هجوم مهاجرانی از خاورمیانه به پشت مرزهای اتحادیه اروپا کشورهای اروپای شرقی را با مشکل روبرو کرده و به وسیله‌ای برای انتقام‌گیری بین کشورهای این منطقه تبدیل شده است.

بحران مهاجران اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، لهستان می‌گوید هزاران مهاجر دیگر در نزدیکی مرز بلاروس در انتظار ورود به اروپا هستند و آلمان می‌گوید ورشو و برلین به تنهایی نمی‌توانند از عهده این کار برآیند. این در حالیست که جامعه جهانی به آخرین فصل تلخ در بحران مهاجران اروپا و تشدید درگیری «مسلحانه» با مهاجرانی که در نزدیکی مرز بلاروس جمع شده‌اند، هشدار داده است.

ممانعت از ورود سه تا چهار هزار مهاجر که در نزدیکی مرز لهستان منتظر باز شدن دروازه‌های اتحادیه اروپا هستند به اقدامات مرزی این کشور ماهیتی مسلحانه بخشیده است. در این بین بلاروس متهم شده که برای انتقام از انتقاداتی که نسبت به سرکوب مخالفان لوکاشنکو دریافت کرده، تلاش می‌کند بحران پناهجویان جدیدی را در اروپا برانگیزد. 

این وضعیت ماه‌هاست که در حال بدتر شدن است و روز دوشنبه زمانی که مقامات بلاروس حدود ۱۰۰۰ نفر را تا مرز لهستان اسکورت کردند، شکلی وخیم به خود گرفت. آلمان از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با عمیق‌تر شدن این  معضل «اقدامی انجام دهند».

رویترز نوشت، ورشو اعلام کرده که سربازان، مرزبانان و پلیس بیشتری را در نوار مرزی مستقر کرده؛ لیتوانی، کشور همسایه، نیز اعلام کرد که ممکن است در مرز خود با بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کند. لهستان و دیگر کشورهای بالتیک از جمله لیتوانی، لتونی و استونی خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتری علیه مینسک شدند.

اتحادیه اروپا قصد دارد خطوط هوایی کشورهای ثالث را که به انتقال مهاجران از خاورمیانه به بلاروس کمک می‌کنند، هدف قرار دهد.

کد خبر 636696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha