طارمی بعد از گلزنی به یووه، چلسی و لیورپول، امشب به دنبال باز کردن دروازه میلان، یکی دیگر از غول‌های اروپاست. تا به امروز علی دایی تنها بازیکن ایرانی است که دروازه دومین تیم پرافتخار اروپا را باز کرده است.

طارمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته می‌شود و تیم‌های حاضر در مرحله گروهی سومین بازی خود را انجام می‌دهند. هواداران رئال و اینتر پس از کسب نتایج بد در این فصل اروپا دنبال بازگشت تیم‌شان به کورس رقابت‌ها هستند. رئال با شاختار بازی دارد و اینتر هم باید از پدیده این فصل مسابقات یعنی تیم شریف تیرول اسپور که ۲ برد ازجمله یک پیروزی خارج از خانه در زمین رئال مادرید دارد میزبانی کند. غیراز گروه مرگ بازی مهم چندانی نداریم. منچسترسیتی پس از باخت در بازی هفته دوم در زمین پاری‌سن‌ژرمن به خانه بروخه می‌رود و پاریس هم از لایپزیش پذیرایی می‌کند. فقط در گروه B هر هفته ۲ بازی مهم داریم. لیورپول پس از کسب ۲ برد متوالی باید به اسپانیا برود. اتلتیکو همان تیمی است که در اوایل کرونا توانسته بود مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را حذف کند. ویروس کووید-۱۹ توسط تماشاگران اسپانیایی و در بازی برگشت همان رویارویی به انگلیس منتقل شده بود.

میلان

میلان در غیاب چندین بازیکن مصدوم و کرونایی خود در رقابت‌های این هفته سری‌آ توانست کام‌بک بزند و بازی ۲ بر صفر باخته به هلاس ورونا را ۳ بر ۲ببرد. حال میلان با همه غایب‌هایش در لیگ خوب است اما در اروپا اوضاع بر وفق مراد شاگردان پیولی نیست. ۲باخت در ۲دیدار اولیه لیگ قهرمانان وضعیت آنها را که پس از سال‌ها به اروپا برگشته‌اند به خطر انداخته است. شکست در این دیدار خارج از خانه در زمین پورتو می‌تواند امیدهای آنها را برای صعود از این گروه ترسناک، کمتر کند. میلان در بازی با اتلتیکو حقش باخت نبود اما چاکر، داور ضعیف و جنجالی ترکیه‌ای نسخه این تیم را پیچید. حتی سیمئونه هم تأیید کرده بود که اتلتیکو مستحق برد در آن مسابقه نبوده است. میلانی‌ها از داوری در این فصل گلایه دارند. آنها مدعی‌اند که در بازی با اتلتیکو، آتالانتا و هلاس ورونا از داوری و VAR دچار زیان شده‌اند. با همه اینها میلانی‌ها تنها ۲ امتیاز کمتر از ناپولی دارند، تیمی که هر ۸بازی این فصل خود را با پیروزی پشت‌ سر گذاشته است. برای نخستین بار از ژوئیه‌۲۰۲۰ (مقابل یوونتوس)، میلان در یک بازی سری‌آ بازگشت و با ۳گل تیم حریفش را شکست داد. میلان تیمی است که بیشترین گل پنالتی(۱۱) را در ۲۰۲۱ در ۵لیگ برتر اروپایی به ثمر رسانده است. برای نخستین بار از نوامبر۲۰۲۱ (دوباره در بازی با ورونا) میلان در نیمه اول سری A ۲گل دریافت کرد. هم‌اکنون بازیکنانی مثل مانیان، پلیتزاری، تئو هرناندس، فلورنتزی، براهیم دیاس، مسیاس و ربیچ مصدوم یا مبتلا به کرونا هستند و معلوم نیست کدام‌شان به بازی امشب می‌رسند. فرانک کسیه به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در دسترس نخواهد بود. زلاتان در بازی با ورونا یکصدمین بازی‌اش با پیراهن میلان را جشن گرفت. او ۶۸گل و ۲۷پاس‌گل با این پیراهن ثبت کرده است.

پورتو

پورتو پس از نمایش خوب در بازی اول که می‌توانست با گل مردودشده مهدی طارمی برنده از زمین اتلتیکو بیرون بیاید، یک شکست۵ بریک‌خانگی در بازی با لیورپول ثبت کرد. تنها گل تیم پرتغالی را در آن بازی هم طارمی زده بود. مهاجم ایرانی پورتو حالا به همه تیم‌های بزرگی که سر راهش قرار می‌گیرند گل می‌زند. او فصل گذشته در لیگ قهرمانان به یوونتوس و چلسی هم گل زده بود. اگر طارمی امشب هم موفق به گلزنی شود و دروازه میلان را باز کند، نام خود را در کنار علی دایی به‌عنوان تنها گلزنان ایرانی تاریخ فوتبال در بازی مقابل میلان ثبت می‌کند. او در پیروزی ۵ بر صفر این هفته تیمش در جام حذفی مقابل سینترنس استراحت داشت و درواقع محروم بود.

میلان یکی از تیم‌هایی است که به‌نظر می‌رسد خواهان مهاجم ایرانی پورتو پرتغال است. در برخی رسانه‌ها از آمادگی باشگاه ایتالیایی برای پرداخت ۶۰میلیون یورو برای جذب این بازیکن خبر داده‌اند که به نظر غیرواقعی است. قیمت او در ترانسفرمارکت ۱۶میلیون یورو است. اصلا میلان در سال‌های اخیر هرگز بازیکنی گران‌قیمت خریداری نکرده و اساس تیمش را بر بازیکنان قرضی و جوان گذاشته است. طارمی در بازی امشب می‌خواهد ارزش‌هایش را برای چنین شایعه‌ای نشان دهد. ستاره فوتبال ایران تا سال۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد. هواداران میلان انتشار چنین شایعه‌ای در آستانه بازی حساس با میلان را هدایت‌شده و هدفمند خواندند و ادعا کردند منبع انتشار این اخبار خود باشگاه ایتالیایی است تا از این طریق روی تمرکز مهدی تأثیر منفی بگذارد.

سیمون فلشتاین، رئیس بخش ارتباطات و جذب سرمایه تاتنهام هم در مصاحبه با فرهیختگان علاقه این باشگاه انگلیسی برای خرید طارمی را تأیید کرده است. شواهد نشان می‌دهد این آخرین فصل حضور مهاجم ایرانی در لیگ پرتغال خواهد بود اما پیش از آن طارمی نیاز دارد تا روند خوبش را در بازی با تیم‌های بزرگ ادامه دهد. مهدی در هر ۲بازی اروپایی این فصل کامل بازی کرده و یک دقیقه هم تعویض نشده است. او در ۸بازی این فصل در لیگ برتر پرتغال توانسته ۴گل و یک پاس‌گل به نام خودش ثبت کند؛ ۶۹۳دقیقه بازی و هر ۱۷۳دقیقه یک گل. مهدی در مجموع ۲ فصل اخیر تاکنون در ۸بازی برای پورتو در لیگ قهرمانان به میدان رفته و ۳گل به ثمر رسانده و یک پاس‌گل هم داده است. او فصل قبل تنها ۱۹۸دقیقه در اروپا به میدان رفته و هر ۶۶دقیقه یک گل یا پاس‌گل ثبت کرده بود.

در رویارویی‌های قبلی ۳برد سهم میلان بوده و ۲برد سهم پورتو و ۳بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. پورتو در مجموع ۸دیدار قبلی مقابل این تیم تنها ۵گل زده و ۸گل هم دریافت کرده است. ۲ تیم روی‌هم ۹بار در لیگ قهرمانان قهرمان شده‌اند که سهم پورتو ۲بار و آخرین آن با مورینیو و در سال۲۰۰۴ بوده است. آخرین قهرمانی میلان در این رقابت‌ها هم به سال۲۰۰۷ برمی‌گردد.

کد خبر 632841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    میلان اونموقع کجا میلان حالا کجا،این افتخاراتی هم که می‌گوید مال اونموقع هست