رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بخش‌هایی از کشور طی روزهای آینده خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشورمان می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

وی ادامه داد: شدت بارش طی این مدت در کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، همدان، قزوین، زنجان و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

ضیاییان افزود: شنبه فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده با شدت کمتری در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است و شدت بارش در این روز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته ضیاییان، یکشنبه گستره بارش در شمال غرب، برخی نواحی غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: دوشنبه از شدت بارش کاسته شده و طی دوشنبه و سه شنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، برخی نواحی غرب برای اتفاقات البرز مرکزی خواهد بود.

او افزود: پیامد ورود این سامانه بارشی به کشور بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف است. همچنین یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد، ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود.

بر اساس اظهارات ضیاییان، جمعه و شنبه غرب خلیج فارس و شنبه غرب دریای خزر نیز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان) ابری و گاهی وزش باد، گاهی بارش پراکنده همراه با رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۹ آبان) قسمتی ابری و به تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 634632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha