همشهری آنلاین: یک‌و نیم سال بعد از انتشار فرهنگ دو جلدی پویا، کتاب تازه دکتر محمد رضا باطنی با عنوان فعل‌های گروهی پویا از سوی انتشارات فرهنگ معاصر به بازار کتاب عرضه شد

در این کتاب که در واحد پژوهش انتشارات فرهنگ معاصر  و با سرویراستاری و سرپرستی دکتر محمد رضا باطنی تدوین شده است، هزاران فعل گروهی در کتابی 500 صفحه‌ای با معادل‌های فارسی آمده است.

درکنار معرفی وترجمه هر فعل گروهی،  مثال‌‌هایی با ساختاری جمله‌ای آمده است تا درک خواننده را از کاربرد فعل گروهی مورد نظر در جملات افزایش دهد.

در این فرهنگ که به صورت دورنگ منتشر شده تا به چشم خواننده امکان تفکیک بهتری ببخشد، بیش از هفت نوع فعل گروهی به تفکیک آمده است که در مقدمه دکتر باطنی هم به این هفت نوع اشاره شده است.

به گزارش همشهری آنلاین در زبان انگلیسی فعل گروهی فعلی است که از دو یا سه واژه تشکیل شده و اغلب فعل‌های گروهی دو واژه‌ای هستند، که واژه نخست فعل و واژه دوم ادات است.

در تدوین این کتاب ، علاوه بر دکتر محمد رضا باطنی که سرویراستاری این اثر را عهده دار بودند، سپیده رضوی، زهرا احمدی‌نیا و روزبه افتخاری هم به عنوان دستیاران با دکتر باطنی همکاری می‌کردند.

دکتر باطنی و تیم همکاران در بخش واحد پژوهش فرهنگ معاصر، سرگرم تدوین فرهنگ فارسی به انگلیسی پویا هستند که در صورت انتشار این فرهنگ باید‌ آن را مهمترین رخداد بعد از انتشار فرهنگ فارسی به انگلیسی کیمیا به شمار آورد که دو سال قبل و چند مدتی بعد از درگذشت زنده یاد کریم امامی( مولف این اثر) از سوی انتشارات فرهنگ معاصر به بازار کتاب راه یافت.[انتشار فرهنگ کیمیا؛یک سال بعد از مرگ کریم امامی]

پیش از انتشار فعل‌های گروهی ، ویرایش سوم فرهنگ پویا به بازار کتاب آمده بود که به اعتقاد اهل فرهنگ ، رخدادی ویژه در زمینه فرهنگ نگاری انگلیسی به فارسی محسوب می‌شده است.[فرهنگ پویای دکتر باطنی در بازار کتاب]

کد خبر 63573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز