مسکو روز پنجشنبه سخت‌ترین محدودیت‌ها در طول بیش از یک سال را برای مهار شیوع کرونا به اجرا در آورد و شمار مرگ‌ها و عفونت‌های روزانه در روسیه دوباره رکورد به جای گذاشت.

ًRussia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز قرنطینه نسبی مسکو که در آن فقط فروشگاه‌های ضروری مانند داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها اجازه باز بودن دارند و مدارس و مهدکودک‌های دولتی تعطیل می‌شوند، در آستانه تعطیلی یک هفته‌ای سراسر محل‌های کار در روسیه از روز شنبه رخ می‌دهد.

ساکنان مسکو بر خلاف قرنطینه تابستان ۲۰۲۰ اجازه خروج از خانه‌هایشان را دارند، اما این محدودیت‌های جدید نشانگر افزایش نگرانی‌ها در میان مقامات درباره شمار بی‌سابقه مرگ‌های ناشی از کرونا در روسیه است که کرملین عدم تمایل به واکسن زدن را علت آن می‌داند.

مقامات بهداشتی روسیه شمار بی‌سابقه ۱۱۵۹ مرگ ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را در این کشور گزارش کردند و در همین حال شمار عفونت‌های روزانه برای نخستین بار از مرز ۴۰۰۰۰ مورد گذشت.

ویاچسلاو ولودوین، سخنگوی دومای دولتی (مجلس سفلی پارلمان) از همه قانونگذاران خواست تا واکسینه شوند و پیشنهاد کرد که افرادی از واکسن زدن اجتناب می‌کنند، مجبور شوند از راه دور کار کنند.

با وجود در دسترس بودن چهار واکسن کرونای تولید روسیه از جمله واکسن پرچمدار اسپوتنیک V شماری از مردم به علت عدم اعتماد به مقامات یا نگرانی درباره بی‌خطر بودن واکسن‌ها از واکسن زدن خودداری می‌کنند.

داده‌های منتشرشده تا ۲۲ اکتبر نشان می‌دهند که فقط ۴۹.۱ میلیون نفر از جمعیت ۱۴۴ میلیون نفری روسیه به طور کامل واکسینه شده‌اند.

کد خبر 634570

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha