یک نماینده مجلس نوشت: حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت ثابت کرد مختل کردن زندگی مردم بطور مستقیم در دستورکار دشمن قرار دارد. 

آخرین خبر از سهمیه جبرانی بنزین/ احتمال افزایش سهمیه بنزین آذر 1400 به 120 لیتر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، روز (سه شنبه ۴ آبان‌ماه) اختلالی سیستمی در جایگاه‌های سوخت ایجاد شد که مردم در سوختگیری دچار مشکل شدند که پس از آن به تدریج مشکل حل شد که این مسئله باعث شد تا برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله انرژی، امنیت ملی و شوراهای مجلس رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار دهند. 

اختلال در سامانه سوختگیری جایگاه‌ها همچنین باعث واکنش برخی از نمایندگان شد که در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانید. 

آیا عوامل داخلی در هک کردن پمپ‌های بنزین‌ دخالت داشتند؟ | سردار جلالی: جنگ سایبری زیرساختی آغاز شده است  

بنزین جبرانی کی واریز می شود؟

آخرین خبر از سهمیه جبرانی بنزین | احتمال افزایش سهمیه بنزین آذر ۱۴۰۰ به ۱۲۰ لیتر

 اهمیت تقویت ‎پدافند غیرعامل درمقابل ‎حملات سایبری و حفاظت از زیرساخت‌های انتقال داده

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در توئیتی نوشت: 

اختلال در سیستم داخلی توزیع سوخت کشور، اهمیت تقویت ‎پدافند غیرعامل در مقابل ‎حملات سایبری و حفاظت از زیرساخت‌های انتقال داده‌ها در کشور را بیش از پیش نشان داد. کمیسیون امنیت ملی در نشست آتی ضمن پیگیری کوتاهی‌های احتمالی، حفاظت سایبری و امنیت اطلاعات در کشور را با حضور مسئولان امر بررسی می‌کند. 

اختلال در سیستم توزیع سوخت اهمیت تقویت پدافند غیرعامل را دوچندان کرد

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی و نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

تجربه اختلال در سیستم توزیع سوخت یک بار دیگر اهمیت تقویت پدافند غیرعامل در مقابل حملات سایبری و تهدید زندگی عادی مردم را ثابت کرد. ضمن اینکه چنین شیطنت‌هایی به مثابه تجاوز به تمامیت ارضی باید با اقدام هم‌تراز پاسخ داده شود. 

 مختل کردن زندگی مردم در دستورکار دشمن قرار دارد

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اختلال در سامانه سوخت‌رسانی در توییتر نوشت: حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت ثابت کرد مختل کردن زندگی مردم بطور مستقیم در دستورکار دشمن قرار دارد. ضمن تاکید بر تقویت بسترهای سایبری باید به طرف مقابل نشان داد دوران بزن درو در همه عرصه‌ها تمام شده است. 

  اختلال در سامانه سوخت هشداری بود تا نظامات امنیت سایبری شکل گیرد

حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز و عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی مشکل سامانه توزیع سوخت رفع و تمام جایگاه‌ها به مدار بازگشتند. از تلاش بی‌وقفه وزارت نفت و دولت و رفتار هوشمندانه رسانه ملی که از تکرار آبان۹۸ جلوگیری کردند تشکر می‌کنم، اما این اتفاق هشداری بود تا نظامات امنیت سایبری شکل گیرد و پدافند سایبری تقویت شود. 

 توطئه‌ها بسیار و گرگ‌ها در کمین! 

سیدعلی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت و رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

توطئه‌ها بسیار و گرگ‌ها در کمین! اما جمهوری اسلامی در برابر هیچ توطئه‌ای کوتاه نیامده و با هوشیاری این دشمنی بدخواهان ملت ایران را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. ‎پاسخ مقتضی…

  طرح ‎سوال از وزیر نفت ابهامات اختلال سیستمی جایگاه‌ها را برطرف می‌کند

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: 

‎وزیر نفت مسئول مستقیم اختلال سیستمی جایگاه‌هاست. عذرخواهی وزیر قابل تحسین، لیکن کاش به جای حاشیه‌سازی بی‌مورد رسانه‌ای برای نماینده مجلس طی این روزها، با نظارت دقیق مانع ‎نفوذ می‌شد. با طرح ‎سوال از وزیر نفت ابهامات مطرح شده در این اختلال و معضلات ایجادشده برای ملت را در مجلس بررسی می‌کنیم.

کد خبر 634930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha