هفته گذشته جمعی از اهالی منطقه ۱۳ میزبان «مهدی بابایی» نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بودند و در حضور ۸ ساعته این مقام مسئول شهری در این منطقه با او دیدار و گفت‌وگو کردند.

نیاز شهروندان

همشهری آنلاین _ پروانه بهرام‌نژاد:  در این برنامه عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در شهرداری منطقه۱۳و ملاقات با شهروندان، بازدیدی هم از طرح‌های بزرگ و کوچک در حال اجرای محدوده داشت و در پایان هم نشستی با اعضای شورایاری محله‌های سیزده‌گانه منطقه برای بررسی مسائل و مشکلات در محل پایگاه ویژه مدیریت بحران این منطقه برگزار کرد. جزئیات این بازدید را در ادامه می‌خوانید.

  • ملاقات بی‌واسطه

سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۱۳ محل دیدار شهروندان با عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه و معاونانش بود. شهروندان براساس نوبتی که از قبل گرفته بودند یکی یکی وارد سالن شدند و با طرح مشکل خود به دنبال راهکار مناسب ازسوی مدیران شهری بودند. در این بخش که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، جمعی از شهروندان مشکلات خود را پیگیری کردند که مهم‌ترین آنها مربوط به موضوعات شهرسازی بود.

همچنین موضوعاتی از جمله نظارت فنی، صدور پروانه و... برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت. «مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه رسیدگی بدون واسطه به مشکلات شهروندان مهم‌ترین هدف ملاقات مردمی است گفت: «حضور شهروندان در این جلسات و طرح بدون واسطه مشکلات و مسائل باعث افزایش اعتماد به مجموعه مدیریت شهری می‌شود.» همچنین مهندس بابایی در حاشیه این جلسه، دیدارهای مردمی برای ارتباط رودررو با شهروندان را بسیار مهم دانست و گفت: «ملاقات‌های مردمی مؤثرترین راه شناسایی مطالبات شهروندان است چون از این طریق ضمن احترام و تکریم ارباب رجوع، می‌توان در پاسخگویی به مطالبات سرعت عمل بیشتری داشت.» ملاقات بی‌واسطه شهروندان و مدیران شهری پس از ۳ ساعت و دستیابی شهروندان به نتایج مطلوب به پایان رسید و سرعت‌بخشی در گره‌گشایی از مشکلات مردم مورد تأکید قرار گرفت.
 

اولویت‌بندی طرح‌ها بر اساس نیاز شهروندان

  • پروژه‌های زیست‌محیطی

بخش دوم بازدید یک روزه عضو شورای اسلامی از منطقه ۱۳، بررسی پروژه‌های در حال اجرای این منطقه بود که با همراهی شهردار منطقه و معاونانش و شهرداران نواحی اجرا شد. مقصد اول این بازدید حضور در مرکز تخصصی تفکیک پسماند منطقه۱۳ (MRF) و بررسی مراحل آماده‌سازی آن بود. کارشناسان مربوط با ارائه توضیحاتی از نحوه عملکرد این مجموعه در آینده، پیش‌بینی کردند این مرکز در ماه‌های پیش رو به بهره‌برداری برسد. «احسان خراتیان صفایی» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه درباره راه‌اندازی خط MRF گفت: «اینجا یکی از طرح‌های مهم در منطقه۱۳ است. این خط پذیرش زباله‌های مناطق ۸ و ۱۴ را هم در دستور کار دارد.

زباله‌ها در اینجا پردازش، کم حجم‌سازی و شیرابه‌گیری می‌شود و در نهایت‌درصد کمی از آن با کوچک‌سازی و فشرده‌سازی به مرکز دفن زباله کهریزک انتقال می‌یابد.» مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب سرخه‌حصار (پردیس مهربانی) در بوستان جنگلی سرخه‌حصار هم دیگر مقصد بازدیدکنندگان بود. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه دراین‌باره گفت: «این مجموعه که محل نگهداری سگ‌های بی‌صاحب خواهدبود، حدود ۱۷ هزارمترمربع وسعت دارد وتقریباً ۴۰۰ تا ۵۰۰ قلاده سگ را پذیرش می‌کند و در بخش‌های نقاهتگاه، عقیم‌سازی، نگهداری و واگذاری فعالیت خواهدکرد.» علاوه براینها مرکز واکسیناسیون خودرویی بوستان جنگلی سرخه‌حصار و سرای محله امامت از دیگر پروژه‌های مورد بازدید عضو شورای‌شهر تهران بود.

  • بودجه‌ریزی برای حل مشکلات محله‌ها

پایان‌بخش حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین تکه پایتخت، جلسه با شورایاران محله‌های سیزده‌گانه منطقه بود که در پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه برگزار شد و حدود ۲ ساعت زمان برد. در این نشست ابتدا عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بررسی مسائل و موضوعات شهری منطقه گفت: «از آنجاکه شهرداری صرفاً سازمانی خدماتی نیست و نهادی اجتماعی است، اداره شهر نیز بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست و باید به این موضوع اعتقاد راسخ داشته باشیم. چه بسا بسیاری از مسائل شهر از طریق شورایاران بیان و حل شده‌است و امروز شاهد آن هستیم که سطح نیازمندی‌ها نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و رشد یافته است.»

بابایی با تأکید بر بودجه‌ریزی بر اساس نیاز شهروندان افزود: «بسیاری از مسائل و مشکلات با اولویت‌بندی در بودجه‌ریزی حل و فصل می‌شوند، چه بسا طرح‌هایی در شهر تهران اجرایی شده، بدون اینکه، گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کند، از این‌رو مسئله اولویت‌بندی براساس نیاز مردم اهمیت می‌یابد تا رضایتمندی حاصل شود.» او همچنین در سخنانی اختصاص فضا و ساختمان برای فعالیت نیروی انتظامی با توجه به اهمیت مقوله امنیت محله‌ها و تأثیر آن در فعالیت‌های شهری، تشدید فعالیت‌های مذهبی و کمک به مساجد، تسریع در نوسازی بافت فرسوده را از رویکردهای شورای‌شهر جدید پایتخت عنوان کرد.

اولویت‌بندی طرح‌ها بر اساس نیاز شهروندان

  • از تعیین تکلیف پایانه شرق تا ساخت کانکس پلیس

در بخش دیگر این نشست شورایاران خواسته و مشکلات شهروندان در محله‌ها را بیان کردند و خواستار تعیین تکلیف پروژه پایانه شرق، جمع‌آوری تیرهای برق معارض و ساخت کانکس نیروی انتظامی در برخی از محله‌ها شدند. شهردار منطقه خطاب به حاضران گفت: «خوشبختانه تعاملات خوب و مناسبی بین شورایاری و شهرداری وجود دارد که امیدوارم این روند تداوم داشته باشد و شاهد کاهش مسائل محله‌ها باشیم.» همچنین عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: «شورای اسلامی شهر تهران به دنبال رفع مسائل کلانشهر تهران از قبیل آلودگی هوا و ترافیک شهر است و مدیریت شهری منطقه می‌بایست موضوعات جاری را با بودجه‌ریزی دقیق پیش ببرد.

خوشبختانه با اهتمام و تعهد شهردار منطقه۱۳ اقدامات خوبی دراینجا در حال تحقق است که توافق ساصد در مرحله نهایی است و اجرای آن یک تحول عظیم در منطقه محسوب می‌شود.» علاوه بر اینها در این‌بخش گزارشی از محدوده جغرافیایی، شناسنامه و سیمای کلی محله‌ها، درآمد، عملکرد سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، پروژه‌های افتتاح شده، عملکرد حوزه اجرایی، پروژه‌های توسعه محلی و قطب گردشگری ارائه شد. در حاشیه این نشست هم به مناسبت هفته ناجا از تلاش‌ها و عملکرد مؤثر سرکلانتر ششم و یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، رؤسای کلانتری ١٢٨ تهران‌نو و ١١٠ میدان شهدا و فرمانده یگان حفاظت قدردانی و تجلیل شد.

کد خبر 631475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha