تحقیقات نشان داده‌اند در افراد بدون سکته مغزی یا زوال عقل، ارتباط معکوس استفاده بیشتر از ماهی با بیماری‌های بیشتر نادر بالینی قلب و عروق، در عکس‌های ام ار آی دیده شده است.

ماهی کبابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، با استناد به مقاله منتشره در مجله نورولوژی، محققان فرانسوی در تحقیق انجام شده و مطالعه ۱۶۲۳ فرد بالای ۶۵ سال، به این نتیجه رسیدند هر چه مقدار استفاده از ماهی بیشتر باشد (از یک تا چهار بار در هفته)، نشانه‌های آسیب در عکس‌های مغز، کمتر دیده شده است. این ارتباط، بیشتر در بین افراد ۶۵ تا ۶۹ سال بود.

به این ترتیب، تحقیقات نشان داده‌اند در افراد بدون سکته مغزی یا زوال عقل، ارتباط معکوس استفاده بیشتر از ماهی با بیماری‌های بیشتر نادر بالینی قلب و عروق، در عکس‌های ام ار آی دیده شده است.

امگا ۳ یک اسید چرب ضروری است که بدن به‌طور جدی به آن نیاز دارد، اما قادر به تولید آن نیست. امگا ۳ به مقدار زیاد، در انواع ماهی‌ چرب، مانند ماهی آزاد، ساردین و شاه ماهی، روغن گردو، کلزا، کتان و سویا وجود دارد.

گروه فرانسوی دانشگاه بوردو در مطالعه اخیر خود، بر اساس تحقیق نخستین روی انسان و حیوان، اهمیت عملکرد امگا ۳ در مغز (به‌خصوص اسید دوکوزاهگزانوییک) را بررسی کردند.

امگا ۳ فعالیت سیناپس را (که باعث انتقال اطلاعات بین سلول‌های عصبی است)، تنظیم و همچنین، گلوکز مغز را زیاد می‌کند؛ منبع انرژی اصلی مغز بوده و ضد التهاب است. برنامه غذایی غنی از امگا ۳ مانع توسعه اختلال شناختی، به‌ویژه در مورد حافظه است.

امگا ۳ از ابتلا به افسردگی جلوگیری می‌کند و آن را کاهش می‌دهد. دریافت ناکافی امگا ۳ باعث اضطراب، استرس (دلهره) مزمن و اختلال در رفتار می‌شود.

کد خبر 636414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha