معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بارش شدید باران، تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق برخی مناطق استان را فرا گرفت که بیشترین بارش با میزان ۳۰ میلی متر بارش از شهر «راسک» در جنوب شرق استان گزارش شده است.

سیل

دوست محمد کلیم در گفت وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی در بعدازظهر سه‌شنبه با رخدادهای رگبار و رعد و برق  و باد شدید لحظه‌ای در استان ادامه یافت و سبب آبگرفتگی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه‌های محلی شد.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات  دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی و بارانسنجی، بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «راسک» با ۳۰، «مسکوتان و کشیک» ۱۸، «دارکان» ۱۲.۵، «چاهان» ۷ و قصرقند ۵.۵ میلی متر بارش گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی ایستگاه‌های هواشناسی جنوب استان نظیر نیکشهر، قصرقند و راسک تندباد لحظه ای یا رعدوبرق نیز روی داده است.

کلیم بیان کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود امروز ۵ آبان و فردا  به صورت پراکنده نیز بارش‌های همرفتی در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات مرکزی استان فعالیت کند.

وی افزود: با توجه به همرفتی بودن سامانه و ریزش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی و مسیل ها به ویژه در بعدازظهر و شب وجود دارد.

کد خبر 634408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha