هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با چند دیدار پیگیری شد.

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در گروه A، منچستر سیتی در خانه کلوب بروژ به میدان رفت و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید. در این بازی ژائو کانسلو ۳۰، ریاض محرز ۴۳ و ۸۳، واکر ۵۳ و پالمر ۶۷ برای منچستر سیتی گلزنی کردند و تک گل کلوب بروژ توسط واناکن در دقیقه ۸۱ زده شد. شاگردان گواردیولا با این برد ۶ امتیازی شدند و موقتا به صدر گروه راه یافتند. کلوب بروژ هم در امتیاز ۴ باقی ماند.

در دیگر دیدار و از گروه C، بشیکتاش میزبان اسپورتینگ لیسبون بود و با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد. در این بازی، کوتس ۱۵ و ۲۷، پابلو سارابیا ۴۴ و پائولینهو ۸۸ برای اسپورتینگ گل زدند و تک گل تیم ترکیه ای توسط لارین در دقیقه ۲۴ زده شد. این سومین باخت متوالی تیم ترکیه ای بود و در قعر گروه قرار دارد. اسپورتینگ هم اولین برد خود را بدست آورد و ۳ امتیازی شد و پس از آژاکس و دورتموند ۶ امتیازی در رده سوم است.

جشنواره گل رئال | تحقیر دورتموند | درخشش مسی در پاریس

در این روز، رئال مادرید و اینترمیلان به پیروزی‌های پرگل دست یافتند. پاری‌سن‌ژرمن با درخشش مسی مقابل لایپزیگ کامبک زد و شکست را به پیروزی تبدیل کرد. بورسیا دورتموند هم در آمستردام مقابل آژاکس تحقیر شد. لیورپول هم در مادرید مقابل اتلتیکوی ۱۰ نفره پیروز شد.

در تک بازی گروه A تیم پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه خانگی‌ خود پارک دوپرنس میزبان لایپزیش بود و مهمان آلمانی‌اش را با نتیجه ۳-۲ شکست داد. پاری‌سن‌ژرمن با گلزنی امباپه در دقیقه ۹ خیلی زود پیش افتاد، اما لایپزیش با گلزنی سیلوا در دقیقه ۲۸ کار را به تساوی کشاند و در دقیقه ۵۷ هم موکیله مهمان را پیش انداخت. ۱۰ دقیقه طول کشید تا پاریسی‌ها از شکست فرار کنند و این اتفاق با لطف گلزنی مسی رخ داد. مسی در دقیقه ۷۴ دومین گل خود را از روی نقطه پنالتی با ضربه‌ای چیپ به ثمر رساند و به این ترتیب اجازه نداد که تیمش در این بازی خانگی و در کل برای دومین بار در این فصل لیگ قهرمانان امتیاز از دست بدهد. با این نتیجه پاریسی‌ها ۷ امتیازی شدند و صدر جدول گروه A را از منچسترسیتی شش امتیازی گرفتند. لایپزیش هم با قبول سومین شکستش همچنان بدون امتیاز در قعر جدول است.

در گروه B یکی از پرگل‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان میان تیم‌های اتلتیکومادرید و لیورپول برگزار شد که این بازی با نتیجه ۳-۲ به سود مهمان انگلیسی خاتمه یافت. صلاح مهاجم مصری لیورپول در دقیقه ۸ شوتی زد که با اثرگذاری میلنر وارد دروازه شد. تنها پنج دقیقه بعد شروع طوفانی مهمان انگلیسی با گل دوم همراه شد که این بار توسط کیتا رقم خورد. اتلتیکو گل‌های خورده را با دو گل گریزمان در دقایق ۲۰ و ۳۴ پاسخ داد، اما با اخراج مهاجم فرانسوی در دقیقه ۵۲ کار میزبان برای کسب امتیاز سخت و اینگونه شد که با گلزنی مجدد صلاح در دقیقه ۷۸ شاگردان سیمئونه حتی یک امتیاز هم از این بازی کسب نکردند.

در گروه C یک بازی برگزار شد که طی آن تیم فوتبال آژاکس هلند با نتیجه ۴-۰ مهمان خود دورتموند را در هم کوبید. گل به خودی رویس کاپیتان تیم دورتموند در دقیقه ۱۱ مقدمه شکست این تیم بود و در ادامه بلیند در دقیقه ۲۵، آنتونی در دقیقه ۵۷ و آلر در دقیقه ۷۲ گلزنی کردند تا اولین شکست اروپایی این فصل شاگردان مارکو رزه رقم بخورد. با این نتیجه آژاکسی که سه پیروزی متوالی کسب کرده با ۹ امتیاز صدرنشین و دورتموند با ۶ امتیاز در رده دوم جدول گروه C باقی ماند. اسپورتینگ لیسبون و بشکیکتش هم به ترتیب با ۳ و صفر امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

اما در دیگر بازی این گروه بشیکتاش با نتیجه سنگین ۴ بر یک از اسپورتینگ لیسبون شکست خورد. تیم ترکیه‌ای با این باخت سومین شکست متوالی خود را متحمل شد تا در آستانه حذف از این مسابقات قرار بگیرد. اسپورتینگ هم به اولین ۳ امتیاز خود در لیگ قهرمانان این فصل رسید.

گل‌ها: کوتس (۱۵ و ۲۷)، سارابیا ۴۴ -پنالتی، پائولینهو ۸۹ برای اسپورتینگ و لارین ۲۴ برای بشیکتاش

در گروه D هم دو بازی برگزار شد که در یکی از آنها تیم اینتر در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان با نتیجه ۳-۱ تیم شگفتی‌ساز اهل مولداوی یعنی تیم شریف تیراسپول را شکست داد. ژکو در دقیقه ۳۴، ویدال در دقیقه ۵۸ و دی‌فرای در دقیقه ۶۷ برای اینتر گلزنی کردند تا امید مهمان برای کسب امتیاز پس از به تساوی کشاندن بازی در دقیقه ۵۲ با گلزنی تیل برباد برود.

رئال مادرید در بازی دیگر این گروه میزبان اوکراینی‌اش تیم شاختار دونتسک را با نتیجه ۵-۰ در هم کوبید. آغازگر جشنواره گل رئالی‌ها یک گل به خودی بود که توسط کریستوف در دقیقه ۳۷ رقم خورد. پس از آن وینیسیوس دو بار در دقایق ۵۱ و ۵۶ گلزنی کرد و در ادامه رودریگو در دقیقه ۶۴ چهارمین گل مهمان اسپانیایی را به ثمر رساند. حسن ختام برد قاطع رئالی‌ها هم گلی بود که بنزما در دقیقه ۱+۹۰ زد. با نتایج این دو بازی اکنون تیم‌های شریف و رئال مادرید هر دو با ۶ امتیاز به ترتیب در جایگاه اول و دوم گروه D هستند و پس از آنها اینتر ۴ امتیازی و شاختار یک امتیازی در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

کد خبر 633089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha