شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گویا برخی راکبان موتور سیکلت برای اینکه جلوی کامیون‌ها و تریلر‌ها به اصطلاح کم نیاورند، از موتور دوچرخ خود یک 18چرخ می‌سازند.

در کنار عکسی که محمد امین برای ما ارسال کرده، سند دیگری که از وجود این موتور‌های 18چرخ وجود دارد ، موتور‌های  حوالی راسته لاستیک‌فروش‌هاست. این موتور‌ها با انبوهی از لاستیک‌های تلنبار شده روی ترک بند، به این سو و آنسوی خیابان در حرکتند.

با اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی با برگه‌های جریمه به استقبال این موتور‌سواران متخلف می‌روند اما وفور آنها در سطح شهر نشان می‌دهد سفارش‌ ‌دهنده بار، پرداخت هزینه جریمه آنها را نیز تقبل می‌کند.

به هر حال در شرایطی که کرایه حمل و نقل به وسیله وانت‌بار‌ها بسیار سنگین است و ترافیک شهر نیز هیچ سازشی با آن ندارد،‌ بازار  کسب و کار موتوری‌ها داغ است.

در مقابل این موضوع، آمار تصادف‌های موتورسواران دارای بار‌های غیر مجاز، نسبت به دیگر همقطاران آنها به مراتب بیشتر است. بنابراین، وضع قوانین و جریمه‌های سنگین‌تر برای تخلف‌های موتوری به خوبی احساس می‌شود. 

کوچ دستفرو‌ش‌ها

تابستان امسال نیز دستفرو‌ش‌ها بخش بزرگی از درآمد خود را به علت نبود دانش‌آموزان از دست دادند. اما این صنف سیار از پس فردا کوچ پاییزی خود را به سمت مدارس آغاز می‌کند. از لواشک و آب‌زرشک گرفته تا جوهر‌لیمو و پیراشکی‌های تولید زیرزمینی در بساط آنها وجود دارد.

با اینکه طی سال پیش وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های خاصی را برای متواری کردن دستفروش‌ها از اطراف مدارس اعلام کرد اما تجربه نشان داد فقط آگاه کردن دانش‌آموزان از مضرات این مواد غذایی آلوده  می‌تواند آنها را از خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون دور کند.

زیرا دستفروش‌ها فقط فاصله خود را از مدارس دورتر می‌کردند و در جایی دیگر منتظر مشتری‌های کم‌سن و سال خود می‌ماندند. به یاد داشته باشیم که اززمان اوج مسمومیت‌های غذایی هنوز چند هفته‌ای باقی است. 

آفتاب گرفتن نان‌ها

در چند سال اخیر که انواع نان های بسته‌بندی شده به بازار آمده‌اند، لزوم خرید مستقیم از نانوایی‌ها از بین رفته و در این بین تنها آنهایی در صف نانوایی می‌ایستند که طعم نان تازه از تنور درآمده را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنند.

با این حال، این روز‌ها هنگام عبور از مقابل اغلب سوپرمارکت‌ها هر نوع نانی را که تصور کرده باشیم ، می‌توانیم پیدا کنیم. این در حالی است که نحوه نگهداری این نان‌ها کیفیت آنها را کاهش می دهد.

برای مثال همین‌که نان به خصوص نان‌های سنتی برای یک یا 2 روز پس از پخت در کیسه‌های پلمپ‌شده قرار می‌گیرد به اندازه‌کافی از کیفیت آنها می‌کاهد. اما قرار دادن آنها در معرض آفتاب هم مزید بر علت می‌شود تا کیفیت این نان‌ها بیش از پیش افت کند.

این در حالی است که می توان نان های بسته‌بندی شده را در محلی که دارای سایبان است، قرار داد تا هم از تابش آفتاب در امان بمانند، هم با شروع فصل بارندگی‌ها زیر باران نمانند، البته در این میان برخی از سوپرمارکت‌ها در نزدیکی افطار نان گرم به مشتریان عرضه می‌کنند که مشتری باید تاوان منتظر نماندن در صف نانوایی را نقداً بپردازد.

غرق در بخار خشکشویی

معمولا هنگام عبور از مقابل خشکشویی‌ها با فشار بخاری مواجه می‌شویم که از جوی آب مقابل مغازه بیرون می‌زند. این بخار که مربوط به دستگاه اتوی بخار است از طریق لوله‌ای به بیرون هدایت می‌شود.

هرچند جوی آب کم‌خطر‌ترین محل برای انتقال این بخار به شمار می‌رود اما گاهی خوب تنظیم نبودن لوله‌ها موجب آن می‌شود که  عابرانی که در حال عبور از مقابل خشکشویی هستند در لا به لای بخار ناپدید شوند. 

خوب است که صاحبان خشکشویی‌ها هر ازگاهی محل قرار گیری این لوله‌ها را بازدید کرده و مشکلات احتمالی آنها را برطرف کنند تا برای عابران دردسر‌ساز نشود.

کد خبر 63893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز