رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در ۸ استان و آلودگی هوای ۵ شهر بزرگ کشور طی امروز و فردا خبر داد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ آبان ماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، وقوع رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر نیز بارش در سواحل دریای خزر و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) مقدار بارش در این مناطق افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را نیز فراخواهد گرفت. جمعه (۱۴ آبان ماه) مقدار بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی وقوع رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی ۲ روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱۲ تا ۱۴ آبان ماه) در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما درحدود ۵ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ آبان) نیمه ابری، گاهی  همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) قسمتی ابری و همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱آبان ماه) اهواز با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 635219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha