لیگ قهرمانان اروپا به هفته چهارم رسید.

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، برنامه لیگ قهرمانان امشب و فرداشب هم تقریبا خالی از مسابقه جذاب است. دقیقا مثل روز سوم مرحله گروهی که بازی‌های روز چهارم تکرار همان مسابقات هفته سوم است. برای بازی‌های امشب می‌توانیم به بازی برگشت آتالانتا - منچستر در ایتالیا چشم بدوزیم، یا یوونتوس - زنیت به‌خاطر سردار آزمون که این‌روزها شایعات زیادی درباره زندگی شخصی‌اش منتشر شده است.

گروه E: دیناموکیف - بارسلونا / بایرن مونیخ - بنفیکا

لواندوفسکی به‌عنوان شانس اصلی توپ طلا در سال میلادی ۲۰۲۱، تاکنون ۵۶ گل زده و سعی دارد در ۲‌ ماه باقیمانده با زدن ۱۳ گل دیگر به رکورد سال ۲۰۱۳ رونالدو برسد. گل‌های او از مجموع گل‌ها و پاس‌گل‌های هر بازیکن دیگری بیشتر است؛ ازجمله مسی که ۴۰ گل و ۱۴ پاس‌گل دارد. داور بازی امشب با بنفیکا یعنی شیمون مارسینیاک هم خودی و هموطن لواندوفسکی است. بایرن با یا بدون ناگلزمان خطرناک است؛ سرمربی تیم ۴ بازی را به‌دلیل ابتلا به کووید - ۱۹ از دست داد و مونیخی‌ها در ۳‌بازی به برد پرگل مقابل رقبا دست یافتند و بازی جام حذفی را با ترکیب اصلی با ۵ گل به مونشن گلادباخ باختند. حالا ناگلزمان درصورت منفی شدن تستش بار دیگر به‌طور مستقیم هدایت تیم را در دست خواهد گرفت.

بارسلونا که بعد از اخراج کومان و با مربی موقت خود - سرخی بارخوان - هم نتوانست مقابل آلاوس نتیجه بگیرد، امشب در زمین دینامو کی‌یف به میدان می‌رود. آنها فصل قبل هم با این تیم هم‌گروه بودند و در ۲ بازی رفت‌وبرگشت به زحمت افتادند اما نتیجه گرفتند. زننده تک‌گل دیدار رفت یعنی پیکه مصدوم است و جای خود را در ترکیب به لنگله داده است. آگوئرو هم مشکل تپش قلب پیدا کرده و به‌جای او کوتینیو در ترکیب قرار می‌گیرد. آگوئرو ممکن است دوباره دچار ضربان قلب نامنظم شود و این بسیار خطرناک است چراکه ممکن است باعث مرگ ناگهانی ورزشکار نیز شود. بارسا در این فصل تنها ۱۶ امتیاز در لیگ کسب کرده. هیچ تیمی با کسب ۱۶ امتیاز در ۱۱ بازی اول خود تا به حال قهرمان لالیگا نشده است. اگر شانس صعود از گروه هم از دست برود، با توجه به اوضاع اقتصادی باشگاه، بارسا یک گام دیگر به سمت ورشکستگی پیش خواهد رفت. بنابراین نتیجه‌گیری در بازی امشب پیش از بازی بعدی مقابل بایرن‌مونیخ خیلی برای کاتالون‌ها حیاتی است.

دیروز مسی هم مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه اسپرت کرد و گفت که امسال توپ طلا را نمی‌برد. او درباره بارسا هم اظهارنظر کرد و تیم فعلی را تیم خوبی دانست. او وعده داد که بعد از جام جهانی آینده در ۳۵ سالگی همچنان به فوتبالش ادامه خواهد داد.

گروه F: ویارئال - یانگ بویز / آتالانتا - منچستریونایتد

گروه F کمی از گروه‌های دیگر امشب هیجان‌انگیزتر است. خیلی نگاه‌ها به عملکرد منچستر دوخته شده؛ به ۲ دلیل. دلیل اول حضور کریستیانو رونالدو در ترکیب این تیم است که در هر ۳‌بازی قبلی اروپایی برای من‌یونایتد گل زده و این هفته هم باعث و بانی پیروزی ۳ بر صفر در خانه تاتنهام بود. هوگو لوریس، دروازه‌بان تاتنهام درباره گل رونالدو گفته بود: «بین ۲ نیمه در رختکن دوباره گل رونالدو را چک کردم، چون نمی‌توانستم باور کنم که از آن زاویه توانسته گل بزند. باورنکردنی بود.» کریس تاکنون موفق شده در ۱۵‌دقیقه پایانی بازی‌ها، ۱۳۷‌گل و همچنین دقیقه۹۰‌ به بعد ۲۰‌گل بزند. این دلیلی است برای فیکس بازی دادن به او و این همان چیزی است که سولسشائر آن را متوجه نمی‌شود. کریستیانو در بازی با تاتنهام درحالی‌که کاوانی داشت در زمین راه می‌رفت و درد هم داشت، دقیقه ۷۰ تعویض شد.

دلیل دوم روزشماری هواداران منچستر برای برکناری اوله‌گونار سولسشائر است. درباره سرنوشت اوله پس از داربی منچستر که شنبه برگزار می‌شود تصمیم‌گیری خواهد شد. سیستم دفاع ۳ نفره متشکل از واران، مگوایر و لیندلوف و استفاده از ۲ مهاجم (رونالدو و کاوانی) در بازی با تاتنهام جواب داد و احتمالا امشب هم همین برنامه است؛ به‌ویژه اینکه این بازی هم مقابل تیم هجومی آتالانتا در خارج خانه برگزار می‌شود. آتالانتا در اولدترافورد هم ابتدا با ۲‌گل از یونایتد جلو افتاد اما کریستیانو در آن بازی هم به داد سولسشائر رسید. منچستریونایتد درصورت ادامه‌دار بودن نتایج سینوسی همچنان اخراج سولسشائر را درنظر خواهد گرفت. آنها ممکن است به‌دنبال ارتقای پست او به پست‌های مدیریتی باشند، اما برخی مدیران باشگاه نگران هستند که با این وضعیت تا تابستان تغییراتی ایجاد نشود. بازی دیگر این گروه بین ویارئال و یانگ‌بویز برگزار می‌شود. هواداران ویارئال خدا خدا می‌کنند تیم‌شان در گروه سوم شود تا بار دیگر با متخصص قهرمانی در لیگ اروپا یعنی اونای امری به این لیگ تبعید شوند و بتوانند برای تکرار قهرمانی فصل قبل تلاش کنند.

گروه G: ولفسبورگ - سالزبورگ / سه‌ویا - لیل

در یکی از آسان‌ترین گروه‌های تاریخ لیگ قهرمانان ۲‌مسابقه برگزار می‌شود که اگر نشود هم کسی شک نمی‌کند که انجام نشده است. اگر اخبار ورزشی دیروز می‌گفت ولفسبورگ - سالزبورگ ۲ - ۲ مساوی تمام شده، برای کسی سؤال پیش نمی‌آمد که این دو تیم چرا و در چارچوب چه رقابت‌هایی با هم بازی کرده‌اند. قهرمان فصل پیش فرانسه هم که این فصل سرمربی موفق و دروازه‌بان رکورددار کلین‌شیت خود را از دست داده، در زمین سه‌ویا به میدان می‌رود. اگر برایتان مهم است، خیلی خوره فوتبال هستید!

گروه H: مالمو - چلسی / یوونتوس - زنیت

در حالت طبیعی بازی یووه - زنیت شاید چندان ارزش تماشا کردن نداشته باشد، آن هم بعد از نتایج بدی که یووه با آلگری در این فصل گرفته و ۲‌مسابقه آخرش را به ساسولو و هلاس ورونا باخته. اما یوونتوس لیگ قهرمانان تیم متفاوتی از تیم لیگ داخلی است. آلگری حتی توانسته چلسی را با توماس توخل موفق و تاکتیکی ببرد. با این‌حال وقتی پای یک‌بازیکن ایرانی در این‌جور مسابقات در میان باشد، مخاطبان فوتبال داخلی هم توجه‌شان به اینگونه مسابقات جلب می‌شود. سردار آزمون پس از حاشیه‌های اخیر بازی خوبی مقابل دینامو مسکو انجام داد و یک‌گل ساخت. او در جدول گل‌ها و پاس‌گل‌ها حالا با ۸ تأثیرگذاری روی گل‌ها در رده سوم لیگ برتر روسیه قرار دارد.

یووه هم دیروز یکصدوبیست‌وچهارمین سالروز تاسیس خود را جشن گرفت. بانوی پیر واقعا پیر شده! پرافتخارترین تیم ایتالیا تقریبا هم‌اندازه ۲ غول میلانی قهرمانی لیگ دارد؛ ۳۸ جام. در لیگ قهرمانان اما یووه بارها حسرت لیگ قهرمانان را خورده و تنها ۲ بار موفق به فتح این جام شده است. یووه در سری‌آ در این فصل تنها ۱۵ امتیاز جمع کرده که این بدترین عملکرد این تیم از سال ۲۰۰۷ به این‌طرف تا هفته یازدهم لیگ است. یووه نخستین بار از سال۱۹۶۱ در ۱۵‌بازی ۱۱‌گل زده، فصلی که در آن نهایتا دوازدهم شد. یوونتوس در ۷ بازی اخیرش مقابل چلسی، تورینو، رم، زنیت، اینتر، ساسولو و هلاس ورونا فقط یک گل زده است. آلگری بازیکنانش را در کمپ تمرینی حبس کرده و به‌نوعی آنها را به اردوی اجباری برده است. آخرین باری که بازیکنان یوونتوس مجوز خروج از کمپ تمرینی طی مدت مشخصی را نداشتند، سال ۲۰۱۵ و در زمان سرمربیگری مکس آلگری بود. در آن زمان هم یوونتوس در میانه جدول جای گرفته بود و آلگری تلاش کرد تا با ممنوع کردن خروج بازیکنان از تمرین، تمرکز را به تیمش بازگرداند. دیگر بازی امشب این گروه در ساعت ۲۱:۱۵ بین مالمو سوئد و چلسی برگزار می‌شود که به‌خاطر ساعت آن می‌شود این بازی را تماشا کرد. چلسی مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان و مدعی اصلی فتح لیگ برتر در این فصل است. بیشتر گل‌های تیمی که سخت گل می‌خورد را مدافعان آن به ثمر رسانده‌اند. ریس جیمز ۴ گل و ۲‌پاس‌گل دارد. جیمز و بن چیلول در مجموع گل‌های بیشتری (۷) در این فصل نسبت به لیونل مسی و نیمار (۵) به‌ثمر رسانده‌اند.

کد خبر 635391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha