صفحه جدیدی راه‌اندازی کردیم و نامش را گذاشتیم «کارشناس محله» تا شهروندان سؤالات خود را در این صفحه مطرح کنند

پیگیری

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی:  و ما آن را با کارشناس مربوطه در میان گذاشته و پاسخ‌های لازم را دریافت کنیم. کارشناس محله در حوزه‌های مختلف حقوقی، پزشکی، آموزشی، کارآفرینی، خدمات عمومی و... آماده پاسخگویی به سؤالات شماست. اگر سؤالی ذهن شما را مشغول کرده همین حالا گوشی را بردارید و با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ تماس بگیرید.

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

  • چگونه به‌عنوان مربی در شهرداری استخدام شوم؟

جوانی ۲۵ ساله هستم که مدرک کارشناسی رشته تربیت‌بدنی دارم و از طرف دیگر سال‌هاست که به‌عنوان مربی رشته کاراته با باشگاه‌های خصوصی منطقه ۱۸ همکاری می‌کنم. مشکلات مالی بسیاری برای من به وجود آمده و خانواده‌ام از این بابت نگرانند. از یک طرف بیمه تأمین اجتماعی نیستم و حقوق ثابت ماهانه ندارم و از طرف دیگر نمی‌توانم در آینده از تسهیلات بازنشستگی استفاده کنم. می‌خواستم از کارشناس محله سؤال کنم که با توجه به مدرک دانشگاهی و سابقه ورزشی‌ام آیا می‌توانم به‌عنوان مربی ورزشی در یکی از مجموعه‌ها و باشگاه‌های شهرداری استخدام شوم؟
اکبر جلالی‌/ خیابان آیت‌الله طالقانی

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!
سعید خلیلی‌/ مدیر اداره ورزش شهرداری منطقه ۱۸
  • متولی جذب نیرو درباشگاه‌ها سازمان ورزش است

خدمت جوان ورزشکار ساکن منطقه ۱۸ و سایر افرادی که چنین سؤالی دارند باید عرض کنم که متولی اصلی جذب نیرو در اماکن ورزشی شهر، سازمان ورزش شهرداری تهران است و مدیران شهرداری مناطق نمی‌توانند در این زمینه برای جذب نیرو در باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی اقدام کنند. پیشنهاد ما این است که چهره‌های ورزشی با حضور در سازمان ورزش شهرداری تهران مدارک و سوابق ورزشی خود را ارائه دهند و فرم مربوط به اطلاعات فردی را تکمیل کنند تا در زمان ساخت و راه‌اندازی اماکن ورزشی جدید و یا جذب نیروی متخصص در مجموعه‌های ورزشی در منطقه ۱۸ یا سایر مناطق از آنها استفاده شود.
 

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

  • آیا می‌توان درخت خشکیده حیاط خانه را قطع کرد؟

چند سالی است که درخت توت داخل حیاط خانه‌ام خشک شده و هیچ میوه‌ای ندارد. می‌خواستم از کارشناس محله سؤال کنم که آیا به‌عنوان مالک خانه می‌توانم این درخت خشکیده را قطع کنم و به جای آن نهال دیگری بکارم؟ البته موقعیت حیاط خانه ما طوری است که از بیرون و داخل کوچه بخشی از تنه و شاخه‌های خشکیده درخت توت قابل مشاهده است و امکان دارد هنگام قطع کردن آن همسایه‌ها اعتراض کنند.
مسلم ولدخانی/ خیابان شریعتی

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!
امیرحسین عساری/ معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۸
  • تماس با سامانه ۱۳۷ بهترین راه است

شهروندان بدانند درختانی که در حیاط و باغچه خانه‌شان وجود دارد در فهرست فضاهای سبز است که شهرداری در حفظ و نگهداری آن مسئولیت دارد، بنابراین صاحبخانه نمی‌تواند برای قطع کردن درختان به هر شکل تصمیم بگیرد. بهترین راه تماس با سامانه فوریت‌های ۱۳۷ است تا کارشناسان اداره فضای سبز به محل بیایند و از نزدیک وضعیت درختان خشکیده را بررسی کنند تا در صورت تأیید نهایی و تهیه صورتجلسه، نسبت به قطع این‌گونه درختان توسط کارشناسان این حوزه اقدام شود.
 

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

  • آیا سالمندان تسهیلاتی برای تحویل پسماند دارند؟

بازنشسته آموزش و پرورش منطقه ۱۸ هستم و از زمانی که اوقات فراغت بیشتری پیدا کرده‌ام کارهایی مثل تفکیک انواع پسماندهای خشک را در منزل انجام می‌دهم، اما واقعیتش این است که همسرم به گل و گیاه علاقه دارد و می‌خواهم که پسماندهای جمع‌آوری شده را به مراکز گلماند تحویل دهم و در ازای آن گلدان گل تحویل بگیرم تا همسرم خوشحال شود. مشکلی که وجود دارد این است که توانایی جسمی برای مراجعه به این مراکز را ندارم. اگر امکان دارد بگویید آیا سالمندان تسهیلاتی در زمینه تحویل پسماند دارند؟
رحیم بصیری/  شهرک صادقیه

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!
ابراهیم کریمی/  رئیس اداره پسماند شهرداری منطقه ۱۸
  • امکان تحویل پسماند از/ در منزل وجود دارد

به اطلاع خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و سالمندان ساکن در محله‌های مختلف منطقه می‌رسانیم که اداره پسماند تسهیلات و امتیازهای ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته است که از جمله آن امکان تحویل پسماندهای خشک جمع‌آوری شده از در منزل است. شهروندان می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۰۹۱۰۲۷۳۱۶۰۰ تماس بگیرند تا متصدیان گلماند با خودرو ویژه به محل زندگی‌شان مراجعه کنند و پسماندهای خشک را تحویل بگیرند.
 

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

  • پارک خودرو مقابل منازل و مغازه همسایه‌ها ممنوع است؟

من به همراه خانواده‌ام درخیابان حیدری شمالی زندگی می‌کنم. یکی از کمبودهایی که در محله ما وجود دارد پیدا کردن جای پارک خودرو است. گاهی وقت‌ها جای پارک خودرو پیدا می‌شود، اما مالکان خانه‌ها و یا مغازه‌ها اجازه پارک نمی‌دهند و می‌گویند فضای جلو ملک متعلق به خودشان است. سؤال من از کارشناس محله این است که آیا طبق قانون این ادعا درست است و این افراد می‌توانند مانع پارک خودرو همسایه‌ها شوند.
اسماعیل فرخنده کمساری‌/ ساکن خیابان حیدری

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!
فرجاد احمدی‌راد/  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۸
  • خیابان‌ها جزء معابر عمومی محسوب می‌شوند

درکتاب قانون شهرداری‌ها به صراحت عنوان شده که خیابان‌ها، گذرها و پیاده‌روها جزء معابر عمومی محسوب می‌شوند و به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند بخشی از آن را تصرف و اشغال کند. این نکته را هم باید گفت که در شرایط کنونی که جای پارک خودرو به اندازه کافی در محله‌ها وجود ندارد برخی از شهروندان به ناچار خودروشان را کنار خیابان‌ها و داخل کوچه‌ها پارک می‌کنند و گریزی از آن نیست. نکته دیگر اینکه هرچند این فضاها متعلق به کسی نیست، اما امکان دارد موقع پارک خودرو جلو خانه و یا مغازه مشکلی در عبور و مرور صاحبان آنها به وجود آید و دلیل اعتراض هم ممکن است این مسئله باشد که بحق است.
 

کد خبر 634174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha