شهرت فیلم و موسیقی کره‌ای در جهان همراه با انتشار فرهنگ روزمره زندگی مردم این سرزمین همراه است و اکنون در جدیدترین طوفان کره‌ای، سریال «بازی مرکب» با یک تافی معروف سئولی آمار جستجوهای موتورهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

بازي ماهي مركب | آب نبات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، اگر نام سریال «بازی مرکب» را شنیده‌اید حتما می‌دانید که این سریال کره‌ای در شبکه‌های فیلم و سریال خانگی طوفان به پا کرده است.

این مینی سریال ۹ قسمتی با طرح بازی گرسنگی در یک دنیای پادآرمان شهری اتفاق می‌افتد و در آن افرادی ناامید در بازی‌هایی کودکانه و مرگبار برای کسب یک جایزه نقدی بزرگ رقابت می‌کنند.

این سریال به حقایق ناراحت کننده اجتماعی-اقتصادی اشاره دارد که در بسیاری از جوامع طنین انداز شده و در مسیر تبدیل شدن به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها در تاریخ نتفلیکس، شبکه خانگی فیلم و سریال، است.

یکی از عناصر معروف این سریال یک آب نبات به سبک تافی به نام دالگونا، dalgona، است که از شکر ذوب شده و جوش شیرین تهیه می‌شود. قهوه دالگونا نیز که چندی پیش در فضای مجازی وایرال شد نام خود را از این آب نبات گرفته است.

کره‌ای‌ها خاطره روشنی از افرادی که با یک گاز در مقابل مدرسه ابتدایی آب نباتی به قیمت یک سکه می‌فروشند دارند؛ شکر ذوب شده به همراه کمی جوش شیرین خمیری ایجاد میکند که باید به سرعت پهن شود و شکل بگیرد.

دالگونا یکی از ارزان‌ترین، ناسالم‌ترین و در عین حال اعتیادآورترین خوراکی‌های کودکان سئول است که با بازی و سرگرمی همراه می‌شود. از زمان پخش این سریال جستجو برای طرز تهیه این آب نبات ۳۰درصد افزایش داشته است.

طرز تهیه تافی معروف سریال بازی مرکب | آب‌نبات دالگونا در چند دقیقه

تهیه تافی دالگونا بسیار ساده و سریع است. لازم است مواد مورد نیاز خود را آماده کنید تا زمان مناسب را دز حین پخت این تافی از دست ندهید.

برای درست کردن آن به ملاقه فلزی، یک قاشق غذاخوری شکر، یک نوک قاشق مرباخوری جوش شیرین، کاغذ روغنی، وردنه یا هر وسیله ای برای پرس کردن، یک چنگال برای همزدن و یک قالب برای شکل دادن به تافی نیاز دارید.

شکر را داخل ملاقه فلزی بریزید و با فاصله از شعله گاز نگهدارید تا شروع به ذوب شدن بکند؛ برای بهتر شدن کیفیت تافی لازم است حرارت به صورت پیوسته و متعادل باشد.

وقتی شکر شروع به ذوب شدن کرد، ملاقه را از روی حرارت کنار ببرید و کمی جوش شیرین به آن اضافه کند و با چنگال هم بزنید.

سپس تافی را به سرعت روی کاغذ روغنی منتقل کنید و با یک وردنه یا قابلمه آن را پهن کند و با کمک قالب به آب نبات خود شکل دهید. دالگونای شما آماده است؛ نوش جان.

کد خبر 630891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha