یادگیری چالش اساسی برخی از محصلان است که با رعایت برخی ترفندها می‌توانید آن را بهبود بخشید.

آزمون آنلاین - دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها یادگیری مهم‌ترین بحث و مسئله میان دانشجویان و دانش‌آموزان کشور است که به علت وجود مشکلات گوناگون در خانواده‌ها خیلی از آن‌ها این موضوع را به عنوان چالش بزرگ و اساسی برای خود به شمار می‌آورند و نمی‌توانند با آن ارتباط موثری برقرار کنند.

شاید یادگیری در وهله اول ساده به نظر بیاید، اما یکی از سخت‌ترین موضوعات برای توضیح دادن است. برای مثال خیلی از افراد در زمان‌های متعددی ممکن است جملاتی مانند: نتوانستم خوب یاد بگیرم، می‌خواهم زبان انگلیسی یاد بگیرم، عاشق یادگیری هستم، زبان عربی را دوست دارم، مطالب فیزیک برایم دشوار است، مسئله‌های ریاضی را نمی‌توانم به خوبی فرا بگیریم و ... را بکار بگیرند.

خیلی از افراد هم شاید به علت حواس‌پرتی نتوانند آنطور که باید مطالب کتاب را به ذهن بسپارند که این موضوع به احتمال زیاد باعث آزار و اذیت آن‌ها می‌شود، بنابراین لازم است تا حتما با یک سری ترفند برای افزایش سطح یادگیری خود آشنا شوید و به آن‌ها عمل کنید.

مواردی برای بالا بردن میزان یادگیری

۱- حتما میزان ساعات خواب خود را کنترل کنید. برای مثال، ساعت خواب و بیداری خود را در یک زمان مشخص قرار دهید تا خستگی از بدن شما خارج شود اینگونه نباشد که یک شب ساعت ۱۰ و شبی دیگر ساعت ۱۲ به خواب روید، بلکه باید ساعت مشخصی مثل ۱۰ شب بخوابید و صبح ساعت ۶ صبح بیدار شوید، در واقع اختلال در ساعات خواب عاملی موثر در جهت کاهش سطح یادگیری است که برای تنظیم آن باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

۲- حتما به یاد داشته باشید که به خصوص در دوران کرونا مصرف غذاهای چرب یا مواد خوراکی مضر مانند: فست‌فود، پفک، آلوچه و ... می‌تواند روی عملکرد ذهن افراد تاثیر منفی بگذارد؛ بنابراین حتما از غذاهای مفید و سالم از قبیل بادام، میوه‌جات و سبزیجات استفاده کنید.

۳- مطالعه روزانه چندین درس یا موضوع بجای یک یا دو درس تمرکز شما را بیشتر می‌کند. به عنوان مثال، اگر در حال آمادگی برای امتحانات ریاضی، تاریخ، فیزیک و شیمی هستید، بهتر است هر روز همه موارد را مطالعه کنید تا اینکه بخواهید هر روز روی یک درس خاص متمرکز شوید. این رویکرد به شما کمک می‌کند سریعتر یاد بگیرید. احتمالا می‌پرسید چرا؟ زیرا اگر در یک روز مطالب زیادی راجع به یک موضوع مطالعه کنید، احتمالاً اطلاعات مشابه را اشتباه خواهید گرفت؛ بنابراین یک ترفند برای یادگیری سریعتر، این است که زمان مطالعه خود را به دروس مختلف اختصاص دهید. با انجام این کار، مغز شما وقت بیشتری برای تقویت یادگیری خواهد داشت.

به طور قطع انجام همزمان کارها باعث می‌شود بازده کار پایین، و تمرکز شما کمتر باشد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که ادعا می‌کنند در انجام چند کار به صورت همزمان موفق هستند، در مقایسه با یک فرد معمولی عملکرد بهتری ندارند.

دانش آموزان برتر روی یک چیز تمرکز می‌کنند؛ بنابراین سعی نکنید در حالی که به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهید، تلویزیون می‌بینید و توییتر خود را بررسی می‌کنید، مطالعه کنید. در اینجا چند پیشنهاد برای بهبود تمرکز ارائه شده است:

  • اعلان‌های تلفن خود را خاموش کنید.
  • تلفن خود را کنار بگذارید یا آن را روی حالت هواپیما تنظیم کنید.
  • از همه برنامه‌های پیام رسان خارج شوید.
  • دسترسی به اینترنت را در رایانه خود خاموش کنید.
  • تمام مرورگرهای اینترنت را که به تکلیفی که روی آن کار می‌کنید مربوط نیستند ببندید.
  • محیط مطالعه خود را مرتب کنید.
کد خبر 631193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha