سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت امروز سه‌شنبه 26 شهریور برابر با 16 سپتامبر در پی اعلام ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری "لمن برادرز" آمریکا، در بازارهای الکترونیکی آسیا نزدیک به 4 دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 3.95 دلار کاهش، 91.76 دلار معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر نیز با 3.32 دلار کاهش به 90.92 دلار رسید.

بهای نفت دیروز دوشنبه (25 شهریور برابر با 15 سپتامبر) در بازار نیویورک به علت نگرانی‌های شدید از میزان تقاضا در پی تحولات جدید در بحران مالی که می‌تواند بر اقتصاد جهان تاثیر بگذارد، به شدت سقوط کرد.

هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر دوشنبه در بازار نیویورک در نهایت با 5.47 دلار کاهش نسبت به معاملات روز جمعه، 95.71 دلار معامله شد.

بهای نفت در خلال معاملات دیروز حتی تا 94.13 دلار در نیویورک و 91.17 دلار در لندن نیز رسید که پایین‌ترین سطح از ماه فوریه تاکنون به شمار می‌رود.

تحلیلگران نفتی در موسسه سوّسیته ژنرال اعلام کردند: بحران بخش مالی، نگرانی‌ها را درباره خطر فراگیر و تاثیر مستقیم احتمالی آن بر بهای نفت و مواد اولیه تشدید کرد.

جان کیلدوف یکی از تحلیلگران گفت: ورشکستگی بانک "لمن برادرز" و خرید بانک مریل لینچ توسط بانک آمریکا، نگرانی‌ها درباره اقتصاد را به طور کلی و درباره تقاضا برای انرژی را تشدید کرد.

بازار از این پس منتظر است بانک مرکزی آمریکا، در نشست روز سه‌شنبه از کاهش نرخ بهره اصلی خود خبر دهد.

کد خبر 63521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز