رسانه معتبر پرتغالی از رکورد خیره‌کننده ستاره ایرانی پورتو در لیگ این کشور رونمایی کرد.

طارمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو که سومین فصل حضورش در لیگ پرتغال را تجربه می‌کند، به یکی از رکوردهای ویژه در فوتبال این کشور دست یافته و ۱۴ پنالتی برای تیم‌هایش گرفته است.

آمار قابل توجه طارمی در این فصل که سومین سال حضور در پرتغال محسوب می‌شود هنوز یکی از مباحث اصلی رسانه‌ها و کارشناسان پرتغالی است. وی تا پایان هفته هشتم لیگ پرتغال چهار گل زده و یک پاس گل داده است و در لیگ قهرمانان اروپا هم برابر لیورپول گل زده است. اما فراتر از توانایی گلزنی طارمی در جریان مسابقه، وی توانایی خارق العاده دیگری هم دارد که به یکی از دردسرهای اصلی تیم‌های مقابل تبدیل شده است. این مهاجم ایرانی با گرفتن پنالتی از حریفان، این امکان را برای تیم‌هایش (ریوآوه و پورتو) فراهم کرده است که به امتیازهای مهمی دست یابند.

رکورد نوشت: «ما تمام اسناد را جمع آوری کردیم، پیشنهادات را مورد بررسی قرار دادیم، تصمیمات و نظرات داوران را گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم که واقعاً هیچگاه پنالتی روی طارمی به صورت ناعادلانه اعلام نشده است. حالا می‌خواهیم یک واقعیت محرمانه دیگر را مطرح کنیم: در طول سه فصل، این مهاجم بیشتر از ۱۵ تیم پرتغالی پنالتی گرفته است.»

در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «در سه فصل اخیر هیچ بازیکنی به اندازه طارمی پنالتی نگرفته است. داده‌های OPTA Sports نشان می‌دهد که طارمی در این سه فصل ۱۴ پنالتی در محوطه جریمه حریفان به دست آورده است؛ تقریباً دو برابر کارلوس جونیور بازیکن سابق سانتاکلارا و تقریباً سه برابر مارکوس اداوردز و موسی مارگا.»

نکته جالب توجه اینجاست که در فصل‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و آنچه تا الان از فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ انجام شده است، تیم پورتو با کسب ۳۱ پنالتی و با اختلاف از این حیث بالاتر از هر تیم دیگری است و اسپورتینگ با ۲۱ و ریوآوه با ۱۹ پنالتی در رده‌های بعدی هستند.

رکورد شگفت انگیز طارمی در پرتغال/گرفتن ۱۴پنالتی؛ بالاتر از ۱۵ تیم!

بر اساس گزارش روزنامه رکورد، طارمی با گرفتن ۱۴ پنالتی در سه فصل اخیر، به تنهایی بیشتر از ۱۵ تیم در پرتغال پنالتی گرفته است. اسامی این تیم‌ها به این ترتیب است:

موریرنسی (۱۳)، پاکوس دفریرا (۱۱)، بنفیکا (۱۱)، براگا (۱۰)، پورتیموننزه (۹)، ماریتیمو (۹)، بواویشتا (۸)، فارنسه (۸)، بلننسز (۷)، آوس (۶)، استوریل (۳)، ناسیونال (۲)، اروکا (۱)، استوبال (۱) و ویزلا (۱).

کد خبر 632105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha