رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در ۶ استان برای امروز و فردا و کاهش دما تا ۱۰ درجه در شمال کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا (۹ و ۱۰ آبان ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد و در غرب گیلان و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود. سه شنبه (۱۱ آبان ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و نواحی از خراسان شمالی افزایش ابر و بارش خفیف باران انتظار می‌رود و در سایر نقاط کشورجوی پایدار حاکم خواهد بود.

به گقته ضیاییان، چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) با گذر موج تراز میانی در نواحی شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و نواحی مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ طی روزهای پایانی هفته کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز دور از انتظار نیست. دریای خزر هم پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) مواج و توفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ آبان) نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۱۱ آبان) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰آبان) بندرعباس با بالاترین دما ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بالاترین دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین استان‌های کشور هستند.

کد خبر 634999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha