اپل از رایانه‌های مک بوک پروی جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی خود رونمایی کرده که از جمله ویژگی‌های آنها حذف نوار لمسی از صفحه کلید و افزودن پورت اچ دی ام آی و کارت خوان اس دی است.

مك بوك

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیواطلس، سه پورت USB-C Thunderbolt ۴ برای این مک بوک‌ها در نظر گرفته شده و قیمت ساده‌ترین مدل این لپ تاپ‌ها ۱۹۹۹ دلار و قیمت گران‌ترین مدل آنها ۶۰۹۹ اعلام شده است. گران‌ترین مدل مک بوک دارای نمایشگر ۱۶ اینچی، تراشه M۱ مکس شامل ۱۰ هسته CPU و ۳۲ هسته گرافیکی، ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۸ ترابایت حافظه SSD است.

برای مک بوک‌های یادشده دو تراشه جدید ام ۱ پرو و ام ۱ مکس تولید شده است. اپل می‌گوید با استفاده از این تراشه‌ها، عملکرد رایانه‌های مک بوک بسیار بهتر شده است. اپل در گذشته از تراشه‌های اینتل و ای ام دی در این لپ تاپ‌ها استفاده می‌کرد. اپل تولید تراشه ام ۱ را از سال قبل آغاز کرد و این تراشه‌ها بر روی رایانه‌های ارزان قیمت تر مک بوک ایر نصب شدند.

مک بوک پروهای جدید در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه شده‌اند. تراشه ام ۱ پرو در دو مدل هشت هسته‌ای و ده هسته‌ای تولید می‌شود و پردازشگر گرافیکی آنها ۱۶ هسته‌ای است. تراشه ام ۱ مکس هم ده هسته‌ای بوده و دارای هسته گرافیکی ۳۲ هسته‌ای است.

خداحافظی دائمی با آیفون ۴

دقت نمایشگرهای مک بوک ۱۴ اینچی جدید ۳۰۲۴ در ۱۰۶۴ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آنها نیز به ۲۵۴ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نرخ تازه سازی صفحه این نمایشگرها ۱۲۰ هرتز است. مک بوک‌های مذکور دارای رم‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت بوده و باتری ۷۰ وات ساعتی آنها برای ۱۷ ساعت تماشای ویدئو و ۱۱ ساعت وبگردی مناسب است. حافظه اس اس دی این مک بوک‌ها از ۵۱۲ گیگابایت تا ۸ ترابایت در نوسان است.

نمایشگر مک بوک‌های ۱۶ اینچی نیز از دقت ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل برخوردارند. باتری ۱۰۰ وات ساعتی آنها برای ۲۱ ساعت تماشای ویدئو و ۱۴ ساعت وبگردی مناسب است.

کد خبر 632948
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha