماشین‌ لباسشویی  می‌تواند هم در کاهش مصرف پودر لباسشویی و هم در کاهش مصرف برق کمک شایانی کند. همانطور که می‌دانیم و در عمل می‌بینیم جدول‌های خاموشی برق همچنان نگاشته می‌شوند و ساعات خاموشی همچنان پابرجاست.

این در حالی است که ماشین‌ لباسشویی 800 دور یا 1000 دور برخی شهروندان هر روز فقط با تعداد معدودی لباس چرک به گردش در می‌آید. 

کارواش در خیابان

در اینکه همچنان در برخی از خیابان‌های شهر چاله وجود دارد و تعدادی از آنها نیز در حال لکه‌گیری و آسفالت مجدد هستند شکی نیست؛ اما گاهی اوقات همجواری ترک‌ها و چاله‌های خیابان با محدوده‌‌هایی شست‌وشوی خیابانی خودرو، حسابی معنادار به نظر می‌رسد.

به طوری که به راحتی می‌توان حدس زد سیل آبی که از جوی‌ها به سطح آسفالت خیابان سرازیر می‌شود منجر به خرابی آن شده است.

در روز‌های سردی هم که در پیش داریم سرد و گرم شدن هوا دست به دست آب‌های جاری روی آسفالت‌ها خواهد داد و ترک‌هایی که از آب پر شده‌اند به محض یخ بستن ترک‌های عمیق‌تری بر می‌دارند.

شاید اگر اهالی محل دست به دست هم داده و در کنار اعتراض به افرادی که با شست‌و‌شوی خودرو عمر آسفالت و عمر گیاهان باغچه‌های کنار خیابان را کوتاه می‌کنندباشماره‌ تلفن ارتباط مردمی 137 نیز در این مورد تماس بگیرند، کمتر شاهد این موضوع باشیم.

حادثه درخط سرعت

در چند ماه اخیر هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها در ساعات پس از نیمه شب، شاهد فعالیت رفتگران زحمت‌کشی هستیم که حاشیه خیابان‌ها را جارو می‌زنند. این افراد با به تن داشتن نوارهای شبرنگ، خیابان‌ها را جارو می‌کنند تا نظافت شهر را حفظ کنند.

هرچند این اقدام خوب موجب پاکیزگی خیابان‌ها می‌شود اما گاهی حضور رفتگران در خط سرعت بزرگراه‌ها می‌توانند حادثه‌ساز باشد.

با توجه به اینکه در خط سرعت رانندگان با سرعت زیادی حرکت می‌کنند، احتمال خطر برای رفتگران وجود دارد. از سوی دیگر، قطع برق برخی بزرگراه‌ها در شب موجب می‌شود که دید کافی وجود نداشته و احتمال برخورد خودرو ها با این افراد وجود داشته باشد.

همچنین رفتگرانی که مشغول جارو کردن در نقاط کور بزرگراه در خط سرعت هستند، توسط رانندگانی  دیده نمی‌شوند. شاید اگر این نقاط کور در هنگام روشنی هوای نظافت شوند دیگر خطرات اینچنینی جان کارگران زحمتکش را تهدید نکند.

حلیم سنگین

در ماه مبارک رمضان، بازار حلیم فروش‌ها حسابی داغ می‌شود و روزه‌داران معمولا برای سحر یا افطار سری به حلیم فروشی‌ها می‌زنند. در واقع مقوی بودن حلیم یکی از دلایلی است که روزه‌داران را به خوردن آن تشویق می‌کند.

به هر حال از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون روزانه چندین نفر از شهروندان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و گلایه‌هایی را در مورد برخی از حلیم‌فروشی‌ها مطرح کرده‌اند.

یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم، سنگین و گران بودن ظروفی است که در برخی از این مغازه‌ها به مشتریان عرضه می‌شود.

مشتریان معتقدند که وزن این ظروف باید از وزن خالص حلیم کسر شود که متاسفانه این اقدام در تعدادی از حلیم‌فروشی‌ها رعایت نمی‌شود.

کد خبر 63251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز