رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب و در شب دوم این رقابت‌ها با چند دیدار پیگیری می‌شود.  

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب شب دوم از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان در حالی برگزار می‌شود که غیر از گروه مرگ، بازی دندان‌گیر دیگری نداریم.

گروه A: منچسترسیتی - بروخه، داور: متئو لاهوس از اسپانیا / لایپزیش - پاری‌سن‌ژرمن، داور: آندریاس اکبرگ از سوئد

سیتی

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

منچسترسیتی یک باخت دیگر در لیگ برتر داد؛ آنها این هفته مقابل کریستال‌پالاس ۲ بر صفر بازنده شدند. ۲ خبر غیرفوتبالی یا غیرمنچستری؛ رودری در رشته مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد و سرخیو آگوئرو هم که پس از جدایی از سیتی روی خوش ندیده است، ۳ ماه دیگر از فوتبال دور ماند. آگوئرو به‌تازگی از مصدومیت ۳ ماهه ابتدای فصل به ترکیب بارسلونا برگشته بود و حالا به‌خاطر تپش قلب و مشکل تنفسی تا ۳ ماه دیگر نمی‌تواند به فوتبال ادامه دهد. همبازیان سابقش در منچسترسیتی برایش پیغام گذاشته‌اند و همدردی کرده‌اند. حتی گفته شده ممکن است مهاجم سابق و اسطوره من‌سیتی دیگر نتواند به فوتبال ادامه دهد. مسی از مقامات پاری‌سن‌ژرمن خواسته بود او را با ایکاردی معاوضه کنند. درصورت رخ‌دادن چنین اتفاقی، آگوئرو مجبور می‌شد مقابل تیم سابقش و در ترکیب پاریس به میدان برود.

گواردیولا پس از جدایی آگوئرو، مهاجم نوک نخرید و حتی از ژسوس هم در کناره‌ها یا پشت مهاجم بازی می‌گیرد و ترکیب را با مهاجم کاذب که بیشتر مواقع دی‌بروین است به زمین می‌فرستد. از زمانی که دی‌بروین در پست شماره ۹ کاذب به بازی گرفته شده، وظیفه ارسال پاس‌های کلیدی به خرید جدید این تیم محول شده است. جک گریلیش ۲۰ درصد پاس‌های کلیدی منچسترسیتی را ارسال می‌کند. او هر ۲۹ دقیقه در لیگ و هر ۳۰ دقیقه در لیگ قهرمانان اروپا یک فرصت ایجاد می‌کند. از دوشان ولاهوویچ که مشتریان زیادی دارد و این هفته هم برای فیورنتینا در بازی با اسپتزیا هت‌تریک کرد به‌عنوان خرید آینده گواردیولا یاد می‌شود. به‌نظر می‌رسد سرمربی کاتالونی از خرید هری کین ناامید شده است. پپ ۲۰۰ بار سیتی را در لیگ برتر هدایت کرده که حاصل آن ۱۴۶ برد و ۲۹ باخت و ۲۵ تساوی است. او صدمین بازی خود را هم به نیوکاسل باخته بود.

پاری‌سن‌ژرمن

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

پس از مصاحبه تازه مسی و اعتراف به اینکه امسال توپ طلا را نمی‌برد، این ستاره آرژانتینی در کانون چند حاشیه دیگر هم قرارگرفت؛ اول اینکه به‌دلیل مصدومیت عضلانی بازی امشب با لایپزیش را از دست داد. او گویا از زمان بازی با ونزوئلا در تیم ملی با درد به بازی‌ها ادامه می‌داد تا اینکه بین دونیمه رویارویی با لیل از زمین بیرون رفت و فعلا تا مدتی از دسترس خارج شد. درباره خرید او و سرخیو راموس تردیدهایی جدی در پاریس ایجاد شده است؛ اینکه آیا این دو فوق‌ستاره اصلا می‌توانند کمکی به تیم بکنند یا نه. او در مصاحبه‌اش گفته بود: «من اغلب با سرخیو آگوئرو صحبت می‌کنم؛ کسی که در رده باشگاهی با هم بازی نکرده‌ایم اما او دوستی فوق‌العاده است. همچنین اغلب با سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا حرف می‌زنم.» مسی نامی از پیکه نبرد و حالا تونی خوانمارتی، خبرنگار نشریه کاتالونیایی اسپرت در توییتی به اختلاف بین این دو اشاره کرده و نوشته است: «مسی از دست برخی از هم‌تیمی‌های سابقش در بارسلونا ناراحت است و فکر می‌کند که آنها به اندازه کافی از او حمایت نکردند. لئو می‌داند که پیکه به خوان لاپورتا (رئیس باشگاه) گفته است که اگر مسی از بارسا برود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد». زلاتان هم درباره پی‌اس‌جی گفته که پی‌اس‌جی زمان خودش یک تیم بود ولی تیم فعلی تیم نیست و متشکل از چند ستاره است. از پاریس خبر می‌رسد که برخی مقامات باشگاه متقاعد شده‌اند پوچتینو را پیش از نیم‌فصل برکنار و زیدان را جانشین او کنند. وراتی برای این بازی هم مصدوم است. او که نزدیک به ۱۰ فصل در پاریس حضور دارد، فقط در نیمی از بازی‌ها حضور داشته است.

گروه B: میلان - پورتو، داور: کلمنت تورپن از فرانسه / لیورپول - اتلتیکومادرید، داور: دنی ماکلی از هلند

میلان

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

در گروه مرگ فعلا قرعه مرگ به نام میلان افتاده است. میلانی‌ها که در سری‌آ در کنار ناپولی ۱۰ برد و یک تساوی در این فصل به‌دست‌آورده و هیچ باختی نداشته‌اند، در اروپا برعکس عمل کرده‌اند. تیم استفانو پیولی در بازگشت به لیگ قهرمانان پس از وقفه‌ای طولانی حتی یک امتیاز هم به‌دست نیاورده است. میلان چهارمین تیم تاریخ سری آ است که در ۱۰ بازی از ۱۱ بازی اول خود در لیگ پیروز شده است. قبلا این کار توسط رم، یوونتوس (۲ بار) و ناپولی (۲ بار) انجام شده بود. میلان روند شکست‌ناپذیری ۴۳ بازی ژوزه مورینیو را در بازی‌های خانگی در سری‌آ متوقف کرد. از فصل ۹۵-۱۹۹۴ این طولانی‌ترین دوره بازی در بین مربیان بود. زلاتان این هفته موفق شد صدوپنجاهمین گلش در سری‌آ و چهارصدمین گل باشگاهی‌اش را در بازی با آاس‌رم به ثمر برساند. او با ۴۰ سال سن سومین گلش را در چهارمین بازی این فصل لیگ زد. برای بازی امشب مقابل پورتو اما ممکن است روی نیمکت بنشیند و جای خود را به ژیرو بدهد و برای داربی میلان که اول هفته آینده برگزار می‌شود آماده شود. ایبرا در مصاحبه آخرش گفته فعلا قصد خداحافظی ندارد و می‌خواهد تا زمانی که او را بیرون بیندازند به فوتبال ادامه دهد.

پورتو

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

در پورتو همه‌چیز به مهدی طارمی ختم می‌شود. او انگار مثل زمانی که در پرسپولیس بازیکنان را به اعتصاب تشویق کرده بود، بزرگ‌تر تیم است. مهدی در تیم پرتغالی همه‌کار می‌کند؛ گل می‌زند، پنالتی می‌گیرد، هت‌تریک می‌کند و پاس‌گل می‌دهد. او در برد این هفته مقابل بیرانوند و بواویشتا ۲ پاس‌گل دیگر داد. طارمی با ۳۰ گل زده در سال ۲۰۲۱ در رده بیست وپنجم دنیا قرار دارد و مقام دوم آسیا را از آن خود کرده است. او ۲۶ گل برای پورتو و ۴ گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است. مهدی بالاتر از بازیکنان بزرگی چون فالکائو، خامس رودریگس و کوارشما، یک پاس گل تا تبدیل شدن به دومین مهاجم تاریخ پورتو از لحاظ پاس گل فاصله دارد. فعلا جو رسانه‌ای وحشتناکی در پرتغال علیه او به راه افتاده و این بازیکن به شیرجه زدن و تمارض برای گرفتن پنالتی متهم شده است. همین جو باعث شد در دیدار آخر یک پنالتی را روی او نگیرند. او به‌خاطر ترس سرمربی از اخراج و ۱۰ نفره شدن تیم، دقیقه ۷۰ تعویض شد. با وجود محبوبیت زیادی که طارمی در پورتو به‌دست آورده، روزنامه ابولا از پیشنهادهای جدی‌اش از باشگاه‌های بزرگ ایتالیایی و اسپانیایی خبر داده و ابراز نگرانی کرده است که شاید این بازیکن در زمستان جدا شود و به تیمی بزرگ‌تر بپیوندد. او در بازی رفت ۴ شوت به دروازه میلان داشت اما نتوانست گلی بزند. در عوض با زرنگی‌اش موفق شد امکان گلزنی را برای هم‌تیمی‌اش فراهم کند و لوییس دیاز را به گل برساند. حالا به لطف پاس‌های طارمی هر دو مهاجم پورتو با ۷ گل در جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال شانه‌به‌شانه هم حرکت می‌کنند.

طارمی درصورت گلزنی به میلان می‌تواند نام خود را به‌عنوان دومین بازیکن ایرانی تاریخ پس از علی دایی که توانسته به این غول فوتبال گل بزند، ثبت کند. او قبلا به یوونتوس، چلسی و لیورپول هم گل زده بود و گل سالمش مقابل اتلتیکوی محبوب داوران مردود اعلام شده بود.

لیورپول

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

یورگن کلوپ در ورزشگاه وندامتروپولیتانو توانست انتقام حذف ۲ سال قبل را از اتلتیکو بگیرد. در پایان آن مسابقه وقتی سیمئونه زودتر از سوت پایان به رختکن رفت و با کلوپ دست نداد، حاشیه‌هایی به‌وجود آمد. سیمئونه گفته سنت دست دادن مربیان پس از بازی را نمی‌پسندد چون این برای مربی بازنده و برنده خوب نیست. ۲ سال قبل هواداران اتلتیکو ویروس کرونا را با خود به انگلیس آوردند و لیورپول مدافع عنوان قهرمانی را هم از دور رقابت‌ها حذف کردند. اتلتیکو مادرید تنها ۲۰۰ بلیت اختصاص داده شده خود برای دیدار چهارشنبه را دریافت کرده است. حالا حال لیورپول خیلی خوب است؛ این تیم هر ۳ بازی خود را با برد به پایان رساند و اتلتیکو هر نتیجه‌ای را یک‌بار برای خودش برداشته است و یک برد، یک تساوی و یک باخت دارد.

برای صعود از گروه مرگ نباختن در انگلیس برای سیمئونه خیلی اهمیت دارد. در لالیگا هم این هفته یک برد ۳ بر صفر که قاطع‌ترین پیروزی این فصل تیم کم‌خطر اتلتیکو بود، به‌دست آمد. لوییس سوارس برای دومین‌بار به آنفیلد برمی‌گردد. دفعه قبل استقبال خوبی از او نشد؛ سوارس بازی را ۴ بر صفر با پیراهن بارسلونا باخت و از سوی هواداران تیم سابقش مورد اعتراض قرارگرفت. این هفته مسابقات لیگ برتر برای لیورپول خوب پیش نرفت و برد ۲ بر صفر در انتهای بازی با تساوی ۲-۲ مقابل برایتون به پایان رسید. لیورپول در ۱۰ بازی لیگ برتر از ۸ خط هافبک مختلف استفاده کرده است. برای این بازی هم فابینیو و تیاگو از مصدومیت برگشته‌اند.

گروه C: اسپورتینگ - بشیکتاش، داور: سرگئی کاراسف از روسیه / دورتموند - آژاکس، داور: مایکل اولیور از انگلیس

دورتموند

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

گروه حساسی نیست ولی جذاب است. اگر خوره فوتبال باشید، می‌توانید بازی‌های این گروه را پیگیری کنید و فوتبالی لذت ببرید. ۴ تیم پرطرفدار گوشه‌هایی از فوتبال ناب را به نمایش گذاشته‌اند. دورتموند این فصل در بوندس‌لیگا اوضاع بهتری نسبت به قبل دارد و در رده دوم جاخوش کرده اما مشکل زنبورها این است که بهترین گلزن و مهم‌ترین بازیکن خود را ندارند. ارلینگ هالند که به‌طور تضمینی میانگین نزدیک به یک‌گل در هر بازی برای تیم آلمانی به ثمر می‌رساند، مدتی است مصدوم است. در غیاب هالند، تورگان آزار گل می‌زند. یک گلزن ارزان‌قیمت جدید هم معرفی کرده‌اند؛ استفن تیگز. این بازیکن با دستمزد سالی ۴۰۰ هزار یورو کم‌درآمدترین بازیکن فعلی باشگاه است. دورتموندی‌ها می‌دانند که در این پنجره یا پنجره بعدی نقل‌وانتقالاتی چند ستاره خود ازجمله بلینگام و هالند را از دست خواهند داد. بلینگام تأیید کرده که ممکن است به‌زودی به لیورپول برود و هالند هم که از همه جا مشتری دارد. خودش نمی‌خواهد به رئال برود و زیر سایه امباپه و بنزما و وینیسیوس قرار بگیرد اما فلورنتینو پرس برای خرید این مهاجم نروژی بی‌تابی می‌کند. هالند قطعا بازی حساس با بایرن را از دست می‌دهد اما پزشکان قول داده‌اند تا پیش از پایان سال میلادی او را به میادین برگردانند. دورتموند برای جبران باخت ۴ بر صفر در بازی رفت در زمین آژاکس بی‌تابی می‌کند اما کار سختی است.

آژاکس

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

آژاکس این فصل همه حریفان را چپ‌وراست می‌کند و گلی هم نمی‌خورد اما بازی این هفته آنها در لیگ مقابل تیم گمنام هراکلس گره خورد و بدون گل تمام شد. هراکلس با مربی آلمانی‌اش چند سالی است برای آژاکس مشکل می‌سازد. آژاکس در ۵ فصل اخیر اردیویژه ۱۳ امتیاز در برابر هراکلس آلملو از دست داده است؛ بیش از هر تیم دیگری در این رقابت‌ها. تن‌هاخ (تن‌هاگ) که به پیشنهاد بارسلونا توجهی نکرده بود، حالا از تیم‌های دیگری هم مثل تاتنهام و منچستریونایتد و نیوکاسل پیشنهاد دارد. این مربی موفق فعلا ترجیح داده است به بازیکن‌سازی در آژاکس ادامه دهد. او کمی هم سختگیر است. دیوید نرس فاش کرده که تن‌هاگ به مدل مویش گیر داده و خواسته است که موهایش را ساده آرایش کند اما نرس به او جواب داده که تو حواست به موهای خودت باشد. تن‌هاگ که مو ندارد، از این حاضرجوابی ناراحت شد و ۲ بازی این هافبک برزیلی را نیمکت‌نشین کرد. اریک تن‌هاگ تنها زمانی حاضر است سرمربی تیم دیگری شود که مارک اورماس، مدیر ورزشی آژاکس نیز همراه او به تیم جدید منتقل شود. او عاشق این مسئله است که فلسفه جذب بازیکنان جوان و باکیفیت دقیقا با مشورت مارک اورماس انجام شود و شخص ثالثی در آن دخالت مستقیم نداشته باشد.

 گروه D: شِریف - اینتر، داور: فلیکس زوایر از آلمان / رئال مادرید - شاختار، داور: بنویت باستین از فرانسه

رئال

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

رئال با کریم بنزما و وینیسیوس می‌تازد. وینی که با آمدن آنچلوتی پوست انداخته و به بازیکن دیگری تبدیل شده است، با سالی ۳.۵ میلیون یورو بیست‌وسومین دستمزد را از رئال می‌گیرد و تنها وایخو و لونین از او حقوق کمتری دریافت می‌کنند. با این‌حال این برزیلی که هر ۲ گل پیروزی‌بخش رئال را در بازی با الچه به ثمر رساند، در ۱۴ بازی این فصل با پیراهن رئال‌مادرید ۹ گل و ۵ پاس‌گل به‌نام خودش ثبت کرده است. وینیسیوس نهمین بازیکن این فصل کل اروپا از نظر گل و پاس گل در بازی‌های لیگ است با (۱۰) گل به‌علاوه پاس‌گل. کریم بنزما و محمد صلاح در رده اول جای دارند. مسی این فصل هیچ گل یا پاس گلی به‌نام خود ثبت نکرده. بازی رفت در زمین شاختار با برد عجیب ۵ بر صفر رئال همراه بود. رئالی‌ها هر دو بازی رفت و برگشت فصل قبل را با زیدان به همین تیم اوکراینی باخته بودند. کریم بنزما پس از استراحت در بازی با الچه برای این بازی در دسترس است اما رودریگو که در دقیقه ۱۵ همان بازی دچار آسیب‌دیدگی شد، مدتی باید از تمرینات و ترکیب دور بماند. او جای خود را به آسنسیو می‌دهد و این احتمالا آخرین فرصت پدیده سابق باشگاه خواهد بود که بعد از مصدومیت شدیدش نتوانسته مثل گذشته باشد. شاید ادن آزار هم راهی به ترکیب پیدا کند. والورده، بیل، سبایوس و ماریانو هم برای مسابقه امشب که ساعت ۲۱:۱۵ و همزمان با میلان- پورتو برگزار می‌شود در دسترس نیستند. بیل و آزار خاصیتی که دارند این است که در فیفادی‌ها و برای تیم ملی خوب می‌شوند اما وقتی اسم رئال می‌آید مصدومیت دارند. بیل به تیم ملی ولز هم برای فیفادی هفته آینده دعوت شده اما در رئال بیشتر وقتش را در درمانگاه و فیزیوتراپی سپری می‌کند.

اینتر

سفر طارمی و پورتو به سن‌سیرو در گروه مرگ | جنگ تکراری کلوپ و سیمئونه در آنفیلد

با جدایی لوکاکو و پیوستن بهترین گلزن فصل پیش اینتر به چلسی، حالا بار گلزنی روی دوش چند مهاجم دیگر تقسیم شده؛ لائوتارو، ادین ژکو و خواکین کوریا. کوریا که این هفته مقابل اودینزه دبل کرد، در بازی با هلاس ورونا هم دبل کرده بود. او حالا ۴ گل برای تیم جدیدش زده. اینتری‌ها با سیمونه اینتزاگی خوب بازی می‌کنند اما این فصل با وجود میلان و ناپولی که امتیاز از دست نمی‌دهند، تکرار قهرمانی در لیگ کار سختی است. در لیگ قهرمانان هم اوضاع به‌خوبی پیش نرفته. در هفته سوم اینتر توانست با یک برد ۱-۳ اما سخت شریف مولداوی را سر جایش بنشاند. شریف همان تیمی است که شاختار و رئال را در ۲ بازی اول برده بود. اینتر پیش از بازی هفته پنجم در زمین رئال‌مادرید نیاز دارد بازی امشب خود را هم برابر این حریف ناشناخته و سرسخت و عجیب با پیروزی به پایان ببرد. آنها نمی‌خواهند مثل فصل‌های قبل مهمان موقتی لیگ قهرمانان باشند و بعد از دور گروهی را به چشم نبینند.

کد خبر 635633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha